Αθλητισμός|29.05.2022 10:35

Προδημοσίευση βιβλίου: «Μαξ Φερστάπεν - Η διαδρομή ενός πρωταθλητή» - Η ζωή ενός παιδιού που γεννήθηκε για να οδηγάει

Newsroom

Την ερχόμενη Τετάρτη 1η Ιουνίου 2022 κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δίχτυ, το βιβλίο του διακεκριμένου Βρετανού motorsport editor και εξειδικευμένου σε θέματα Formula 1, Τζέιμς Γκρέιμ, «Μαξ Φερστάπεν: Η διαδρομή ενός πρωταθλητή». Πρόκειται για ένα βιβλίο που εξερευνεί τη ζωή, τον χαρακτήρα και το επιθετικό στυλ οδήγησης του νέου βασιλιά της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν, του ανθρώπου που κατόρθωσε να «εκθρονίσει» τον Λιούις Χάμιλτον για να στεφθεί πρωταθλητής το 2021.

Αυτό αποτελεί ένα μόλις φωτεινό σημάδι της πορείας του Ολλανδού, ο οποίος κατάφερε με την είσοδο του στο πρωτάθλημα να αλλάξει τους κανόνες. Εκτός του ότι προκάλεσε απίστευτη αναταραχή το ότι πήρε μέρος πριν κλείσει τα 18 του χρόνια, έγινε αφορμή να μπει στο καταστατικό ηλικακό όριο συμμετοχής, κάτι που δεν μπορούσε να είχε προβλεφθεί, αφού έμοιαζε δύσκολο κάποιος που δεν είχε ενηλικιωθεί να χτυπούσε την πόρτα της Formula 1.

Ο «μικρός» το είχε καταφέρει και δεν ήταν η πρώτη φορά που το όνομα του προκαλούσε θόρυβο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Υπό τις οδηγίες του πατέρα του, Γιος Φερστάπεν, είχε ξεκινήσει μια προδιαγεγραμμένη πορεία προς την κορυφή της Formula 1 και μέσα από την βιογραφία του βγαίνουν στο φως πολλές λεπτομέρειες για το παζλ της δημιουργίας ενός ξεχωριστού οδηγού, αλλά και υπάρχουν οι εξηγήσεις για το ξεχωριστό επιθετικό του στυλ. Το βιβλίο Μαξ Φερστάπεν – Η διαδρομή ενός πρωταθλητή, δίνει την εικόνα τόσο του ίδιου του Ολλανδού, αλλά παρακολουθεί και τα βήματα όλης της ανανέωσης των οδηγών της Formula 1 με μια νέα γενιά, οι οποίοι ήταν αντίπαλοι του Μαξ στα χρόνια που πάλευαν για την κατάκτηση των διεθνών πρωταθλημάτων κάρτ.

Το βιβλίο που μεταφράστηκε απ' τον δημοσιογράφο Γιάννη-Μάριο Παπαδόπουλο θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα την 1η Ιουνίου 2022 από τις εκδόσεις Δίχτυ και είναι ήδη διαθέσιμο για προπαραγγελία.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από το βιβλίο:

...Ευτυχώς, τα πράγματα για τον Μαξ βελτιώθηκαν το απόγευμα και έκανε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο εν όψει των πρώτων αγώνων, οι οποίοι θα έκριναν ποιοι θα ήταν οι 17 οδηγοί από τους συνολικά 108 συμμετέχοντες που θα συμμετείχαν στον τελικό. Ο απογευματινός αγώνας της Παρασκευής ήταν ένας από μια σειρά πέντε αγώνων απέναντι στους ίδιους οδηγούς. Ο Μαξ κέρδισε, σύμφωνα με τον πατέρα του, «εκτελώντας ακριβώς αυτό που είχαν αποφασίσει».

Το Σάββατο κύλησε επίσης καλά και μέχρι να έρθει η ώρα για τον τελικό της Κυριακής ο Μαξ είχε ξεπεράσει όλους τους άλλους εργοστασιακούς οδηγούς της CRG. Ήταν δεύτερος στη σειρά εκκίνησης, μια θέση που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα ήταν αρκετή για να τον φέρει πολύ κοντά στη νίκη. Όμως αυτό ήταν το επόμενο βήμα. Ουσιαστικά ήταν ο νεότερος από τους συμμετέχοντες και ο πόλμαν Εγκόρ Ορούντζεφ ήταν δύο χρόνια μεγαλύτερός του. Όσο κι αν προσπάθησε, ο Μαξ δεν μπόρεσε να τον προσπεράσει και όταν έπεσε η καρό σημαία, ήταν μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Ρώσο, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση. Πίσω του υπήρχαν οδηγοί που θα γίνονταν γνωστοί, φίλοι και αντίπαλοι τα επόμενα χρόνια. Ο Άλεξ Άλμπον ήταν τρίτος, ο Εστεμπάν Οκόν έβδομος και ο Πιερ Γκασλί ένατος. Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν είχε καταφέρει ούτε καν να προκριθεί στον τελικό. Λίγα χρόνια αργότερα και οι τέσσερις θα αγωνίζονταν εναντίον του Μαξ στη Formula 1.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ακόμη και σε τόσο νεαρή ηλικία αυτή η τετράδα είχε ήδη μπει στο… στόχαστρο κορυφαίων ομάδων. Ο Λεκλέρ αγωνιζόταν για τη Maranello και σύντομα θα ξεκινούσε η συνεργασία του με τον μάνατζερ Νικολά Τοντ, γιο του επί σειρά ετών επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari και μέχρι το 2022 προέδρου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ζαν Τοντ. Ο Άλμπον, ο οποίος ήταν στο βάθρο δίπλα στον Φερστάπεν, φορούσε μια αγωνιστική φόρμα με το σήμα της Red Bull. Ο Οκόν, όπως και ο Μαξ, έλεγε πως αισθανόταν πως ήταν μόνο αυτός και ο πατέρας του απέναντι στις μεγάλες ομάδες στην πρώτη τους χρονιά στο διεθνές καρτ. Ο δικός του πατέρας Λοράν ήταν μηχανικός στο επάγγελμα, αλλά δεν είχε καμία από τις αγωνιστικές εμπειρίες του Γιος.

Ο Μαξ και ο Εστεμπάν σύντομα θα προσέλκυαν την προσοχή των ομάδων, αλλά μπροστά τους είχαν ακόμα πολλά να αποδείξουν. Στις φωτογραφίες ο Μαξ στέκεται στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, μια θέση μάλλον... ασυνήθιστη γι’ αυτόν, και χαμογελάει στις κάμερες. Ήταν μια αρχή, αλλά τίποτα περισσότερο. «Μερικές φορές κερδίζεις, μερικές φορές χάνεις» παραδέχεται ο πατέρας του. «Ας το παραδεχτούμε, ο Μαξ είναι μόλις δώδεκα ετών»...

Στις σελίδες του βιβλίου υπάρχουν ακόμη και αρκετά παράδοξα, όπως το ότι ο Μαξ Φερστάπεν μπορούσε να οδηγήσει με 350 χιλιόμετρα την ώρα στις πίστες, αλλά δεν είχε φτάσει τα 18 του χρόνια ώστε να μπορεί να οδηγήσει αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους και να επιστρέψει στο σπίτι του οδηγώντας.

Ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που έτρεξε σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος F1, έκανε αίσθηση από την πρώτη παρουσία του το 2015, σε ηλικία μόλις 17 ετών. Ακολούθησε ο πρώτος του αγώνας με τη Red Bull στο Γκραν Πρι της Ισπανίας το 2016, εκεί όπου έγινε ο νεότερος οδηγός που κέρδισε ποτέ έναν αγώνα, ανέβηκε στο βάθρο ή και ηγήθηκε ενός γύρου. Ως γιος του θρύλου της F1 Γιος και της κορυφαίας οδηγού καρτ Σόφι Κούμπεν, ο Μαξ ήταν γεννημένος να γίνει οδηγός αγώνων. Και μετά απ’ αυτό το εντυπωσιακό ντεμπούτο, συνέχισε να αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι του στο άθλημα –προκαλώντας έντονη κριτική, αλλά και επαίνους–, καταφέρνοντας να ανέβει στο «Έβερεστ» του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατακτώντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών το 2021. 

Μαξ ΦερστάπενFormula 1