Πανελλαδικές 2022: SOS καθηγητών για την υπέρογκη ύλη των εξετάσεων στα Λύκεια
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Για εμμονή στις αποφάσεις, που αφορούν στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών του Λυκείου και τις πανελλαδικές κατηγορούν οι καθηγητές την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί μέσω της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης υπογραμμίζουν προς το υπουργείο Παιδείας ότι « οι μαθητές της Γ΄ λυκείου που φέτος θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν έχουν εξεταστεί γραπτώς στις προαγωγικές Εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που επικράτησαν, εξαιτίας της πανδημίας. Αντί να ληφθεί αυτή η παράμετρος υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας, αυτό προχώρησε στην περαιτέρω αύξηση της εξεταστέας ύλης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η πρώτη γραπτή δοκιμασία των μαθητών σε επίπεδο Λυκείου θα είναι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η πρακτική αυτή επέτεινε το άγχος των μαθητών της Γ΄ Λυκείου. Η εμμονή στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής θεωρούμε ότι είναι εξόχως αντιπαιδαγωγική». Για τους λόγους αυτούς η ΟΛΜΕ ζητά να μην εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάσης Εισαγωγής και να μειωθεί η εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών καθώς οι μαθητές είναι εξαιρετικά επιβαρυμένοι και φέτος. Όσον αφορά στους μαθητές, της Α΄ και Β΄ Λυκείου, οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι καλούνται να εξεταστούν σε μία υπέρογκη ύλη, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, καθιστώντας τις προαγωγικές εξετάσεις υπερβολικά απαιτητικές. Και οι μαθητές της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν έχουν αντίστοιχη εμπειρία εξετάσεων την τελευταία διετία.
Τι αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί στην ανακοίνωσή τους
το Δ.Σ της ΟΛΜΕ, με συνεχείς παρεμβάσεις του το προηγούμενο διάστημα, είχε θέσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το ζήτημα της ΕΒΕ, της Τράπεζας Θεμάτων και της μείωσης της ύλης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ιδιαίτερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Συγκεκριμένα είχαμε επισημάνει τα εξής:
- Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων λειτούργησε λόγω του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος, εάν νοσούσε ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1, δηλαδή 14 μαθητές/τριες ταυτόχρονα!!! Για μεγάλο χρονικό διάστημα εκατοντάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν, αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Αυστρία και τη Γαλλία τα σχολικά τμήματα έκλειναν με την καταγραφή τριών μαθητών/τριών να νοσούν.
- Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapid τεστ στις Δημόσιες Δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας. Αρκετοί μαθητές υποχρεώθηκαν στο πλαίσιο του παραπάνω υγειονομικού πρωτοκόλλου να παραμείνουν σε πενθήμερη καραντίνα στο σπίτι τους. Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά.
- Οι παραπάνω διαδικασίες έρχονται να προσθέσουν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών.
Σαν να μην έφταναν οι δυσκολίες λόγω της πανδημίας, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν εκατοντάδες μαθητές που νοσούν λόγω της έξαρσης της γρίπης, που ταλαιπωρεί παράλληλα με τον κορωνοϊό τη σχολική κοινότητα. Με δεδομένη την εξαιρετική αυτή κατάσταση που βιώνει ο κόσμος της εκπαίδευσης, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί απολύτως απαράδεκτη την απόφαση του Γενικού Γραμματέα (Μάρτιος 2022) του Υπουργείου Παιδείας, που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών των Λυκείων να προβούν στην πλήρη κάλυψη της ύλης, χωρίς καμία περικοπή, ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και φυσικά χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή για τους συναδέλφους που αναγκαστικά θα δουλέψουν επιπλέον.
Η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, που αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος, δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η αφομοίωση της διδακτέας ύλης και εμμονικά απαιτεί την τυπική κάλυψη της ύλης μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, που όμως κανείς δεν γνωρίζει, αφού δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων. Επειδή το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι η εκπαίδευση των μαθητών απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα και προέχει η ψυχική υγεία και η ισορροπία των μαθητών/τριών μας, που διαταράχθηκε λόγω της πανδημίας, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε άμεση περικοπή της διδακτέας ύλης και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και στην μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου και της ΕΒΕ.
Axios: Ισραήλ και Λίβανος συμφώνησαν σε σχέδιο για κατάπαυση πυρός – Τι λέει αμερικανός αξιωματούχος
Γεραπετρίτης για ελληνοτουρκικά: «Δεν υφίσταται μυστική διπλωματία, ισχύει το αντίθετο»
Πανικός στη Βουλή της Σερβίας: Άγριος καυγάς μεταξύ βουλευτών – Σοκαριστικό βίντεο
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr