Φόβοι και ερωτηματικά στα ΙΕΚ για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης: «Από ουσία τίποτα» - Τι καταγγέλλουν σπουδαστές και διευθυντές
Νικολίτσα ΤρίγκαΤις επιπτώσεις, που θα έχει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, το οποίο ψηφίζεται, σήμερα Πέμπτη 18 του μήνα, στη Βουλή αναδεικνύουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΙΕΚ αλλά και οι σπουδαστές και ζητούν βελτιώσεις ώστε να έχει ουσία για τις σπουδές.
Το νομοσχέδιο ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει την αλλαγή της ονομασίες των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) και όπως χαρακτηριστικά λένε η μετονομασία από μόνη της δεν αναβαθμίζει την εκπαίδευση στα ΙΕΚ. Επίσης στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι ο απολυτήριος τίτλος που θα παρέχουν είναι προσόν διορισμού στην εκπαιδευτική κατηγορία ΔΕ και όπως υπογραμμίζουν «οι σπουδαστές, αντιμετωπίζονται ως απόφοιτοι Λυκείου στον διορισμό τους στο Δημόσιο, ανεξάρτητα από τα 2,5 ή και 3 χρόνια σπουδών και πρακτικής άσκησης. Στο νομοσχέδιο αυτό οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ της χώρας μας δεν βρίσκουμε "μισή γραμμή" που να αφορά τις πραγματικές ανάγκες μας και τα αιτήματα, που θέσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα».
Η ανακοίνωση των σπουδαστών στα Δημόσια ΙΕΚ
Όπως επισημαίνει ο Σύλλογος Σπουδαστών Δ.Ι.Ε.Κ. Αττικής: Με το σχέδιο νόμου υπό τον παραπλανητικό τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», που κατατέθηκε χτες στη Βουλή προς ψήφιση, παράλληλα με τις αντιδραστικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η κυβέρνηση προωθεί την περαιτέρω ευθυγράμμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών, συντηρώντας ταυτόχρονα τα προβλήματα στις σχολές. Ξέρουμε καλά ότι το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ δεν είναι άσχετο από τις υπόλοιπες αντιδραστικές αλλαγές που προσπαθούν να περάσουν στην Εκπαίδευση, ιδιαίτερα με την απαράδεκτη προσπάθεια να ιδρυθούν ιδιωτικά ΑΕΙ και στη χώρα μας. Στο νομοσχέδιο αυτό οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ της χώρας μας δεν βρίσκουμε "μισή γραμμή" που να αφορά τις πραγματικές ανάγκες μας, τα αιτήματα που θέσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα. Αιτήματα τα οποία στήριξαν μαζικά πάνω από 4.300 σπουδάστριες και σπουδαστές που συμμετείχαν στις εκλογές του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής τον προηγούμενο μήνα»
Οι διευθυντές των ΙΕΚ
Οι απόφοιτοι ΙΕΚ (ΣΑΕΚ) να μην συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως απόφοιτοι Λυκείου, λέει η ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ (Πανελλήνια Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων ΙΕΚ) και τονίζει ότι η μετονομασία από μόνη της δεν αναβαθμίζει την εκπαίδευση στα ΙΕΚ. Το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ έχοντας μελετήσει τον νέο νόμο για την αναβάθμιση της ΕΕΚ και παρά την πρόωρη αιφνίδια κατάθεσή του προς ψήφιση εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο κ. Αναστάσιο Κακούρο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 15.01.2024, κατόπιν σχετικής προσκλήσεως. Ο Πρόεδρος δήλωσε την στήριξη της ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ στις μεταρρυθμιστικές ενέργειες της κυβέρνησης, αφού στοχεύουν στην αναβάθμιση αυτής κάνοντας σχετική μνεία στα θετικά του υπό ψήφιση νόμου και παραλλήλως κατέθεσε τις προτάσεις της Ένωσης, οι οποίες είναι οι ακόλουθες:
1. Οργανωτικός συντονιστής: Να προστεθεί στα προαπαιτούμενα 4ετής θητεία σε διευθυντική θέση δομής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και Οργάνωση - διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
2. Αναγνώριση των πιστοποιημένων αποφοίτων Σ.Α.Ε.Κ. στις προσλήψεις ως ΤΕ και όχι ως ΔΕ.
3. Επεξεργασία και νομοθετική ρύθμιση σχετικής οικονομικής αυτοτέλειας Κ.Ε.Ε.Κ. και Σ.Α.Ε.Κ.
4. Διασφάλιση της υλοποίησης των ήδη εγκεκριμένων και διαπιστευμένων προγραμμάτων ERASMUS+ από τις επιμέρους δομές μετά την ίδρυση των Κ.Ε.Ε.Κ. με δεδομένο το δικαίωμα υποβολής σχετικής αίτησης από κάθε αυτόνομη δομή
5. Άμεση δρομολόγηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας της ήδη νομοθετημένης αξιολόγησης των εκπαιδευτών
6. Πρόταση αύξησης του επιδόματος των διευθυντών Σ.Α.Ε.Κ. δεδομένης της ανωτεροποίησης αυτών.
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες