Παιδεία|24.05.2021 21:33

Σχολεία: Τουλάχιστον 5.250 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών - Αγγλικά σε νηπιαγωγεία

Νικολίτσα Τρίγκα

Για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια (πάνω από δεκαετία) θα γίνουν φέτος, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία έχουν «ξεμείνει» από διδακτικό προσωπικό λόγω του τεράστιου αριθμού αποχωρήσεων (συνταξοδοτήσεις) δασκάλων και καθηγητών και βέβαια λόγω των μηδενικών διορισμών, πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις.

Οι διορισμοί που θα γίνουν τώρα είχαν αποφασισθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν καθώς είχε ακολουθήσει η προεκλογική περίοδος και η αλλαγή κυβέρνησης. Αυτή τη στιγμή τα κενά στα σχολεία είναι πάρα πολλά και καλύπτονται από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και αυτός είναι ο λόγος που οι συνδικαλιστικοί φορείς τονίζουν ότι απαιτούνται άμεσα μόνιμοι διορισμοί στα δημόσια σχολεία. Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας  κυρία Κεραμέως υποσχέθηκε, ότι το Σεπτέμβριο θα διορισθούν οι πρώτοι 5.250 εκπαιδευτικοί και άλλοι τόσοι το 2022, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη διορίστηκαν στην ειδική Αγωγή 4.500 εκπαιδευτικοί. 

Διαβάστε επίσης: Πανεπιστήμια: Aπό σήμερα έως την Τετάρτη 26 Μαΐου, οι αιτήσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών

«Συνολικά προβλέπονται 15.000 μόνιμοι διορισμοί: 4.500 που έχουν ήδη ολοκληρωθεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, 5.250 στη Γενική Εκπαίδευση για το φετινό σχολικό έτος 2021-2022 και 5.250 για το επόμενο, 2022-2023. Πρόκειται για τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τους πρώτους στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια μετά από 12 χρόνια», υπογράμμισε η υπουργός και συμπλήρωσε ότι: «Στόχος μας, η σταδιακή αντικατάσταση των αναπληρωτών από μόνιμους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενισχύσουμε έτσι το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, να αναβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό έργο και να καλύψουμε ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς μας σταθερότητα και βάζοντας ένα τέλος στις διαρκείς, αλλεπάλληλες μετακινήσεις τους».

Αγγλικά και στα νηπιαγωγεία

Η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε ακόμα στις αλλαγές, που αναμένονται στα  δημόσια σχολεία από το Σεπτέμβριο, λέγοντας ότι «το νέο σχολικό έτος θα φέρει στο σημαντικές καινοτομίες, αλλά και μία ευρύτερη αλλαγή φιλοσοφίας στη βάση της οποίας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, με στόχο ένα αναβαθμισμένο σχολείο πολλαπλών γνώσεων, δεξιοτήτων και προοπτικών για όλους. Ξεκινάμε από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, με την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Ολα τα 4χρονα της χώρας μας πλέον θα πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο και μάλιστα προβλέπεται να κάνουν και δραστηριότητες στα αγγλικά». Επιπλέον, η κα Κεραμέως επισήμανε ότι «σημαντική αναβάθμιση αποτελούν και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, που υλοποιήθηκαν πιλοτικά φέτος σε 218 σχολεία της χώρας και από τον Σεπτέμβριο εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας, εισάγοντας στο σχολείο θεματικές όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, προστασία του περιβάλλοντος, οδική ασφάλεια, σεβασμό στη διαφορετικότητα».

καθηγητέςσχολείαεκπαιδευτικοίδιορισμοί