Παιδεία|09.10.2024 06:25

Οργή φοιτητών ΑΠΘ για την πτώση ασανσέρ: «Παραλίγο να θρηνήσουμε θύματα» - Τι απαντά ο πρύτανης

Νικολίτσα Τρίγκα

Η πτώση του ενός από τα έξι ασανσέρ που εξυπηρετούν τις εστίες του ΑΠΘ έχει προκαλέσει την οργή των φοιτητών καθώς το περιστατικό σημειώθηκε σε ώρα (9 μ.μ) που το χρησιμοποιούν πάρα πολλοί νέοι οι οποίοι επιστρέφουν στα δωμάτια τους. Λίγα λεπτά νωρίτερα είχε μπει στο ασανσέρ μια φοιτήτρια η οποία φοβήθηκε διότι κατάλαβε ότι δεν λειτουργούσε σωστά αφού σταμάτησε απότομα ανάμεσα σε δυο ορόφους με αποτέλεσμα να χτυπήσει το πόδι της ελαφρά. Σχεδόν μισή ώρα μετά, το ασανσέρ έπεσε προκαλώντας πανικό στους φοιτητές, που άκουσαν τον εκκωφαντικό θόρυβο και κάλεσαν την πυροσβεστική. Οι φοιτητές τονίζουν ότι «από τύχη ζούμε. Στις εστίες η κατάσταση είναι προβληματική καθώς ασανσέρ έχει πέσει ξανά ενώ είχαμε και για πτώση δένδρου στις Δ΄Εστίες. Καθημερινά «προετοιμάζονται νέα Τέμπη» και «η ζωή μας καθώς και το προσωπικού βρίσκεται σε κίνδυνο» .

Το χρονικό της πτώσης του ασανσέρ περιέγραψε η φοιτήτρια που ειδοποίησε την πυροσβεστική και τη διοίκηση του ιδρύματος . Όπως είπε γυρνούσε από του σούπερ μάρκετ κρατώντας σακούλες και πάτησε το κουμπί για τον δεύτερο όροφο. «Συχνά το συγκεκριμένο ασανσέρ τρίζει και κουβαλούσα ψώνια κι άρχισε να πηγαίνει πάνω κάτω αλλά δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία. Από τον 1ο μέχρι τον 2ο σταμάτησε απότομα ακούστηκε ένα μπαμ και χτύπησα ελαφρά στο πόδι μου πέφτοντας πάνω στα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Σταμάτησε για κάποια δευτερόλεπτα και όταν έφτασα στον όροφό μου βγήκα. Άκουσα να πέφτουν σοβάδες και μπήκε σκόνη από την πόρτα του ασανσέρ. Ενημέρωσα τη γραμματεία και μετά από μίση ώρα έπεσε". Η Κωνσταντίνα Παπαγιάννη, που διαμένει στη Γ/ εστία δήλωσε ότι στις 9:00 το βράδυ της Δευτέρας ακούστηκε ένας εκκωφαντικός ήχος. «Ήταν σαν κάτι να γκρεμίζεται. Προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση σηκώθηκε καπνός που μάλλον ήταν σκόνη τελικά και βγήκε εκτός λειτουργίας και το διπλανό ασανσέρ. Ευτυχώς δεν ήταν κανένας μέσα. Ήρθε η πυροσβεστική και όταν το άνοιξαν έπεσαν κομμάτια ολόκληρα».

Τα αιτήματα των φοιτητών

Όπως αναφέρουν οι φοιτητές , οι Γ/ εστίες έχουν έξι ασανσέρ εκ των οποίων λειτουργούν τα τέσσερα και υπάρχουν 400 διαμένοντες και ζητούν την πλήρη αντικατάσταση των ανελκυστήρων με καινούργιους αλλά και ανακαίνιση στα κοινόχρηστα μπάνια , στα υδραυλικά, τις τουαλέτες κλπ και να έχουν ζεστό νερό όλη τη μέρα. Να διασφαλιστεί η φωταγώγηση όλων των δημόσιων χώρων σε διαδρόμους κι εξωτερικούς χώρους στα πέριξ των εστιών. Επίσης, να εγκατασταθούν επαγγελματικά πλυντήρια σε κάθε όροφο.

Η δήλωση του Πρύτανη ΑΠΘ, Καθηγητή Χαράλαμπου Φείδα

Για το περιστατικό του ανελκυστήρα στην Γ’ Φοιτητική Εστία του ΑΠΘ εκλήθη άμεσα η ανάδοχος εταιρεία η οποία έχει αναλάβει τη συντήρηση των ανελκυστήρων των εστιών. Παράλληλα, ενημερώθηκε το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), το οποίο, ως κατά νόμον αρμόδιο νομικό πρόσωπο, έχει αναθέσει στην εν λόγω εταιρεία τη συντήρηση του συνόλου των ανελκυστήρων των Φοιτητικών Εστιών του ΑΠΘ. Αναμένεται η σύνταξη τεχνικής έκθεσης για τη διερεύνηση του συγκεκριμένου περιστατικού.Για το σύνολο των εστιών που εξυπηρετεί τους φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ, οι αρμοδιότητες που σχετίζονται μεταξύ άλλων με τη συντήρηση των υποδομών και τις αντίστοιχες εργολαβίες, ανήκουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Ανεξάρτητα από το περιστατικό αυτό, η ενίσχυση της χρηματοδότησης για την αναβάθμιση των υποδομών των φοιτητικών εστιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ιδρύματος και προτεραιότητα της παρούσας Πρυτανικής Αρχής».

Οι δηλώσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ

Το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), έχει την ευθύνη για τις φοιτητικές εστίες και όπως τόνισε η πρόεδρος του Ιδρύματος Άννα Ροκοφύλλου με προσωπική της εντολή, ξεκίνησε έρευνα ώστε να διευκρινιστούν επακριβώς τα αίτια της πτώσης, να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες και να διασφαλιστεί ότι δε θα επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοιο περιστατικό. Επιπλέον, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ προτίθεται να ζητήσει έρευνα και από ανεξάρτητο εξειδικευμένο φορέα , ο οποίος θα εκδώσει επίσης δικό του πόρισμα, ώστε να διασφαλιστεί το αντικειμενικότερο της διαδικασίας. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ επισημαίνει ότι στο πλαίσιο της ασφαλούς λειτουργίας των φοιτητικών εστιών, όσον αφορά στην επισκευή και συντήρηση των ανελκυστήρων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είχε προκηρύξει από το Σεπτέμβριο του 2022 διαγωνισμό, ο οποίος επικυρώθηκε στην εγνωσμένης αξιοπιστίας εταιρεία OTIS. Οι εργασίες επισκευής από την εταιρεία ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 2023, οπότε και πιστοποιήθηκαν αρμοδίως οι ανελκυστήρες, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, από την πλέον αναγνωρισμένη εταιρεία TUV Austria με ISO πιστοποιητικά, τα οποία λήγουν το 2026. Από 1/8/2023, μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση. Από την σύμβαση που έχει υπογράψει με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η εταιρεία OTIS έχει την υποχρέωση να συντηρεί –και το πράττει, όπως πιστοποιείται και από τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται κάθε μήνα – τους ανελκυστήρες στις εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ.Η σύμβαση προβλέπει μάλιστα τακτική συντήρηση δύο φορές το μήνα από πιστοποιημένους τεχνίτες και έκτακτες συντηρήσεις, όποτε απαιτηθεί, εντός 24ωρών.

Θεσσαλονίκηφοιτητικές εστίεςατύχημαασανσέρειδήσεις τώραΑΠΘ