Άνω κάτω η Formula 1: Τιμωρία Χάμιλτον, pole position Μπότας και ο... περίεργος Φερστάπεν
NewsroomΌσο πλησιάζει το πρωτάθλημα της Formula 1 προς το φινάλε η αγωνία κορυφώνεται. Το Γκραν Πρι της Βραζιλίας, το 19ο απ' τα 22 της σεζόν, είχε ανατροπές, σασπένς και ίντριγκα προτού καν αρχίσει ο κύριος αγώνας. Και αυτό διότι αρχικά ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον τιμωρήθηκε με ποινή εκκίνησης πέντε θέσεων λόγω του ότι η Mercedes άλλαξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Βρετανός πιλότος ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες της Παρασκευής, ωστόσο μια παρατυπία στο μονοθέσιό του έφερε τα πάνω κάτω κορυφώνοντας το θρίλερ. Το DRS του Χάμιλτον, το σύστημα που ανοίγει στην πίσω πτέρυγα προσφέροντας επιπλέον ώθηση στα μονοθέσια, είχε άνοιγμα μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο (85mm). Η Red Bull το γνώριζε μία ώρα πριν από την έναρξη της διαδικασίας σύμφωνα με τον Έιντριαν Νιούι, ενώ και οι αγωνοδίκες εξετάζοντας τη Mercedes του Χάμιλτον διαπίστωσαν την παρατυπία.
Προφανώς, γι' αυτό και ο... περίεργος Μαξ Φερστάπεν, λίγο μετά το τέλος των δοκιμών, περίμενε να απομακρυνθεί ο Χάμιλτον για να πλησιάσει τη Mercedes και να δει από κοντά το επίμαχο σημείο της αεροτομής. Δεν έμεινε όμως μόνο εκεί αλλά ακούμπησε το μονοθέσιο του Χάμιλτον, προκειμένου να περιεργαστεί το σημείο, κάτι που απαγορεύεται ρητά απ' τους κανονισμούς. Γι' αυτό και κλήθηκε σε απολογία και θα πληρώσει πρόστιμο 50.000 ευρώ.
Η ζημιά ωστόσο ήταν πολύ μεγαλύτερη για τον Χάμιλτον καθώς η απόφαση των αγωνοδικών ήταν να ακυρώσουν ολοκληρωτικά την επίδοσή του στις κατατακτήριες στέλνοντάς τον στο Sprint Race του Σαββάτου στην τελευταία θέση! Ουσιαστικά απομακρύνθηκε απ' τον τίτλο...
Ο Μπότας κυρίαρχος στο Sprint Race
Πάντως στο Sprint Race του Σαββάτου, μπορεί ο Χάμιλτον να ήταν εξουδετερωμένος στις πίσω θέσεις ανοίγοντας δρόμο για τον Φερστάπεν, όμως ο Βάλτερι Μπότας έκανε τη δουλειά για τη Mercedes και πήρε την pole position και τους τρεις βαθμούς που προσφέρει στον νικητή το Sprint Race. Έκανε τρομερή εκκίνηση, κράτησε πίσω του μαεστρικά τον Μαξ Φερστάπεν και πήρε την pole για την Κυριακή. Ο πιλότος της Mercedes για ακόμα μία φορά έκανε αυτό που έπρεπε και λίγο πριν το... αντίο του στην ομάδα κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole και φυσικά χάρισε το... τρίποντο στη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών, ενώ στέρησε έναν βαθμό κι απ' τον Φερστάπεν που τερμάτισε δεύτερος και πήρε δύο βαθμούς αυξάνοντας τη διαφορά του στο +21 απ' τον Χάμιλτον.
Από την τρίτη θέση θα εκκινήσει ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος πήρε έναν βαθμό. Ο πιλότος της Ferrari ήταν εξαιρετικός στη Βραζιλία και με τρομερή οδήγηση έφερε τη Scuderia στις πρώτες τρεις θέσεις και να κρατήσει πίσω του τον έτερο πιλότο της Red Bull, Σέρχιο Πέρεθ, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Νόρις.
Τρομερός Χάμιλτον
Την ίδια στιγμή πάντως, ο Λιούις Χάμιλτον έκανε έναν φοβερό αγώνα 24 γύρων και κατάφερε να μειώσει τη ζημία της ποινής των πέντε θέσεων. Μολονότι εκκίνησε τελευταίος το Sprint Race πραγματοποίησε 14 προσπεράσεις (!) και από τελευταίος τερμάτισε πέμπτος, κάτι που σημαίνει ότι θα εκκινήσει απ' τη δέκατη θέση του grid. «Λιούις, τρομερή δουλειά. Γάμ... τους όλους» είπε στον ασύρματο ο επικεφαλής της Mercedes Τότο Βολφ, δείχνοντας την ικανοποίησή του.
Η πλάκα του Φέτελ
Μόνο ο Σεμπάστιαν Φέτελ φάνηκε να διασκεδάζει την όλη κατάσταση καθώς λίγο μετά την ολοκλήρωση του Sprint Race είχε όρεξη για πλάκα. Πάρκαρε το μονοθέσιό του πίσω από αυτό του Λούις Χάμιλτον και είπε στο team radio προς τους τεχνικούς του: «Θα πάω να αγγίξω την πίσω πτέρυγα του Λούις Χάμιλτον» για να λάβει ως απάντηση απ' τον ασύρματο: «Μην τολμήσεις, είναι πολύ ακριβό αυτό». Ο Φέτελ γέλασε και είπε: «Κάνω πλάκα, θα προσπαθήσω για την μπροστινή αεροτομή, ίσως κοστίζει 25 χιλιάρικα»...
H βαθμολογία
Φερστάπεν 314,5
Χάμιλτον 293,5
Μπότας 188
Πέρες 165
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες