Bullying: 35 καταγγελίες στην πλατφόρμα από το Σάββατο
NewsroomΣυνολικά 35 καταγγελίες έχουν γίνει από το Σάββατο στην ψηφιακή πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, για τη σχολική βία, όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.
Η λειτουργία, της πλατφόρμας όπως είπε, η υπουργός στην ΕΡΤ, χαρακτηρίζεται από «διακριτικότητα, εχεμύθεια, ταχύτητα και επάρκεια», ώστε να δημιουργεί ασφάλεια στους καταγγέλλοντες. Για τα φαινόμενα βίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι καταγγελίες θα γίνονται από γονείς και κηδεμόνες ενώ στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από τους ίδιους τους μαθητές που υφίστανται τη βία.
«Πρέπει να υπάρχει διακριτικότητα και εχεμύθεια»
Όπως επεσήμανε η υπουργός, οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν περαιτέρω στο τέλος και στην αρχή του καλοκαιριού σχετικά με τα εργαλεία για την αντιμετώπιση της ανήλικης παραβατικότητας σε συνεργασία με τους μαθητές, καθηγητές, γονείς, ψυχολόγους και συμβούλους σχολικής ζωής.
«Γιατί όπως έχουμε πει και είναι και αλήθεια, πρέπει να υπάρχει και διακριτικότητα, πρέπει να υπάρχει και εχεμύθεια.
Να νιώθουν οι καταγγέλλοντες ασφάλεια, ειδικά τα παιδιά να μη φοβούνται ότι θα υποστούν αντίποινα ή θα γίνουν στόχαστρο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα μειωθούν τα περιστατικά, αλλά φαίνεται ότι αυτός είναι και ο μόνος τρόπος να το διασφαλίσουμε», είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρόληψη του φαινομένου «το οποίο είναι πολυπαραγοντικό και η οικογένεια δεν έχει πάντα τον τρόπο να το αντιμετωπίσει». Γι αυτό και θα υπάρξει μια Εθνική στρατηγική για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού», είπε η Ζέττα Μακρή.
H διαδικασία για την υποβολή καταγγελίας
Για καταγγελία από μαθητή ή μαθήτρια της Πρωτοβάθμιας, καλείται ο ο γονέας ή κηδεμόνας να την διεκπεραιώσει ενώ στη Δευτεροβάθμια μπορούν οι ίδιοι οι μαθητές, ενώ το πρωτόκολλο είναι πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, είπε η υφυπουργός Παιδείας υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός, όταν το παρουσιάσαμε στη Θεσσαλονίκη, «είπε πάρα πολύ κατηγορηματικά ότι δεν θα ανεχτώ, να πεταχθεί κάτι στο καλάθι».
Ο διευθυντής και ένας εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας, επιλαμβάνονται της καταγγελίας και ανάλογα με τη σοβαρότητα μπορεί να κάνουν χρήση ψυχολόγου κοινωνικού λειτουργού, ενώ ενδέχεται να ακολουθηθεί μια διαδικασία που μπορεί να εμπλακούν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες, συνέχισε η κυρία Μακρή.
Τα μέτρα δεν έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα
Η πενθήμερη αποβολή, η απαγόρευση συμμετοχής σε δραστηριότητες αθλητικές, σε εκδρομές, σε εκδηλώσεις που κάνει το σχολείο για παιδιά που έχουν παραβατική συμπεριφορά, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι αυτά που οι ειδικοί προτάσσουν και επιλέγουν ως συνέπειες για τα παιδιά, γιατί πρέπει να υπάρχει μια καλή λειτουργία μέσα στην τάξη, απάντησε η υπουργός Παιδείας αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης στο νέο σχολικό κανονισμό που θα ισχύσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
«Πρέπει να υπάρχει ένα καλό κλίμα παιδαγωγικό. Και τα παιδιά θύτες έχουν ανάγκη από προστασία, πρέπει και αυτό να το λύσουμε και να το αντιμετωπίσουμε», πρόσθεσε.
Στο ερώτημα πώς θα πληρώνουν οι γονείς τις φθορές που τυχόν προκάλεσαν τα παιδιά τους σε σχολικό συγκρότημα, η κυρία Μακρή τόνισε ότι η δαπάνη θα γνωστοποιείται στους γονείς και αν αντιδράσουν θα εισπράττεται ως οφειλή στο δημόσιο δια μέσω της εφορίας.
Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν ξανά το καλοκαίρι σε δύο κλιμάκια, αρχές και τέλος καλοκαιριού, ώστε να, έχουν τη γνώση αλλά και τις οδηγίες καθώς και τα εργαλεία τα οποία οι ίδιοι ζήτησαν για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυτά, επισήμανε.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό