Αθλητισμός|11.09.2022 17:00

Ράλι Ακρόπολις: Νικητής ο Τιερί Νεβίλ, θρίαμβος της Hyundai

Newsroom

Ο Τιερί Νεβίλ αναδείχθηκε ο νικητής του Ράλι Ακρόπολις, το οποίο ολοκληρώθηκε την Κυριακή (11/9) με τρεις ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 45.06 χιλιομέτρων. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και πρώτη μετά τον Οκτώβριο του 2021 και το Ράλι Καταλονίας, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Εσθονό «ομόσταυλό» του, Οτ Τάνακ (+15.0 δευτερόλεπτα), ο οποίος παρέμεινε «ζωντανός» στο «κυνήγι» του τίτλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Hyundai πανηγύρισε το «παρθενικό» 1-2-3 της ιστορίας της ως κατασκευάστρια, καθώς την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο με ακόμη ένα i20 N Rally1 (+1:49.7). Η ομάδα από τη Νότια Κορέα «κλείδωσε» ουσιαστικά τις τρεις θέσεις του βάθρου πριν την πρώτη σημερινή ειδική (Ελευθεροχώρι 1), όταν ο Βρετανός Έλφιν Έβανς εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στο τούρμπο του Toyota του, ενώ, μετά το τέλος της, ο Τάνακ δήλωσε ότι οι άνθρωποι της Hyundai έδωσαν εντολή στους οδηγούς τους να διατηρήσουν τις θέσεις τους και να μην πιέζουν.

Νεβίλ: Χαρούμενος με τη νίκη

«Είμαι πολύ χαρούμενος με τη νίκη, γνωρίζαμε πως κάποια στιγμή θα έρθει. Ήμασταν επικεφαλής στο προηγούμενο ράλι, αλλά ένα μικρό λάθος μάς κόστισε τη νίκη. Είμαι χαρούμενος για την ομάδα, για το “1-2-3”. Είναι κάτι που αξίζουμε, έπειτα από όλη αυτή την προσπάθεια από όλους στην ομάδα. Έχουμε ακόμα περιθώρια βελτίωσης, αλλά αυτό το αποτέλεσμα δείχνει πως κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση» δήλωσε ο Νεβίλ.

Όπως και χθες, οδηγοί της Hyundai σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους στις σημερινές ειδικές. Ο Τάνακ επικράτησε στη διαδρομή Ελευθεροχώρι 1, ο Νεβίλ πρώτευσε στην προτελευταία ειδική, την Ελάτια - Ρεγγίνι, ενώ ο Εσθονός ήταν ο ταχύτερος και στην τελευταία ειδική του αγώνα, την Power Stage (Ελευθεροχώρι 2), με αποτέλεσμα να πάρει τους πέντε επιπλέον βαθμούς. Δεδομένου ότι ο -πρωτοπόρος της βαθμολογίας των οδηγών- Κάλε Ροβάνπερα πήρε μόλις τέσσερις βαθμούς για τη δεύτερη θέση του στην Power Stage, ο Τάνακ μείωσε τη διαφορά που τον χωρίζει από τον Φινλανδό στους 53 βαθμούς (207 έναντι 154), ενώ απομένουν τρεις αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Πάντως, ο Ροβάνπερα μπορεί να κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας (29 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου), εφόσον συγκεντρώσει οκτώ βαθμούς περισσότερους απο τον Εσθονό.

Εκτός από τους Τάνακ και Ροβάνπερα, επιπλέον βαθμούς στην Power Stage πήραν ο Ιρλανδός Κρεγκ Μπριν (τρίτος, 3 βαθμοί), ο Βρετανός Γκας Γκρίνσμιθ (4ος, 2 βαθμοί) και ο Φινλανδός Εσαπέκα Λάπι (5ος, 1 βαθμός).

Στο μεταξύ, ο Φινλανδός Εμίλ Λίντχολμ με Skoda Fabia Evo κατετάγη έβδομος και πανηγύρισε τη νίκη στην κατηγορία WRC2, η οποία είναι η δεύτερη διαδοχική του, ενώ ο Κύπριος Αλέξανδρος Τσουλόφτας εκμεταλλεύθηκε και το ατύχημα του Γιοάν Ροσέλ στην τελευταία ειδική (σ.σ. το C3 που οδηγούσε ήρθε... τούμπα και οι θεατές επανέφεραν το αυτοκίνητο του Γάλλου στις ρόδες του, ωστόσο είχε υποστεί ζημιά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεχίσει) και «σκαρφάλωσε» στην τρίτη θέση της κατηγορίας WRC2 και την ένατη θέση της γενικής με Volkswagen Polo GTI. Από την πλευρά του, ο Λάμπρος Αθανασούλας ήταν ο ταχύτερος Έλληνας, καθώς κατετάγη 16ος με Hyundai i20 N, μένοντας 17 λεπτά και 14.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νεβίλ.

Η ΠΡΩΤΗ 5ΑΔΑ

  1. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 3 ώρες 34:52.0
  2. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) + 15.0
  3. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) + 1:49.7
  4. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford) + 3:42.2
  5. Κρεγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) + 4:09.0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

  1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 207 βαθμοί
  2. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 154
  3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 131
  4. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 116
  5. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 100