Παιδεία|23.03.2022 07:47

Σχολεία: Άγχος από εκπαιδευτικούς και μαθητές για την ύλη - Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ζητούν καθηγητές

Νικολίτσα Τρίγκα

Η πίεση από το υπουργείο Παιδείας να ολοκληρώσουν την εξεταστέα ύλη με κάθε τρόπο έως το τέλος της σχολικής, έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των καθηγητών όλων των τάξεων του Λυκείου οι οποίοι ζητούν να μειωθεί η ύλη και να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα θεμάτων για την Α΄ και Β΄ τάξη. Το άγχος των καθηγητών από τις απανωτές προτροπές του υπουργείου Παιδείας να ολοκληρώσουν την ύλη των μαθημάτων, τους αναγκάζει να προβούν σε συλλογή υπογραφών με τα παραπάνω αιτήματα ενώ δηλώνουν ότι θέλουν να «ακουστεί η φωνή και η αγωνία των μαθητών τους».

Οι καθηγητές υπογραμμίζουν ότι ακόμη και τώρα υπάρχουν πολλά κενά σε μαθήματα γενικής εκπαίδευσης και ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων και κυρίως σε μικρά νησιά και απομακρυσμένες περιοχές.

Επίσης, τονίζουν ότι και η φετινή χρονιά ήταν προβληματική με πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω covid, και με καθηγητές, που προσλήφθηκαν, πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Εμείς, δίνουμε καθημερινά μάχη για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως όμως για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, οξύνοντας την ανασφάλεια και την πίεση που νιώθουν», αναφέρουν σε επιστολή τους εκπαιδευτικοί από την Κέρκυρα.

Μάλιστα η τοπική ΕΛΜΕ τονίζει ότι : «Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, 2 χρόνια μακριά από τα σχολεία και η πλειοψηφία τους θα δώσει πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές , απολυτήριες). Αυτοί οι μαθητές καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν, έναν αυξημένο όγκο ύλης, όπως τον έχει καθορίσει το υπουργείο. Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Η απόφαση του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την κατάσταση ως κανονική ενώ δεν είναι, η εμμονή του να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, χωρίς να υπολογίζει τους μαθητές και την αγωνία τους, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες των παιδιών εξαιτίας και της φετινής κατάστασης με τον covid στα σχολεία, έχει δημιουργήσει στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και στους εκπαιδευτικούς ένα αγχωτικό περιβάλλον, με το κυνηγητό της ύλης να μετατρέπεται σε κυρίαρχο ζητούμενο».

Aνάλογη επιστολή διαμαρτυρίας κοινοποίησε και η Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων στην οποία υπογραμμίζει ότι το υπουργείο Παιδείας στέλνει «φιρμάνια» με τα οποία καλεί με κάθε τρόπο τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να βρουν τρόπο και να καλύψουν την διδακτέα ύλη, χωρίς να γίνεται ούτε λόγος για τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών, τη νόσηση πολλών συναδέλφων και μαθητών από τον Covid-19, τις χαμένες διδακτικές ώρες λόγω κακοκαιρίας.

Στο Ηράκλειο της Κρήτης καθηγητές επισημαίνουν ότι «μετά από δύο χρόνια σπασμωδικής λειτουργίας των σχολείων και απουσίας των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων λόγω της πανδημίας, τόσο η αύξηση της ύλης όσο και η μηχανιστική επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων φανερώνουν μόνο άγνοια της κατάστασης από τη μεριά του Υπουργείου. Η μετάθεση της ευθύνης στους διδάσκοντες για την ολοκλήρωση της αυξημένης ύλης δείχνει μόνο την ανάγκη εξεύρεσης εξιλαστήριων θυμάτων για τις χρόνιες ανεπάρκειες ενός πεπαλαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος».

Στην Καρδίτσα οι καθηγητές τονίζουν ότι το υπουργείο Παιδείας απαιτεί «με αυταρχικό τρόπο από τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν ακούσια σε μια ψεύτικη εκπαιδευτική πραγματικότητα, που όλα βαίνουν καλώς, τη φετινή σχολική χρονιά και η ύλη μπορεί «να βγει» κανονικά. Να αποκρύψουν την πραγματικότητα ότι οι επιμολύνσεις από covid σε σχολεία με τον μέγιστο αριθμό μαθητών στις τάξεις έχουν διαταράξει την ομαλή ροή των μαθημάτων. Αποτέλεσμα εκατοντάδες μαθητές και δεκάδες εκπαιδευτικοί στην Καρδίτσα (2165 κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς στη Δευτεροβάθμια από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα) να απουσιάζουν από την σχολική τάξη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να τρέχουν για ιχνηλάτηση ολόκληρα τμήματα και να είναι σε καραντίνα, όταν νοσούν οι ίδιοι, οι γονείς τους και τα αδέρφια τους. Μάλιστα τις μέρες αυτές οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν σε στρατιωτικές -αστυνομικές κλπ σχολές, θα απουσιάζουν από τα σχολεία για 5 (!) μέρες».

σχολείαμαθητέςυπουργείο Παιδείαςκαθηγητέςπανελλαδικές εξετάσειςεκπαιδευτικοίειδήσεις τώρα