Οι... μουτζούρες της Νίκης Κεραμέως: Βολές από αντιπολίτευση κι εκπαιδευτικούς
Ανέλαβε καθήκοντα ως «νέο και άφθαρτο πρόσωπο». Εναν χρόνο μετά οι προτάσεις της για μια σειρά θεμάτων στην Παιδεία, όπως οι κάμερες στα σχολεία, η εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ - κολεγίων, η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων αλλά και η διαγωγή στα απολυτήρια, την έχουν φέρει στο... μάτι του κυκλώνα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η Νίκη Κεραμέως είναι ίσως η μοναδική υπουργός η οποία κατάφερε τους τελευταίους μήνες, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, να προκαλέσει σφοδρότατες αντιδράσεις, αντιπαραθέσεις, ακόμη και πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά τη διάρκεια του lockdown... Παρά το γεγονός ότι η εκπαιδευτική κοινότητα την υποδέχτηκε μόλις ανέλαβε καθήκοντα με θετικά σχόλια ως «ένα νέο και άφθαρτο πρόσωπο», έναν χρόνο μετά η εικόνα έχει αλλάξει δραματικά. Κάποια ΜΜΕ τη χαρακτήρισαν ως «την υπουργό που αγάπησε την Παιδεία εξ αποστάσεως», ενώ η αντιπολίτευση την κατηγορεί για έπαρση και αλαζονεία και κυρίως για το τελευταίο νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή.
Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε πριν από αρκετούς μήνες με τη ρύθμιση που προέβλεπε την ισοδυναμία των πτυχίων ΑΕΙ - κολεγίων, ενώ οι αρνητικές κρίσεις κορυφώθηκαν με την απόπειρα εισαγωγής καμερών στις σχολικές αίθουσες αλλά και το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Η εκπαιδευτική κοινότητα την κατηγορεί ότι είπε ψέματα σχετικά με την ύπαρξη ευρωπαϊκής οδηγίας για την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με εκείνα των ιδιωτικών κολεγίων και για τη γραπτή έγκριση από την ανεξάρτητη αρχή προστασίας σχετικά με τις κάμερες στις τάξεις, ενώ την επικρίνει ότι το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή «δεν έχει καινοτομίες, αλλά μπαλώματα και πράγματα από το παρελθόν».
Υποχώρηση
Ιδιαίτερα καυτό αποδείχτηκε το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών στα σχολεία, καθώς πυροδότησε την οργή των εκπαιδευτικών. Και ενώ στην αρχή η κυρία Κεραμέως δήλωνε πως «δεν κάνω βήμα πίσω», στη συνέχεια είπε ότι «δεν μίλησα για κάμερες στις αίθουσες» και τελικά αποφάσισε πως «δύναται η χρήση τους στην ευχέρεια των εκπαιδευτικών». Και εδώ εύλογα κάποιος αναρωτιέται ότι αφού υποστήριζε με θέρμη το συγκεκριμένο μέτρο, γιατί τελικά το άφησε στην ευχέρεια των δασκάλων και καθηγητών; Για το εν λόγω θέμα ακόμα και η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), η οποία αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση και 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη, της έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας.
Πιο συγκεκριμένα, το συνδικάτο στην επιστολή του ανέφερε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της καταγραφής/καταχώρισης δεδομένων, εγείρει σημαντικές δυσκολίες για το εκπαιδευτικό προσωπικό αναφορικά με την απασχόληση και τις συνθήκες εργασίας αφενός, και πολλά επαγγελματικά ζητήματα αλλά και θέματα προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας του υλικού, προστασίας προσωπικών δεδομένων, ιδιωτικότητας και διαδικτυακής ασφάλειας αφετέρου.
«Οι κάμερες στις αίθουσες θα μείνουν στην Ιστορία ως ένα κατεξοχήν αντιπαιδαγωγικό μέτρο, με το οποίο η υπουργός έφερε απέναντί της όλα τα κόμματα, την κοινωνία και εμάς» υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί. Τελευταίο πεδίο αντιπαράθεσης αποτελεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο περιέχει ελάχιστες φρέσκες ιδέες και πολλές «επιστροφές» παλαιότερων διατάξεων, όπως: Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, μέτρο που είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν με αποτυχία και αποσύρθηκε, των Λατινικών και της διαγωγής στα απολυτήρια. Ειδικά για το τελευταίο φαίνεται ότι υπάρχει και έλεγχος από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, καθώς νομικοί αναφέρουν ότι η υποχρεωτική αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στο απολυτήριο και σε άλλα σχολικά πιστοποιητικά θέτει ζήτημα προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
«Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση και επαναφέρει την ‘‘κανονικότητα’’ των μνημονιακών χρόνων» υπογραμμίζει από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και όλα τα σωματεία των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεών τους στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οι αντιδράσεις και πάλι ανάγκασαν την κυρία Κεραμέως να αποσύρει ορισμένες ρυθμίσεις, όπως το όριο ηλικίας για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ, την αύξηση μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά.
Η ίδια πάντως δήλωσε ότι «σε βασικά σημεία του νομοσχεδίου δεν πιστεύω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις, δεν έχω ακούσει αντιρρήσεις». Επέμεινε ότι οι περισσότερες αντιδράσεις εστιάζουν στην αξιολόγηση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τις περίμενε. Επιπλέον, η υπουργός τόνισε ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι βασικό εργαλείο για την αξιολόγηση των μαθητών. Αναφέρθηκε ακόμη στις νέες θεματικές και έδωσε έμφαση στην πρόταση για τη διδασκαλία Αγγλικών ακόμα και στα νηπιαγωγεία, καθώς και στην Πληροφορική. Απέρριψε, επίσης, τις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης για διαρροή προσωπικών δεδομένων μαθητών, λέγοντας ότι η σχετική συζήτηση είναι προσχηματική, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελε εξαρχής την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Πόλεμος στην Ουκρανία: Πόσο επηρεάζει τις σχέσεις των ευρωπαϊκών κρατών με το Κίεβο η επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο – Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται
Καζακστάν: Ο δραματικός διάλογος πιλότου και πύργου ελέγχου - «Δεν μπορώ να εκτελέσω αριστερή στροφή, ο έλεγχος χάθηκε»
Πώς συνέβη το μποτιλιάρισμα των πέντε χιλιομέτρων στην Αράχωβα - Τι λέει ο Δήμαρχος
Πλημμύρισε το ΣΕΦ: Τεράστιες ζημιές σε cube και γυμναστήριο - Στον «αέρα» το ματς του Ολυμπιακού απέναντι στο Λαύριο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr