Τεχνολογία | 06.04.2019 16:30

«Βυθίσατε το Netflix»! Αυτοί είναι οι κολοσσοί αντίπαλοί του

Newsroom

Κέντρο του κόσμου ο… καναπές, ενισχυμένος και πιο απολαυστικός από ποτέ. Με House of Cards, Peaky Blinders, Σέρλοκ Χολμς, Vikings και πολλά, πολλά άλλα. Όχι όποτε προβάλλονται, όχι όταν θα είσαι σε μίτινγκ ή στον δρόμο, όχι όταν δεν μπορείς εσύ και πρέπει να το «φτιάξεις», αλλά τη στιγμή που τα θέλεις. Πολύ περισσότερο, όχι ένα 40λεπτο γεμάτο διαφημίσεις και τέλος. Binge Watching όσο αντέχεις. Όσο βαστάς για να πας την άλλη μέρα στη δουλειά και να λειτουργείς με επάρκεια. 

Οι πελάτες των streaming υπηρεσιών έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το πρόγραμμα που θέλουν, την ώρα που θέλουν και για όσο χρόνο θέλουν χωρίς η διασκέδασή τους να διακόπτεται από την προβολή διαφημίσεων ή από την εκνευριστική αναμονή μέχρι να «βγει» το επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης τους σειράς.

Πρωτοπόρος και συμμέτοχος στη δημιουργία της νέας εποχής στην ψυχαγωγία είναι εδώ και χρόνια το Netflix. Σύμφωνα με το statista.com, το τελευταίο τρίμηνο του 2018 το Netflix μετρούσε σχεδόν 150 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, χωρίς να έχει επεκταθεί ακόμη στην τεράστια αγορά της Κίνας. Αν και τα τα ποσά που πρέπει να πληρώνει η εταιρεία προκειμένου να ανανεώνει συνεχώς το περιεχόμενό της είναι μεγάλα, η τιμή της μετοχής της ανέρχεται περίπου σε 370 δολάρια (3/4/19), ενώ τα έσοδά της το 2018 ήταν σχεδόν 16 δισ. δολάρια.

Είναι επομένως λογικό και άλλοι κολοσσοί να θέλουν μερίδιο από την «πίτα», η οποία ολοένα και θα αυξάνεται. Άλλωστε, το υπό διαμόρφωση τοπίο είχε αρχίσει να σκιαγραφείται μέσα από τη μεγάλη μάχη μεταξύ των «μνηστήρων» γύρω από την αγορά του Netflix. Όπως αναφέρει ο Economist, Apple, Amazon,  AT&T και Disney επιθυμούσαν να εξαγοράσουν την ταχύτατα αναπτυσσόμενη streaming πλατφόρμα για μια σχεδόν δεκαετία.

To Netflix παρέμεινε αυτόνομο και πλέον το τοπίο αλλάζει. Οι παραπάνω εταιρείες στρέφονται στη δημιουργία δικών τους streaming υπηρεσιών για να ανατρέψουν τα δεδομένα. Ήδη η Disney εξαγόρασε έναντι 71 δισ. δολαρίων την 21st Century Fox, η Amazon ενισχύει τη streaming υπηρεσία της ενώ η Apple παρουσίασε τη δική της.

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι νέοι παίκτες και με ποιο περιεχόμενο σκοπεύουν να ανατρέψουν την κυριαρχία του Netflix;

Disney 

O αμερικανικός κολοσσός ψυχαγωγίας Disney, εξαγόρασε επίσημα τα δικαιώματα της 21st Century Fox σε μια συμφωνία ύψους 71 δισ. δολαρίων.Στόχος της είναι να συμπεριλάβει τίτλους όπως οι «Σίμπσονς» αλλά και το κινηματογραφικό και τηλεοπτικό σύμπαν της Marvel - όπως ο «Deadpool» οι «Fantastic four» και οι «X-men» που μέχρι πρόσφατα ανήκαν στη Fox - στη νέα streaming υπηρεσία που σχεδιάζει. 

Στόχος της εταιρείας είναι να λανσάρει το «Disney Plus» αργότερα μέσα στο έτος. Είναι αναμενόμενο να αποτελέσει έναν σκληρό ανταγωνιστή του Netflix καθώς εκτός από το περιεχόμενο της Fox έχει εξασφαλίσει έναν πλούσιο κατάλογο αποκλειστικού περιεχομένου. Μερικά  χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι «ο Πόλεμος των Άστρων», «οι Πειρατές της Καραϊβικής», το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel που ετοιμάζεται για μεγάλο και προσοδοφόρο restart αλλά και όλοι οι κλασικοί χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων της Disney, που έχουν αγαπηθεί ανά τα χρόνια από εκατομμύρια μικρούς και μεγάλους.

Apple 

Στην εποχή της μη γραμμικής ψυχαγωγίας μπαίνει πλέον επίσημα και ο τεχνολογικός κολοσσός από την Καλιφόρνια. Με παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στις 25/3 στο Αμφιθέατρο Στιβ Τζομπς στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια η εταιρεία με σήμα το μήλο ανακοίνωσε και επίσημα την δημιουργία του Apple TV+.

Η Apple αναμένεται να ξοδέψει 2 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος σε δικές της, πρωτότυπες σειρές και ταινίες, ξεκινώντας να χτίσει έναν κατάλογο ταινιών και σειρών που κάποια στιγμή θα μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνον του Netflix. Με την εταιρεία έχουν ήδη συμφωνήσει η Τζένιφερ ΆνιστονΡις Γουίδερσπουν, η Όπρα Γουίνφρεϊο Τζέφρι Τζέικομπ Άμπραμς και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Επιπλέον, πριν από λίγο καιρό δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε, πως ο αμερικανικός κολοσσός έχει προσεγγίσει μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα όπως το HBO, το Showtime και το Starz προκειμένου να εξασφαλίσει δικαιώματα για το περιεχόμενό τους και με αυτόν τον τρόπο να καταφέρει ένα δυνατό ξεκίνημα για την υπηρεσία. Εντούτοις, δεν υπάρχει όμως κάποια επίσημη συμφωνία με το HBO και αναμένεται να είναι αρκετά δύσκολο το δημοφιλές παγκοσμίως δίκτυο να παραχωρήσει τα κεκτημένα του.

 

Amazon 

Η Amazon έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετά χρόνια το «Amazon Prime Video», τη δική της υπηρεσία με σειρές και ταινίες. Δεν έχει καταφέρει ωστόσο να δημιουργήσει κάποια τεράστια αποκλειστική επιτυχία όπως το «Game of Thrones» ή το «La Casa de Papel» αυτό όμως ίσως αλλάξει αρκετά σύντομα.

Μέχρι στιγμής  η εταιρεία ξόδευε ετησίως λιγότερα από τα μισά χρήματα σε σχέση με το Netflix. Πλέον ο κολοσσός του Τζεφ Μπέζος σκοπεύει να εκτοξεύσει τον ετήσιο προϋπολογισμό του για δημιουργία αποκλειστικού περιεχομένου αλλά και εξωτερικών συνεργασιών. Το Amazon Prime διαθέτει ήδη περισσότερους από 100 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο όμως είναι άγνωστο πόσοι από αυτούς διαθέτουν το Amazon Video.

AT&T

Η αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών AT&T αγόρασε πριν δύο περίπου χρόνια έναντι σχεδόν 90 δισ. δολαρίων την Warner Media. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η δημιουργία μιας streaming πλατφόρμας μέχρι το τέλος του 2019.  Στη Warner Media ανήκει το τηλεοπτικό δίκτυο HBO, το οποίο κατέχει τα δικαιώματα του Game of Thrones, ίσως της πιο επιτυχημένης σειρά όλων των εποχών, που βαίνει όμως στον τελευταίο κύκλο της. 

Εκτός όμως από το HBO στη Warner ανήκουν οι ήρωες της DC Comics (Batman, Superman, Wonder Woman), το franchise του «Χάρι Πότερ», τα Looney Tunes, (Μπαγκς Μπάνι, Τουίτι, Ταζ, Ντάφι Ντακ κ.λ.π.) και πολλά άλλα.

Netflix

To Netflix με την σειρά του, βλέποντας τις νέες υπηρεσίες να απειλούν το μέλλον του επιτυχημένου του εγχειρήματος, δείχνει αποφασισμένο ,μέσα από τις δηλώσεις στελεχών του, να δαπανήσει ακόμα περισσότερα χρήματα για την δημιουργία νέου πρωτότυπου περιεχομένου όπως και για αγορές νέων σειρών και ταινιών.

Η ανάγκη για έσοδα όμως πιθανότατα θα φέρει αλλαγές και στο Netflix. Ήδη υπάρχουν φήμες για αύξηση των τιμών της υπηρεσίας και για εισροή διαφημίσεων στην πλατφόρμα.

Πασχάλης Γαγάνης

ApplestreamingDisneyNetflixAmazon