Πιο κοντά στο όνειρο για τη Νέα Τούμπα ο ΠΑΟΚ - Δημοσιεύθηκε το πολυπόθητο ΦΕΚ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ο ΠΑΟΚ πλησιάζει πιο κοντά από ποτέ στο όνειρο του νέου γηπέδου! Το Προεδρικό Διάταγμα για τη Νέα Τούμπα, το νέο υπερσύγχρονο σπίτι του Δικεφάλου, υπεγράφη και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Δ’ 396/08/06/2022) με τίτλο «Έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή Τούμπα του Δήμου Θεσσαλονίκης (νομού Θεσσαλονίκης) και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του ΕΠΣ και έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ) αυτού». Πρόκειται για ένα μεγάλο και καθοριστικό βήμα προς την υλοποίηση ενός ζωτικού και συνάμα ιστορικού έργου το οποίο αποτελούσε εξαρχής όραμα και προτεραιότητα για τη διοίκηση του Ιβάν Σαββίδη.
Μέχρι πρότινος στις τάξεις του ΠΑΟΚ τηρούσαν στάση αναμονής απέναντι στις «διαρροές» για την υπογραφή του προεδρικού διατάγματος, καθώς κατά το παρελθόν είχαν... χορτάσει από εξαγγελίες, ενώ περίμεναν να αποκτήσει επίσημη μορφή και επί της ουσίας να διαπιστώσουν αν ενσωματώθηκαν οι απαιτούμενες αλλαγές στο κείμενο.
Υπερσύγχρονο γήπεδο
Με το Προεδρικό Διάταγμα για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής ουσιαστικά καθορίστηκαν οι απαραίτητοι χωροταξικοί, πολεοδομικοί και περιβαλλοντικοί κανόνες με στόχο:
- την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου γηπέδου προδιαγραφών και απαιτήσεων FIFA / UEFA και
- την ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής γύρω από το σημερινό γήπεδο, την έκταση «Αλάνα Τούμπας», προκειμένου συνολικά το νέο γήπεδο και ο περιβάλλων χώρος να λειτουργούν ενιαία, με αντισταθμιστικά οφέλη για ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη.
Με αφορμή την ανάγκη εκσυγχρονισμού των ποδοσφαιρικών εγκαταστάσεων του ΠΑΟΚ, με την ανάπτυξη νέων, ακολουθήθηκε η σύγχρονη, διεθνής πρακτική της συνολικής αναβάθμισης μιας περιοχής που περιβάλλει ένα μεγάλο γήπεδο, με τη δημιουργία δηλαδή πολυχώρων αθλητισμού, πολιτισμού και αναψυχής με ευρύτερες δυνατότητες λειτουργίας για όλες τις ημέρες του χρόνου.
Ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε: «Με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του Προεδρικού Διατάγματος για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την περιβαλλοντική του έγκριση και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, με θεσμοθετημένους πλέον κανόνες, ο ΠΑΟΚ αποκτά ένα νέο υπερσύγχρονο γήπεδο και συνολικά η Θεσσαλονίκη έναν υπερτοπικό πυρήνα αναφοράς, με συνοδές χρήσεις αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης, υπαίθριων χρήσεων και αστικού πρασίνου. ‘Έναν πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό, όπως αρμόζει και στην ιστορική ομάδα και στη Θεσσαλονίκη».
Ειδικότερα, οι επεμβάσεις που θεσμοθετούνται στο ΕΠΣ και το ΡΣΕ αφορούν στις εξής 2 χωρικές ενότητες:
Ενότητα 1 – γηπέδου ΠΑΟΚ:
- Νέο Οικοδομικό Τετράγωνο (ΟΤ) εγκαταστάσεων του νέου γηπέδου, νέο ΟΤ ως νότια πύλη εισόδου επισκεπτών και σύνδεση με το ΟΤ του γηπέδου μέσω υπόγειας & υπέργειας σύνδεσης με φύτευση, δημιουργία Νηπιαγωγείου, συνοδών & βοηθητικών χρήσεων του γηπέδου, σε γειτονικά ΟΤ.
Ενότητα 2 - Κοινοχρήστων και Κοινωφελών εγκαταστάσεων:
- Δημιουργία, αναδιάταξη, λειτουργική αναβάθμιση, ενοποίηση κοινόχρηστων χώρων περιμετρικά του γηπέδου, διαπλάτυνση πεζόδρομου βόρεια του Σχολείου, πεζοδρομήσεις τμημάτων οδών, μετατροπή πεζόδρομου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης για τις ανάγκες υπόγειου χώρου στάθμευσης κ.α. Στην περιοχή επέμβασης πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης για την εύρυθμη λειτουργία των αγωνιστικών δρώμενων.
- Οι ρυθμίσεις του οδικού δικτύου έχουν ως κεντρικό άξονα την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους προκειμένου, αφενός να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στο όμορο οδικό δίκτυο από πλευράς διαμπερών κινήσεων και αφετέρου για να δημιουργηθεί επαρκής πεζοδρομημένος χώρος - πλατεία για την προσέλευση και αποχώρηση ή τις ανάγκες έκτακτης εκκένωσης του γηπέδου.
- Με τη θεσμοθέτηση του ΕΠΣ και του ΡΣΕ θα επιτευχθεί η σταδιακή μείωση χρήσης του Ι.Χ. -όσο οι υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης θα βελτιώνονται- έως τα όρια της Ζώνης Άμεσης Επιρροής της επέμβασης, που συνιστά μια περιοχή περίπου 500 μέτρων από το σημερινό γήπεδο. Ενθαρρύνονται οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης, το περπάτημα, η χρήση ποδηλάτου, η μικροκινητικότητα. Σημαντικό ρόλο θα παίξει ο σταθμός «Παπάφη» της πρώτης γραμμής -βασικό έργο- του Μετρό, που προβλέπεται να διακινεί τον μεγάλο όγκο των θεατών και επισκεπτών.
Ζέρβας: «Έδρα αντάξια του μεγέθους του ΠΑΟΚ»
Μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας δήλωσε: «Ένας μεγάλος κύκλος ολοκληρώνεται με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Προεδρικού Διατάγματος για τη Νέα Τούμπα. Αφήνουμε οριστικά πίσω μας ζητήματα θεσμικά, διαδικαστικά και μπαίνουμε τώρα πια στην ουσία. Εξέλιξη πολύ θετική, που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση ενός μεγάλου project που θα αλλάξει ολόκληρη την περιοχή. Ο ΠΑΟΚ μπορεί να αποκτήσει μια έδρα αντάξια του μεγέθους, της ιστορίας και της δυναμικής του και συγχρόνως η περιοχή της Τούμπας νέες αθλητικές εγκαταστάσεις, περισσότερο πράσινο, θέσεις στάθμευσης και ένα αστικό περιβάλλον υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας.
Η σημερινή επιτυχία αποδεικνύει ότι, όταν η πόλη ομονοεί, όταν ενωμένη διεκδικεί, όταν όλοι μαζί εργαζόμαστε για έναν κοινό στόχο, τότε έρχονται καλά αποτελέσματα. Και βέβαια αυτό δεν αφορά μόνον τον ΠΑΟΚ και τη Νέα Τούμπα, αλλά όλες τις ομάδες της πόλης, που πρέπει να αποκτήσουν τις αθλητικές υποδομές που τους αξίζουν. Σε αυτήν την προσπάθεια ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήταν και παραμένει πάντοτε δίπλα τους, γιατί οι επιτυχίες των ομάδων μας είναι και επιτυχίες της πόλης».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr