Αγιασμός: Με εικόνες χαράς αλλά και παρατράγουδα το άνοιγμα σχολείων
Οι μαθητές μπήκαν αρχικά στις αίθουσες και στη συνέχεια θα γίνει ο αγιασμός, σε κάθε σχολική μονάδα σε διαφορετική ώρα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά ┋
Με εικόνες χαράς, γελαστά παιδικά πρόσωπα με πολύχρωμες μάσκες αλλά και παρατράγουδα άρχισε η νέα σχολική χρονιά σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα της χώρας. Φοβισμένα πρωτάκια με τις μάσκες τους και γονείς, που προσπαθούσαν να τα παρηγορήσουν, μαθητές, που φορούσαν κανονικά τις μάσκες τους και άλλοι ,που δεν ήθελαν να τις φορέσουν με αποτέλεσμα οι διευθυντές των σχολείων να μην τους αφήνουν να μπουν, συνωστισμός στις εισόδους κάποιων σχολείων. Από την άλλη χαρούμενα παιδιά, που έβλεπαν τους φίλους τους και απολύτως προσαρμοσμένα στη νέα σχολική πραγματικότητα, που φορούσαν τις μάσκες και κατέφθασαν στα σχολεία «οπλισμένα» από τα σπίτια τους με αντισηπτικά.
Οσο για τους εκπαιδευτικούς, όπως κάνουν πάντα, καλωσόρισαν τους μαθητές τους με χαμόγελο, διδάσκοντας το πρώτο μάθημα της σχολικής χρονιάς: Tα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό.Οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με την επεξήγηση και συζήτηση για πιστή εφαρμογή των κανόνων καθαριότητας και υγιεινής, και γενικότερα των μέτρων προστασίας και πρόληψης, που έχει καθορίσει ο ΕΟΔΥ. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
Το πρώτο κουδούνι
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε στις 8.15 ακριβώς, με τους μαθητές να μπαίνουν στις αίθουσες έως ότου γίνει ο αγιασμός (σε διαφορετικές ώρες για κάθε σχολική μονάδα). Στις περισσότερες σχολικές μονάδες οι μαθητές παραλάμβαναν κατά την είσοδό τους από μία μάσκα και ένα παγούρι νερού, αλλά σε αρκετά σχολεία δεν είχαν φτάσει τίποτα από τα δύο καθώς οι διευθυντές των σχολείων δεν είχαν κάνει τις σχετικές παραλαβές από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οσο για τους γονείς σχεδόν στο σύνολό τους ,είχαν φροντίσει να προμηθεύσουν τα παιδιά τους με όμορφες πολύχρωμες μάσκες, τις οποίες τους φόρεσαν, λίγο πριν μπουν στα προαύλια των σχολείων.
Αγιασμός κι ευχές
Σε διάφορα σχολεία παρακολούθησαν τον αγιασμό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο πρωθυπουργός ,η πρόεδρος της Δημοκρατίας κ.α Ευχές για τη νέα σχολική χρονιά έστειλε σε όλους τους μαθητές η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τονίζοντας ότι «Μια νέα χρονιά ξεκινά γεμάτη όρεξη για μάθηση, ελπίδες, προσδοκίες, αλλά και με τις ιδιαιτερότητες μίας νέας κανονικότητας.Οι προτεραιότητές μας είναι δύο: αφ’ ενός να συνεχίσουμε όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται την απαραίτητη για όλους εκπαιδευτική διαδικασία, αφ’ ετέρου να προστατεύσουμε την πολύτιμη υγεία των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών μας, των οικογενειών μας.
Τους περασμένους μήνες δοκιμαστήκαμε πολύ. Όμως προσαρμοστήκαμε, αλλάξαμε τις συνήθειές μας και βγήκαμε νικητές. Έτσι και τώρα, όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε και πάλι.Επιστρέφουμε λοιπόν στα θρανία, τηρώντας τα μέτρα, ακούγοντας τους δασκάλους και τους καθηγητές μας, ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών. #ΜαθαίνουμεΑσφαλείς!»
Καλή σχολική χρονιά ευχήθηκε και ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης, τονίζοντας ότι «σε αυτό το νέο ξεκίνημα, με τις μαθήτριες και τους μαθητές να επιστρέφουν, υπό νέες συνθήκες, στον φυσικό τους χώρο, τις σχολικές αίθουσες, το σχολείο, πέραν της πολύπλευρης μόρφωσης, καλείται να δώσει, παράλληλα, κι ένα μάθημα ζωής, υπευθυνότητας και προσαρμογής στις δυσκολίες. Η υγειονομική πρόληψη και ασφάλεια απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα αποθέματα υπομονής, αντοχής και αυτοπειθαρχίας για όλους: μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.Η Πολιτεία έχει λάβει τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή και ασφαλής διεξαγωγή των μαθημάτων και να αποφευχθεί η διασπορά της νόσου. Στις μαθήτριες και τους μαθητές εύχομαι να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία που τους δίνει το σχολείο για να καλλιεργήσουν το μυαλό και την ψυχή τους.Στους εκπαιδευτικούς, που είναι στυλοβάτες αυτής της προσπάθειας, εύχομαι καλή επιτυχία στο εκπαιδευτικό και παιδευτικό τους έργο.Καλή δύναμη και στους γονείς, που αποτελούν στήριγμα και υπόδειγμα για τα παιδιά τους.Με ομαδική δουλειά, υπευθυνότητα και ορθολογισμό θα κερδίσουμε το διττό στοίχημα της μάθησης και της ασφάλειας.
Τι ισχύει για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία 2020-2021
Στο μεταξύ το υπουργείο Παιδείας έστειλε σε όλα τα σχολεία υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι διαδικασίες παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021, για τους μαθητές που δε θα δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με την από 10.09.2020 εισήγηση του ΙΕΠ, η διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45 λεπτά, ενώ ο αριθμός μαθητών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το μέγιστο αριθμό φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις κείμενες διατάξεις.Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:
α) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/την Διευθυντή/ντρια σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
β) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς:
i. ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου του άρθρου 8 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55339/20-8-9-2020 (Β’ 3780) κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών,
ii. συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό COVID-19,
iii. νοσούν οι ίδιοι από κορονοϊό COVID-19 ή
iv. έχουν υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορονοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένουν την έκδοση του αποτελέσματος.
2. Στην περίπτωση 1.α. παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ στην περίπτωση 1.β. παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές οι οποίοι
δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε περιπτώσεις της ανωτέρω 1.β.i. παραγράφου, στις οποίες καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»). Ο Διευθυντής της σχολικής
μονάδας επικοινωνεί με τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος που θα απαρτίζεται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα. Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Διευθυντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, και από την Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση της Επικράτειας. Στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, η οποία κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η δημιουργία διαδικτυακού τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.
-Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14-05-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 1856) όπως εκάστοτε ισχύει, από εκπαιδευτικούς για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.
-. Όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14-05-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 1856) όπως εκάστοτε ισχύει, απουσιάζουν προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό του ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας και παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους.
-Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (Α’ 137).
Έρχεται «Μεγάλος Αδελφός» για τα αυθαίρετα: Drones, ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζουν τα κτίσματα χωρίς άδεια
Πώς διαβάζουν τις δημοσκοπήσεις στην κυβέρνηση: Για ποια θέματα χτυπά «καμπανάκι»
Ένα βήμα πριν τη δημοσιονομική παράλυση οι ΗΠΑ - Καταψηφίστηκε η πρόταση Τραμπ για αύξηση του ορίου του χρέους
Αυτές είναι οι πιο χριστουγεννιάτικες πόλεις στον κόσμο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr