Τεχνολογία|25.03.2024 22:15

Temu: Πώς έφερε τα πάνω-κάτω στον κόσμο των online αγορών

Newsroom

Κατά τη διάρκεια του Super Bowl, η Temu, η κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, πρόβαλε έξι διαφημίσεις 30 δευτερολέπτων, παρά την κριτική που δέχθηκε για πιθανή χρήση καταναγκαστικής εργασίας στα προϊόντα της.

Η Temu, που συχνά αποκαλείται ως «Amazon με στεροειδή», απέκτησε γρήγορα δημοτικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, με εκατομμύρια χρήστες και μια τεράστια ποικιλία προϊόντων. Η εταιρεία χρησιμοποιεί στρατηγικές μικρο-μάρκετινγκ, συνεργαζόμενη με φορείς επιρροής για την προώθηση προϊόντων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το YouTube.

Χρησιμοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη για να κυριαρχήσει

Η Temu, που ανήκει στον κινεζικό γίγαντα Pinduoduo, αξιοποίησε τη συλλογή δεδομένων και τις εικόνες που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη για να παραμείνει μπροστά από τις καταναλωτικές τάσεις. Αποστέλλοντας απευθείας από τα εργοστάσια και εκμεταλλευόμενη τα παραθυράκια της ναυτιλίας, τα προϊόντα της Temu φτάνουν συχνά αφορολόγητα, αν και αντιμετωπίζουν έλεγχο για πιθανές παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Παρά τις αντιπαραθέσεις, οι αναλυτές προβλέπουν περαιτέρω επέκταση για την Temu, εστιάζοντας στην αύξηση του μεριδίου αγοράς έναντι των κερδών στο εγγύς μέλλον.

Καταναγκαστική εργασία;

Η άνοδος της Temu στο προσκήνιο είναι εμφανής στην παρουσία της κατά τη διάρκεια μεγάλων εκδηλώσεων όπως το Super Bowl, όπου οι διαφημίσεις της συγκεντρώνουν σημαντική προσοχή. Παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από πολιτικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ σχετικά με τις εργασιακές πρακτικές, η Temu διατηρεί τη στάση της να απαγορεύει την καταναγκαστική, ποινική ή παιδική εργασία μεταξύ των εμπόρων της. Η επέκταση της εταιρείας πέρα από την Κίνα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο υπήρξε ταχεία, τροφοδοτούμενη από τις ανταγωνιστικές τιμές και την ευρεία γκάμα προϊόντων της.

Επιθετικές στρατηγικές μάρκετινγκ

Σύμφωνα με το BBC, οι αναλυτές υπογραμμίζουν τις επιθετικές στρατηγικές μάρκετινγκ της Temu, συμπεριλαμβανομένων των συνεργασιών με μικρο-επικεφαλής για τη στόχευση εξειδικευμένων ακροατηρίων. Αυτοί οι influencers, συχνά με μικρότερο κοινό, θεωρούνται πιο αξιόπιστοι από τις κοινότητές τους, ενισχύοντας έτσι τη φήμη του εμπορικού σήματος της Temu. Επιπλέον, η αξιοποίηση εικόνων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και γνώσεων που βασίζονται σε δεδομένα επιτρέπει στην Temu να προσαρμόζεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, εξασφαλίζοντας μια σταθερή ροή προϊόντων με μεγάλη ζήτηση.

Οι καταγγελίες και το μέλλον

Παρά την επιτυχία της, η Temu αντιμετωπίζει προκλήσεις σχετικά με τις πρακτικές της στην αλυσίδα εφοδιασμού, ιδίως όσον αφορά τους ισχυρισμούς για καταναγκαστική εργασία. Πολιτικοί και ακτιβιστές έχουν ζητήσει αυξημένο έλεγχο για να διασφαλιστεί η ηθική προμήθεια και τα πρότυπα εργασίας. Ωστόσο, η Temu διατηρεί τη δέσμευσή της να συμμορφώνεται με τα ρυθμιστικά πρότυπα και αρνείται τους ισχυρισμούς για παραβάσεις.

Όσον αφορά το μέλλον, οι αναλυτές αναμένουν ότι η Temu θα συνεχίσει την επιθετική στρατηγική επέκτασής της, εστιάζοντας στην αύξηση του μεριδίου αγοράς και της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Αυτή η προσέγγιση αντικατοπτρίζει την πορεία της μητρικής της εταιρείας, της Pinduoduo, η οποία έδωσε προτεραιότητα στην ανάπτυξη έναντι των κερδών κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της. Με τους τεράστιους πόρους της και την πρόσβασή της στα δεδομένα των καταναλωτών, η Temu είναι έτοιμη να διαταράξει περαιτέρω το παγκόσμιο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αν και υπό τη σκιά των συνεχιζόμενων αντιπαραθέσεων σχετικά με τις εργασιακές πρακτικές της.

ειδήσεις τώρατεχνητή νοημοσύνηonline μάρκετινγκμάρκετινγκπροϊόνταTemu