Τεχνολογία|18.02.2021 09:38

Facebook - Αυστραλία: Στα άκρα η κόντρα για την επιβολή τέλους - Επεσε «μαύρο» στις ειδήσεις

Newsroom

Μεγάλη αναταραχή έχει ξεσπάσει στην Αυστραλία καθώς Facebook και Google αντιτίθενται στο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί προσεχώς και προβλέπει την πληρωμή των ΜΜΕ για το ειδησεογραφικό περιεχόμενό τους που φιλοξενείται στις υπηρεσίες τους. Ετσι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, απέκλεισε τους Αυστραλούς χρήστες του από κάθε πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο από το πρωί της Πέμπτης, κλιμακώνοντας τη διαμάχη με την κυβέρνηση.

Διαβάστε επίσης: Facebook - 2,8 δισ. χρήστες και 53% αύξηση κερδών στην πανδημία του κορονοϊού

Σύμφωνα με το Facebook, οι ειδήσεις αποτελούν μόλις το 4% αυτών που βλέπουν οι χρήστες στην υπηρεσία του. Ωστόσο, μελέτη του Πανεπιστημίου της Καμπέρα υποστηρίζει ότι το 21% των Αυστραλών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως την κύρια πηγή ενημέρωσης, ενώ το 39% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το Facebook για να λαμβάνει νέα και το 29% του αυστραλιανού περιεχομένου ειδησεογραφικών βίντεο διακινείται μέσω Facebook. Η επιλογή του Facebook να διαγράψει το ενημερωτικό περιεχόμενο, έρχεται σε μία κρίσιμη στιγμή, τρεις ημέρες πριν ξεκινήσει το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών στη χώρα.

Οι σελίδες των Nine και News Corp Australia, που κυριαρχούν στην έντυπη δημοσιογραφία της Αυστραλίας, καθώς και της κρατικής ραδιοτηλεόρασης Australian Broadcasting Corp είναι από σήμερα κενές. Επηρεάστηκαν επίσης αρκετοί σημαντικοί λογαριασμοί της κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που παρέχουν συμβουλές σχετικά με την πανδημία και τον κίνδυνο πυρκαγιάς στο αποκορύφωμα της θερινής περιόδου, καθώς και δεκάδες λογαριασμοί φιλανθρωπικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Κενές παρέμειναν και οι σελίδες κορυφαίων διεθνών ΜΜΕ, όπως των New York Times, BBC, Wall Street Journal, κ.λπ. Στην πορεία της ημέρας αποκαταστάθηκε η ροή σε κρατικές ιστοσελίδες ενημέρωσης, με το Facebook να δικαιολογείται με μεγάλη καθυστέρηση ότι η απαγόρευση δεν πρέπει να επηρεάζει κυβερνητικές σελίδες, αλλά «καθώς ο νόμος δεν παρέχει σαφείς οδηγίες σχετικά με τον ορισμό του περιεχομένου των ειδήσεων, έχουμε λάβει έναν ευρύ ορισμό».

Διαβάστε επίσης: Google - Πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για παραπλανητική ταξινόμηση ξενοδοχείων

ΑσυτραλίαFacebookgoogle