Γιώργος Καπουτζίδης: Η νέα εκπομπή στο Mega, η Eurovision και η εσωστρέφεια της ΕΡΤ
Ο γνωστός σεναριογράφος και ηθοποιός εξηγεί στο «Έθνος της Κυριακής» πώς εµπνεύστηκε τη θεατρική παράσταση «Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!», µιλά για τη σχέση του µε την τηλεόραση και θυµάται τα παιδικά του χρόνια στις Σέρρες και τα πρώτα του βήµατα στην ΤV🕛 χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά ┋
Δώσαμε ραντεβού στο θέατρο «Ηβη». Είχε φτάσει πριν από εµένα. Με υποδέχτηκε µε ένα πλατύ χαµόγελο. Σε λίγο θα χτυπούσε το τρίτο κουδούνι για την παράσταση «Οποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!», την οποία έχει γράψει και έχει σκηνοθετήσει. Ο λόγος για τον Γιώργο Καπουτζίδη, έναν χαρισµατικό άνθρωπο. Φωτεινό βλέµµα και ήρεµη φωνή. ∆εν γίνεται να µην τον συµπαθήσεις. Μάλιστα, αν αισθανθεί άνετα, σε αφήνει να τον γνωρίσεις καλύτερα, να µάθεις τι κρύβεται στον ακάλυπτο της ψυχής του.
Πάνε 16 χρόνια από τότε που µπήκε στη ζωή µας. Σε αυτό το διάστηµα έχουµε µάθει τα πάντα γι’ αυτόν. Μεγάλωσε στις Σέρρες, ενώ από τα παιδικά του χρόνια έχει να αφηγηθεί πολλές ιστορίες: «Οταν µου λέει κάποιος “παιδικά χρόνια”, θυµάµαι τις αλάνες, τα παιχνίδια. Αργούσα να γυρίσω στο σπίτι. Τελευταίος µαζευόµουν. Πάντοτε µε σκισµένα παντελόνια και µε γόνατα χτυπηµένα. Ηταν µια ωραία παιδική ηλικία. Την ευχαριστήθηκα. Δυστυχώς σήµερα τα παιδιά δεν µεγαλώνουν έτσι. Τώρα έχουν πιάσει τα τάµπλετ και τα κινητά».
Πέρασε στη Νοµική Θεσσαλονίκης, την οποία άφησε λίγα µαθήµατα πριν από το πτυχίο γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό του: την υποκριτική. Οµολογεί πως µία από τις χειρότερες στιγµές του ήταν όταν επέστρεψε στις Σέρρες χωρίς πτυχίο Νοµικής, έχοντας κοπεί στις εξετάσεις της ∆ραµατικής Σχολής. «Θυµάµαι τη µαµά µου που µε κοίταξε µε φοβερή ανησυχία. Της είπα “όλα θα πάνε καλά”. ∆εν αµφισβήτησα τα αποτελέσµατα των εξετάσεων, ήταν δίκαια. Ηµουν κακός την ηµέρα εκείνη. Εχανα τα λόγια µου και έκανα σαρδάµ. Θεωρώ σηµαντικό να αναγνωρίζεις τα λάθη σου και να µην κατηγορείς τους άλλους. Ωστόσο δεν αµφισβήτησα τις δυνατότητές µου. Πείσµωσα, δούλεψα και τη δεύτερη φορά τα πήγα καλύτερα. ∆εν σκέφτηκα να τα παρατήσω» αναφέρει περήφανος.
Πριν κάνει επιτυχία µε τις «Σαββατογεννηµένες» δούλευε ως σερβιτόρος σε µια καφετέρια στο κέντρο της Αθήνας αλλά και ως πωλητής τουριστικών ειδών. Αυτήν την εµπειρία του την έβαλε στο πρώτο του σίριαλ. Ηξερε πως θα τελείωνε το «Παρά πέντε» και έκλαψε πολύ όταν έγραφε το φινάλε. Εκείνο το επεισόδιο σηµείωσε τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης της σειράς.
Με φοβούνταν
«Κίνητρο για να ασχοληθώ µε την τηλεόραση ήταν οι “Τρεις χάριτες”. Ηθελα να µοιάσω στον Μιχάλη Ρέππα. Να γράφω και να παίζω όπως εκείνος. Στις “Σαββατογεννηµένες” έγραψα για τρεις γυναίκες και εγώ κράτησα έναν µικρότερο ρόλο. Οπως είχε κάνει και ο Μιχάλης στις “Τρεις χάριτες”. Ηθελα από µικρός να γράψω ένα σενάριο για την τηλεόραση και να το προτείνω στο Mega. Στην αρχή µε φοβούνταν. Είναι δύσκολο να γράφεις και να παίζεις. Αναρωτιούνταν αν θα τα κατάφερνα ή αν θα την “ψώνιζα” και από το τρίτο επεισόδιο θα έκανα τον εαυτό µου πρωταγωνιστή. Οι “Σαββατογεννηµένες” ήταν το µοναδικό σίριαλ από πρωτοεµφανιζόµενο σεναριογράφο εκείνη τη χρονιά. Τα υπόλοιπα 34 ήταν από πεπειραµένους ανθρώπους. Σαν να άνοιξε µια χαραµάδα και χώρεσε να µπει µόνο ένας άνθρωπος» υπογραµµίζει και προσθέτει: «Βέβαια, τα πράγµατα δεν έχουν αλλάξει πολύ. Ακόµα τα κανάλια δεν εµπιστεύονται νέους σεναριογράφους, αλλά από ανασφάλεια καταφεύγουν σε ξένες σειρές. ∆εν εµπιστεύονται νέες ιδέες».
Για τον Γιώργο Καπουτζίδη δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός το να γίνει διάσηµος. Θέλει να γράφει σειρές για να µαζεύεται η οικογένεια στο σπίτι, να τις συζητά και να περνά ωραία. «Είναι ωραίο να κάνεις πράγµατα που αγαπάς. Εχω καταλήξει στο ότι µου αρέσει περισσότερο το γράψιµο. Θα ήθελα να αφήσω πίσω µου την παρουσίαση. Βέβαια, η συγγραφή είναι µοναχική και ζόρικη. Πρέπει οι συνθήκες να είναι ιδανικές για να γράψεις. Με θυµάµαι πολλά βράδια να περπατάω στην Πατησίων κλαίγοντας γιατί δεν είχα έµπνευση. ∆εν έχεις βοήθεια. Είσαι εσύ µε µια λευκή σελίδα και πρέπει να τη γεµίσεις».
Ένιωθε το Mega σαν στο σπίτι του. Παρέμεινε εκεί για 13 χρόνια, μέχρι που έκλεισε. «Είχε τον δικό του ρυθμό, τη δική του ταυτότητα. Οι περισσότεροι τηλεοπτικοί σταθμοί προσπάθησαν να τον μιμηθούν. Ακόμα κι όταν ερχόταν δεύτερο, δεν προσπάθησε να αντιγράψει άλλα κανάλια. Αυτό το εκτιμώ και το έχω και εγώ ως άνθρωπος. Φυσικά, σε πιο αυστηρό βαθμό. Δεν βάζω εύκολα νερό στο κρασί μου. Ειδικά την τελευταία πενταετία. Ο ΣΚΑΪ, το 2016, ταίριαζε περισσότερο στην αισθητική μου, και γι’ αυτό πήγα εκεί. Επίσης, δεν μου αρέσει να “ψάχνομαι” συνέχεια. Βαριέμαι. Θέλω να συνεργάζομαι με ανθρώπους που με εκτιμούν και εκτιμώ».
Αυτή την περίοδο, ο Γιώργος Καπουτζίδης βρίσκεται σε συζητήσεις με το νέο Mega για την αθλητική εκπομπή «Team Hellas», η οποία ασχολείται με τους αθλητές που θα λάβουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο του 2020, ενώ παράλληλα, συζητάει και για τον σχολιασμό της φετινής Eurovision που θα πραγματοποιηθεί στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Επιπλέον, είναι σε σκέψεις για το επόµενο έργο του, το οποίο θα είναι πιο συναισθηµατικό, κάτι µε βάση την αγάπη και τον έρωτα. «Αν δημιουργηθεί ένα Mega με τους ανθρώπους που δούλευαν εκεί και με την αισθητική που είχε, κάτι θα με τραβήξει και εμένα προς αυτή την κατεύθυνση. Θα είναι μονόδρομος» τονίζει.
«Φέτος, στην τηλεόραση επιστρέψαµε στη µυθοπλασία, κάτι σηµαντικό. Από εκεί και πέρα, λιγότερες απόψεις, αν γίνεται, και περισσότερη δουλειά. Μετά την κρίση υπάρχουν άνθρωποι που συνεχώς σχολιάζουν τις εκποµπές των άλλων. Από το πρωί µέχρι το βράδυ παρακολουθείς τα ίδια πράγµατα. Θα πρέπει να υπάρχουν όλα, αλλά σε σωστή δοσολογία. Η τηλεόραση απευθύνεται σε δέκα εκατοµµύρια ανθρώπους µε δέκα εκατοµµύρια γούστα. Οπότε δεν πρέπει να φτιάξουµε ένα πρόγραµµα το οποίο θα είναι µόνο µε το δικό µου γούστο ή σύµφωνα µε το δικό σου. Αυτό που έχει κάνει η τηλεόραση είναι ότι έχει περιορίσει η ίδια το κοινό της. Αυτό έχει συµβεί. Κάποτε στην prime time παρακολουθούσαν τέσσερα εκατοµµύρια. Τώρα έχουν µείνει δύο. ∆εν έχουµε αναρωτηθεί πού πήγε όλος αυτός ο κόσµος; Είναι άνθρωποι που δεν ικανοποιούνται από αυτό που τους δίνουν τα κανάλια. Εχει κόπο, όµως, το να κάτσεις να ψάξεις να βρεις τι έκανες λάθος» επισηµαίνει και συνεχίζει: «Η κρατική τηλεόραση έχει φοβερή εσωστρέφεια. Πρέπει να επικοινωνήσει καλύτερα µε τον κόσµο. Μακάρι να το κάνει. Εύχοµαι να το κάνει. Και βέβαια θα έδινα σειρά µου στην ΕΡΤ. Κι ας µην έκανε υψηλά νούµερα».
Τι με εξοργίζει
Ο Γιώργος Καπουτζίδης µιλά για πράγµατα κατά βάση αντιεµπορικά: για την τρίτη ηλικία, τον ρατσισµό, τη συζυγική κακοποίηση. Μένει πιστός στο φως και στην αλήθεια. «Με εξοργίζουν η έλλειψη δηµοκρατίας, η αγένεια, η βλακεία και η κακία. Θα έπρεπε οι πολίτες που έχουν περισσότερα δικαιώµατα να προστατεύουν αυτούς που έχουν λιγότερα. Εµείς κάνουµε το αντίθετο. Εκεί κρίνεται, όµως, µια χώρα. Τι παρέχεις σε όποιον χρειάζεται τη βοήθειά σου. Οι πολιτικοί θα πρέπει να µεριµνήσουν να υπάρξουν εστίες για τα ΑµεΑ. Είναι άνθρωποι που πρέπει να τους κοιτάξουµε µε προσοχή και στοργή. Είναι λίγες οι εστίες αυτές στη χώρα µας. ∆εν έχουν τα χρήµατα που απαιτούνται. Το ίδιο συµβαίνει µε τους ηλικιωµένους. ∆εν γίνεται σε έναν άνθρωπο που δούλευε 40 χρόνια να µην του δώσεις µια ζεστή αγκαλιά. Είναι άδικο» υπογραµµίζει και αναφέρει πως δεν θα ήθελε να ασχοληθεί µε την πολιτική, καθώς πιστεύει πως κανένα κόµµα δεν θα τον ήθελε. «∆εν θα ήµουν µε έναν αρχηγό που δεν θα µε εξέφραζε. ∆εν θα έλεγα σε κάτι “ναι” απλώς για να κρατήσω τη θέση µου. Ακόµα και οι ψηφοφόροι θα τρελαίνονταν µαζί µου. Τους λες το σωστό και εκείνοι ψάχνουν για παραθυράκια...».
Φέτος είναι µια όµορφη χρονιά για τον Γιώργο Καπουτζίδη. Τις πρώτες τρεις εβδοµάδες πήγαινε κάθε µέρα στο θέατρο γιατί περνούσε υπέροχα. «Ηρθαν όλα τόσο ξαφνικά. Ηρθε ένας καταιγισµός έµπνευσης: εικόνες, ήρωες και ατάκες. Τα σηµείωνα το βράδυ για να µην τα ξεχάσω το πρωί. Ξυπνούσα χαράµατα και έγραφα. Κάπως έτσι δηµιουργήθηκε η παράσταση "Οποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!". Η ιστορία είναι αρκετά επίκαιρη. Ο τρόπος επικοινωνίας των ανθρώπων έχει επηρεαστεί από την τεχνολογία. Υπάρχει ισότητα ανάµεσα στους γκέι και τους στρέιτ χαρακτήρες. Ανάµεσα στους ανδρικούς και τους γυναικείους. Ολοι προσπαθούν να απαλλαχθούν από τη µοναξιά τους. Ολοι έχουν κάτι από εµένα».
Οση ώρα συζητάµε, παρατηρώ πως πίσω από τον Γιώργο Καπουτζίδη κρύβεται ένας βαθιά ευαίσθητος και µοναχικός άνδρας. Αραγε ο έρωτας και το γέλιο τι ρόλο παίζουν στη ζωή του; «Τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκα πολύ µε τα προσωπικά µου. Πλέον είµαι πιο συνεννοήσιµος. Γενικότερα, ο έρωτας και το γέλιο έχουν µεγάλη σηµασία για µένα» λέει. Και καθώς χτυπά το τρίτο κουδούνι και εκείνος ετοιµάζεται να πάει στη θέση του, προσθέτει: «∆υστυχώς όσο µεγαλώνω γελάω δυσκολότερα. Ή ίσως να µην ακούω πια τόσο έξυπνα αστεία».
Info
Ο Γιώργος Καπουτζίδης υπογράφει και σκηνοθετεί την θεατρική κωμωδία «Όποιος θέλει να χωρίσει…να σηκώσει το χέρι του». Ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια. Ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία. Κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστόν, αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό.
Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ, κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα… πλημμυρίζει. Κυριολεκτικά. Και πριν βουλιάξουν οριστικά θα πρέπει να πούνε την αλήθεια. Όλοι σε όλους. Μια γρήγορη, μοντέρνα κωμωδία, τοποθετημένη στο σήμερα, σε μία προσπάθεια να καταλάβουμε το αύριο… που μας ξημερώνει.
Η παράσταση περιέχει (όχι πάρα πολλές) αλλά μερικές ακατάλληλες λέξεις – αργκώ. Επίσης, αγγίζει θέματα ομόφυλων σχέσεων – αν τα παιδιά είναι ενημερωμένα για αυτές τις σχέσεις και έχουν συζητήσει για αυτά τα θέματα στην οικογένεια έχει καλώς, αλλιώς εξαρτάται από τους γονείς να αποφασίσουν κατά πόσο μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση ή όχι.
Συντελεστές:
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Κική Γραμματικοπούλου
Φωτισμός: Χρήστος Τζιόγκας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Οικονομίδη
Ερμηνεύουν: (με σειρά εμφάνισης) Αλεξάνδρα Ταβουλάρη, Μαριλού Κατσαφάδου, Ανθή Σαββάκη, Γιώργος Σαββίδης, Γιάννης Κουκουράκης, Πάνος Νάτσης, Αποστόλης Ψαρρός και η Κατιάνα Μπαλανίκα
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:00
Θέατρο Ήβη, Σαρρή 27, Ψυρρή
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr