Formula 1: «Είμαι καλά» το πρώτο μήνυμα του Ζου μετά το σοκαριστικό ατύχημα - Τι είναι το «halo» που του έσωσε τη ζωή
NewsroomΠαγώνουν το αίμα οι εικόνες απ' το σοκαριστικό ατύχημα που είχε στο Σίλβερστοουν ο Κινέζος οδηγός της Formula 1 Γκουανγιού Ζου, ο οποίος σώθηκε χάρη στο σύστημα προστασίας halo. Η Alfa Romeo του Ζου αναποδογύρισε και σύρθηκε για πολλά μέτρα με μεγάλη ταχύτητα προτού προσκρούσει στα προστατευτικά. Αρχικά ο Ζου απεγκλωβίστηκε απ' τους διασώστες και μεταφέρθηκε εσπευσμένα με ασθενοφόρο στο ιατρείο της πίστας κι αργότερα με ελικόπτερο στο νοσοκομείο προκειμένου να ελεγχθεί η κατάσταση της υγείας του.
Η FIA ενημέρωσε άμεσα ότι ο Ζου είναι καλά, ενώ λίγο αργότερα επέστρεψε και στην πίστα για να παρακολουθήσει από κοντά το φινάλε του συναρπαστικού αγώνα. Ο Κινέζος μάλιστα έστειλε το πρώτο του μήνυμα με ανάρτηση στα social media τονίζοντας ότι το halo του έσωσε τη ζωή. «Είμαι καλά, όλα είναι καθαρά. Το halo με έσωσε σήμερα. Σας ευχαριστώ όλους για τα ευγενικά μηνύματά σας» έγραψε ο ταλαντούχος Κινέζος οδηγός που διανύει την πρώτη του σεζόν στη Formula 1.
Τι είναι το halo
Τι είναι όμως το halo που έσωσε τη ζωή ενός ακόμη πιλότου στη Formula 1 (και όχι μόνο) καθώς είχαν προηγηθεί τα σοβαρά ατυχήματα του Ρομέν Γκροσζάν, του Σαρλ Λεκλέρκ και του Λιούις Χάμιλτον. Halo σημαίνει φωτοστέφανο και είναι προφανές γιατί του δόθηκε αυτή η ονομασία. Ουσιαστικά αποτελεί τον φύλακα-άγγελο των οδηγών.
Αρχικά η κοινωνία της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού το υποδέχθηκε με επιφύλαξη και με αρκετό αρνητισμό. Άλλοι διότι τους χαλούσε την αισθητική του αυτοκινήτου κι άλλοι διότι θεωρούσαν ότι τους δυσκόλευε στην οδήγηση. Αργότερα όμως, όταν άπαντες το συνήθισαν τόσο στο... μάτι όσο και στην οδήγηση, αλλά όταν κυρίως διαπίστωσαν στην πράξη ότι είναι σωτήριο, άλλαξαν γνώμη και το... αποθέωσαν. Ο θρύλος της Formula 1 Τζάκι Στιούαρτ χαρακτήρισε το halo ως τη μεγαλύτερη ανακάλυψη για την ασφάλεια μετά τη ζώνη.
Πρόκειται για μια πανίσχυρη κατασκευή από τιτάνιο, η οποία βρίσκεται πάνω και περιμετρικά απ' το πιλοτήριο των οδηγών. Επί της ουσίας προστατεύει το κεφάλι τους από οποιαδήποτε απειλή, ακόμη και από φωτιά όπως συνέβη στην περίπτωση του Γκροσζάν στο Μπαχρέιν σε ένα απ' τα πιο τρομακτικά ατυχήματα στην ιστορία της Formula 1. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη σεζόν του 2018 και έκτοτε είναι υποχρεωτικό από τη FIA σε όλα τα ανοιχτού τύπου μονοθέσια.
Ζυγίζει εννέα κιλά κι είναι ικανό να αντέξει μέχρι 12 τόνους, περίπου το βάρος ενός λεωφορείου (!) σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Formula 1. Αποτελείται από έναν κάθετο πυλώνα, ο οποίος βρίσκεται μπροστά στο πρόσωπο του οδηγού, ενώ συνδέεται με ένα στεφάνι, που είναι τοποθετημένο στην κορυφή. Ολόκληρη η κατασκευή είναι βιδωμένη στο πιλοτήριο και δεν αποκολλάται όσο σφοδρή κι είναι η σύγκρουση ή η πρόσκρουση του αντικειμένου.
Η συζήτηση για την «ασπίδα» (shield) που αργότερα ονομάστηκε «φωτοστέφανο» (halo), άρχισε να γίνεται πιο σοβαρή και πιο έντονη μετά το θανατηφόρο δυστύχημα (το τελευταίο στην ιστορία της Formula 1) του 25χρονου Γάλλου πιλότου της Μαρούσια, Ζιλ Μπιανκί, στη Σουζούκα το 2014. Μια οχταετία μετά άπαντες συμφωνούν ότι το halo ενδεχομένως θα είχε σώσει τη ζωή του Μπιανκί όπως το έκανε και σε άλλους τα επόμενα χρόνια.
- Αυξάνεται η συμμετοχή στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισαν 38.000 πολίτες μέχρι τις 14:00 - Δείτε όλες τις εξελίξεις
- Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Νεκρός βρέθηκε Ισραηλινός ραβίνος - «Αντισημιτική τρομοκρατική ενέργεια»
- Κομμωτήριο στον Ασπρόπυργο παρείχε και... ροζ υπηρεσίες
- Η Adele αποχαιρετά το κοινό της: «Νιώθω εξαντλημένη συναισθηματικά και σωματικά»