Τέμπη: Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης θεωρεί ότι η μέθοδος Λακαφώση έχει «υψηλό βαθμό αβεβαιότητας»
Φέρεται να υπήρχε έγγραφο από τον Ιανουάριο για την πυρόσφαιρα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋

Το πανεπιστήμιο της Γάνδης σε έγγραφη ενημέρωσή του προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ φέρεται να κάνει λόγο για «υψηλό βαθμό αβεβαιότητας» στην εξαγωγή συμπερασμάτων, σχετικά με τον τύπο και την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμων που ενδεχομένως μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και προκάλεσαν την πυρόσφαιρα μετά τη μετωπική σύγκρουση στα Τέμπη.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», η ενημέρωση στάλθηκε στον Οργανισμό στις 28 Ιανουαρίου, λίγο πριν δημοσιοποιηθεί το πόρισμα. Συγκεκριμένα, η ομάδα του πανεπιστημίου, με επικεφαλής τους δρ Γεώργιο Μαραγκό και Μπαρτ Μερσί, εξέτασε όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, τις οποίες συγκέντρωσε ο Κώστας Λακαφώσης.
Το πρώτο συμπέρασμα της ανάλυσης είναι ότι υπάρχει «ένα εναρκτήριο γεγονός, πριν από τη δημιουργία της πύρινης σφαίρας, το οποίο είναι ορατό ως μια λάμψη στα βίντεο. Αυτό το εναρκτήριο γεγονός δεν είναι γνωστό με επαρκή λεπτομέρεια για να μπορέσει η ομάδα Ugent να επιβεβαιώσει ότι η χρήση του FDS είναι κατάλληλη για τη μοντελοποίησή του».
Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι «παρά το εύρημα 1, η παρατηρούμενη πύρινη σφαίρα, η φλόγα της πυρκαγιάς και οι πυρκαγιές δεξαμενών είναι φυσικές διεργασίες για τις οποίες η μοντελοποίηση με CFD και FDS θεωρείται κατάλληλη. Οι παρατηρούμενες πύρινες σφαίρες, οι φλόγες και οι πυρκαγιές δεξαμενών περιλαμβάνουν επίσης ταχύτητες που βρίσκονται εντός των ορίων επικύρωσης του FDS. Εάν η πύρινη σφαίρα ήταν αποτέλεσμα της καύσης ενός ψεκασμού σταγονιδίων υγρού καυσίμου, το FDS περιέχει καταρχή όλα τα απαραίτητα υπομοντέλα για την προσομοίωση τέτοιων σεναρίων».
Τέλος, τονίζεται πως «δεδομένων των πολλών αγνώστων στοιχείων που εμπλέκονται στο σενάριο (πχ έλλειψη σαφούς βίντεο, έλλειψη ακριβών πληροφοριών σχετικά με το φορτίου του εμπορικού τρένου και έλλειψη πληροφοριών για τις ακριβείς ατμοσφαιρικές συνθήκες, ιδιαίτερα ο άνεμος, για να αναφερθούν μερικά), η χρήση του FDS για την αντίστροφη μηχανική του δυστυχήματος στα Τέμπη, προκειμένου να προσπαθήσει κανείς να καθορίσει τον τύπο και την ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου που εμπλέκεται στο περιστατικό που οδήγησε στην παρατηρούμενη πύρινη σφαίρα, θα συνεπάγεται αναπόφευκτα έναν υψηλό βαθμό αβεβαιότητας. Είναι πράγματι πολύ πιθανό πολλές διαφορετικές επιλογές για τα δεδομένα εισόδου στις προσομοιώσεις CFD να μπορούν να οδηγήσουν σε μια πύρινη σφαίρα που μοιάζει με τα βίντεο με ένα εύλογο επίπεδο ακρίβειας».
«Οι εκθέσεις μας δεν συμπεριλήφθηκαν στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ»
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μερσί διέψευσε ότι υπήρξε είτε έγκριση είτε αποδοχή του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ από την πλευρά του πανεπιστημίου της Γάνδης.
Ο ερευνητής καθηγητής υπογράμμισε ότι «ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικοινώνησε με εμάς στις 17 Δεκεμβρίου 2024, δηλώνοντας ότι με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ διερευνούσαν το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μας ζητηθεί να εκφράσουμε την επιστημονική γνώμη σχετικά με την εγκυρότητα του CFD για τη χρήση και την ανάλυση, αλλά και να επανεξετάσουμε την ανάλυση του CFD όπως είχε εκτελεστεί εκείνη τη στιγμή».
Γιατί ανακοινώθηκε τώρα ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός - Τι μηνύματα εκπέμπει η κυβέρνηση
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργου: Πόσο αυξάνουν τον λογαριασμό οι αποζημιώσεις του Δημοσίου στους αναδόχους
Το Πάσχα των σχεδίων, η προανακριτική για Κώστα Αχ. Καραμανλή, οι γαλάζιοι δικηγόροι της Ομάδας Αλήθειας και το χρηματιστήριο του Οβελία
Συμβουλες και tips - 7 μυστικά και 1 συνταγή για μαστιχωτό και αφράτο πασχαλινό τσουρέκι
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr