Σχολεία: Αλλαγή στα πρωτόκολλα ζητούν εκπαιδευτικοί και επιστήμονες και να σταματήσουν οι εκδρομές
Νικολίτσα ΤρίγκαΠαρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 10 Ιανουαρίου με περισσότερο αυστηρό έλεγχο τεστ, εκπαιδευτικοί και επιστήμονες εμφανίζονται προβληματισμένοι και ζητούν βελτίωση στα πρωτόκολλα, να σταματήσουν οι εκδρομές και ν΄ αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα τεστ για μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς.
Δάσκαλοι και καθηγητές υπογραμμίζουν ότι αυτές τις μέρες που τα σχολεία είναι κλειστά έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κρούσματα στα παιδιά αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, οι επιστήμονες παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης επιμένουν ότι το επόμενο δεκαήμερο θα εξεταστεί, από την Επιτροπή ειδικών, το ζήτημα των σχολείων και συγκεκριμένα για το αν θα παραταθούν οι διακοπές, όπως είπε και ο καθηγητής Μικροβιολογίας της Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων Αλκιβιάδης Βατόπουλος. Ο καθηγητής υπογράμμισε πως το θέμα των σχολείων δεν βρίσκεται στο τραπέζι αυτή τη στιγμή, ωστόσο θα μπορούσε να συζητηθεί στο μέλλον με γνώμονα το πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. ΄
Στο υπουργείο Παιδείας πάντως επιμένουν ότι οι διαγνωστικοί έλεγχοι στα σχολεία λειτουργούν αποτελεσματικά για τον εντοπισμό κρουσμάτων και τη μείωση της διασποράς. Μάλιστα έδωσε και στατιστικά στοιχεία σχετικά με τα κρούσματα COVID-19 σχολεία, από την ημέρα έναρξης λειτουργίας τους, τον Σεπτέμβριο, έως και τις 23 Δεκεμβρίου, που έκλεισαν για τις εορτές των Χριστουγέννων, σε μια προσπάθεια να πείσει τους πολίτες ότι τα σχολεία δεν συντελούν στην αύξηση των κρουσμάτων.
Σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τα «32 εκατομμύρια σελφ τεστ, που δόθηκαν δωρεάν στους μαθητές αυτήν την περίοδο εντόπισαν το 84% των εργαστηριακά διαγνωσμένων κρουσμάτων σε αυτές τις ηλικίες. Άρα τα ανοιχτά σχολεία με αυξημένους διαγνωστικούς ελέγχους λειτουργούν αποτελεσματικά για τον εντοπισμό κρουσμάτων και τη μείωση της διασποράς στην κοινότητα».
Από τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, προκύπτουν τα εξής:
- Από τις 13/9 έως τις 23/12, κάθε σχολική ημέρα έκλειναν κατά μέσο όρο 2,78 από περίπου 81.000 τμήματα (0,003%), με μέγιστο αριθμό τα 10 τμήματα (0,01%), τιμή που παρατηρήθηκε στις 26/11. Συνολικά, κατά τη διάρκεια όλης της περιόδου από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021, έκλεισαν 200 τμήματα στα περίπου 81.000, δηλαδή μόλις το 0,2% των τμημάτων της χώρας.
- Δεν παρατηρήθηκε τάση ενδοσχολικής διάδοσης του ιού: Κάθε τμήμα στο οποίο εντοπίστηκαν κρούσματα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου είχε κατά μέσο όρο 1,2 κρούσματα συνολικά. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον στο 80% των περιπτώσεων όπου εντοπίστηκε μαθητής κρούσμα μέσα σε ένα τμήμα, δεν υπήρξε καν δεύτερο κρούσμα στο ίδιο τμήμα.
- Ο υψηλότερος ημερήσιος μέσος όρος κρουσμάτων ανά τμήμα με θετικά κρούσματα ήταν 1,5. Ο αριθμός αυτός παρατηρήθηκε την πρώτη μέρα της φετινής σχολικής χρονιάς (13/9), δείχνοντας ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου φορούν μάσκες, τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα και γίνονται αυξημένοι έλεγχοι κατά του κορονοϊού, από ό,τι εκτός σχολείου.
- Δεκατρείς γυναικοκτονίες από τις αρχές του 2024: Τα στοιχεία-σοκ για την ενδοοικογενειακή βία στην Ελλάδα
- Επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο: Το «παγωμένο» κλίμα και η θερμή χειραψία με τον Μπάιντεν στις κάμερες – Τι συζήτησαν οι δυο άνδρες
- Οι αναφορές της ΕΥΠ για τις σχέσεις Λευκωσίας-Αθήνας πριν το πραξικόπημα: «Ο Μακάριος εκβιάζει την Ελληνικήν Κυβέρνησιν»
- Ιβάν Γιοβάνοβιτς: «Μπροστά σε 60.000 κόσμο πάμε μόνο για τη νίκη»