Τεχνητή νοημοσύνη: Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια – Οι καινοτομίες που έρχονται
Οι εφαρμογές γνωριμιών πρόκειται να αλλάξουν άρδην τα επόμενα χρόνια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, με την τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί πλέον αναπόστατο κομμάτι πολλών κλάδων, τόσο οι εταιρείες γνωριμιών προσπαθούν να δουν πώς θα μπορούσαν να εντάξουν την AI στις εφαρμογές, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται και συναντιούνται μέσω διαδικτύου.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της ημέρας των επενδυτών, τα στελέχη της Match Group (μητρική εταιρεία των match.com, Tinder, Hinge, OkCupid, Our Time κτλ) προανήγγειλαν σχέδια για τη χρήση του ΑΙ για τη βελτίωση των εμπειριών των χρηστών και τη βοήθεια για καλύτερες συνδέσεις. Ο Τζάστιν ΜακΛίοντ, διευθύνων σύμβουλος του Hinge, περιέγραψε ότι η εταιρεία σκοπεύει να αγκαλιάσει πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη εντός του επόμενου έτους. Μέσω αυτού, θα υπάρχει πιο εξατομικευμένο ταίριασμα, εξυπνότεροι αλγόριθμοι που προσαρμόζονται στους χρήστες και τους κατανοούν καλύτερα με την πάροδο του χρόνου.
«Η ΑΙ δεν πρόκειται να αποτελέσει πανάκεια όταν πρόκειται να φτάσει στο πολύ βαθύ και προσωπικό πρόβλημα της αγάπης, ωστόσο μπορώ να σας πω ότι πρόκιιται να μεταμορφώσει την εμπειρία της εφαρμογής γνωριμιών, μεταφέροντάς την από μια πλατφόρμα do-it-yourself σε ένα ταξίδι με εξειδικευμένη καθοδήγηση, που οδηγεί σε πολύ καλύτερα αποτελέσματα και πολύ καλύτερη αξία για τους χρήστες των εφαρμογών μας», ανέφερε ο ΜακΛίοντ στους επενδυτές.
Ήδη η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να παίζει μεγαλύτερο ρόλο σε εφαρμογές όπως το Tinder, το οποίο τη χρησιμοποιεί για να βοηθήσει τους χρήστες να επιλέξουν τις καλύτερες φωτογραφίες του προφίλ τους. Από εκεί και πέρα, το Bumble λειτουργεί με προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη, παρέχοντας στους χρήστες τέσσερα προφίλ με βάση τις προτιμήσεις και τα ταιριάσματα που καταγράφονται καθημερινά. Το εν λόγω app χρησιμοποιεί ΑΙ σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ο ιδιωτικός ανιχνευτής, που θολώνει συγκεκριμένες εικόνες, ενώ υπάρχει και ο ανιχνευτής εξαπάτησης, που εντοπίζει spam, απάτες και ψεύτικα προφίλ. Επίσης, το Match Group προσφέρει εργαλεία όπως κουμπιά που λένε «Are you sure?», για το αν ο κάθε χρήσητς είναι σίγουρος να προχωρήσει, με δεδομένο τον κίνδυνο επιβλαβών εκφράσεων.
Είναι γεγονός ότι οι παραπάνω λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης είναι μόνο ένα μέρος των πραγματικών δυνατοτήτων της, με τη διευθύνουσα σύμβουλο του Bumble, Λίντιαν Τζόουνς, να δηλώνει στο CNN ότι «υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για καινοτομία στην αγορά των εφαρμογών γνωριμιών». Επιπλέον, πρόσθεσε πως «κατά την ανάπτυξη της ΑΙ, όπως σε όλες τις προσπάθειες, θα υποστηρίξουμε τις γυναίκες και θα συνεχίσουμε να χτίζουμε το επόμενο κεφάλιο που βάζει τις γυναίκες σε προτεραιότητα. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο τρέχον μοντέλο μας, ενώ παράλληλα θα βρίσκουμε νέους τρόπους για να χτίζουν οι άνθρωποι σχέσεις. Βλέπουμε ένα μέλλον που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση αυτού του γεγονότος».
Σε πρώιμο στάδιο η βιομηχανία γνωριμιών
Από τη μεριά της, η αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Σχολή Ανθρώπινης Επικοινωνίας Hugh Downs του Arizona State University, Λίσελ Σάραμπι, υπογράμμισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη στα dating apps βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. «Οι πλατφόρμες ακόμα προσπαθούν να καταλάβουν τον ρόλο της ΑΙ στην εμπειρία του διαδικτυακού dating, ωστόσο υπάρχει πραγματικά η δυνατότητα να μεταμορφωθεί αυτός ο χώρος», εξήγησε η ίδια.
Φαίνεται πως η βιομηχανία των εφαρμογών γνωριμιών είναι ώριμη για να δεχτεί αλλαγές, καθώς το Tinder έκανε θραύση το 2012, όταν εισήγαγε πρώτο τον μηχανισμό swiping, που στη συνέχεια υιοθετήθηκε από διάφορες πλατφόρμες, μεταξύ αυτών και το Facebook. Παρόλα αυτά, οι εφαρμογές δεν έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό από τότε, με την εξέλιξη να κρίνεται απαραίτητη, με το 46% των Αμερικανών να δηλώνει ότι έχει μια πολύ αρνητική ή κάπως αρνητική εμπειρία με τo online dating, με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Pew Research Center.
«Η χρονική στιγμή μοιάζει κατάλληλη για να συμβεί κάτι νέο και διαφορετικό. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί με την ΑΙ», σημείωσε η Σάραμπι.
Οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν
Είναι δεδομένο ότι οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης είναι τεράστιες, με τον ιδρυτή του Bumble, Γουλφ Χερντ, να οραματίζεται την ΑΙ να λειτουργεί ως «θεματοφύλακας» γνωριμιών, βοηθώντας τους χρήστες με τα ταιριάσματα, αλλά και στο να κανονίσουν ημερομηνίες και να απαντήσουν σε μηνύματα.
Διάφορες startup εταιρείες, όπως η Volar και η Rizz, έχουν πειραματιστεί με chatbots που βοηθούν στις απαντήσεις μηνυμάτων. Στη Rizz οι χρήστες ανεβάζουν στιγμιότυπα οθόνης από συνομιλίες που έχουν σε άλλες εφαρμογές γνωριμιών και η πλατφόρμα βοηθά στη δημιουργία απαντήσεων για φλερτ. Πάντως, η Volar έκλεισε πριν από λίγους μήνες, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
«Είναι πιθανό ότι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις πλατφόρμες θα επιτρέψει στους ανθρώπους να συναντηθούν πιο γρήγορα ή να βρουν καλύτερα ταίρια», υπογράμμισε η Σάραμπι. Η ίδια πιστεύει ότι οι εφαρμογές γνωριμιών θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες των χρηστών σχετικά με το αν μιλούν σε πραγματικό πρόσωπο. Ορισμένοι χρήστες στηρίζονται ήδη στην τεχνητή νοημοσύνη, μέσω της χρήσης του ChatGPT, προκειμένου να φτιάξουν ένα ελκυστικό προφίλ ή να απαντήσουν σε μηνύματα.
Οι πλατφόρμες γνωριμιών πιθανότατα θα προσθέσουν κάποια από τα εργαλεία απευθείας στην εφαρμογή με δημιουργικό, αλλά ελεγχόμενο τρόπο. Πιθανότατα, μέσω ΑΙ θα μπορούσαν να υπάρξουν προτάσεις για να... σπάσει ο πάγος ή γενικότερα για να βοηθηθούν οι χρήστες, ώστε να συνεχιστεί η επικοινωνία. Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του ΜακΛίοντ από το Hinge, στο πλαίσιο της ημέρας επενδυτών της Match Group: «Το ραντεβού δεν είναι εύκολο. Πολλοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν την εφαρμογή δεν βρίσκουν το πρώτο ταίριασμα και δεν ξέρουν τον λόγο. Μπορεί να φταίνε οι φωτογραφίες τους, μπορεί να μην στέλνουν αρκετά likes, αλλά μπορεί και να καθυστερούν να ζητήσουν το ταίρι τους να βγουν ραντεβού. Το ΑΙ θα μπορεί να παρέμβει, έχοντας έτοιμες προτάσεις».
Το Hinge εργάζεται επίσης σε έναν πιο εξατομικευμένο αλγόριθμο, που συγκεντρώνει πληροφορίες από τους χρήστες, ζητώντας τους να περιγράψουν τι εκτιμούν περισσότερο, αναφέροντας τι λειτουργεί καλά και τι όχι στην πλατφόρμα. «Φανταστείτε στο μέλλον οι χρήστες να λένε στον αλγόριθμό μας τι είναι σημαντικό γι' αυτούς και τι ψάχνουν», σημείωσε ο ΜακΛίοντ. «Ως αποτέλεσμα αυτού, θα είμαστε σε θέση να τους ταιριάξουμε καλύτερα με ένα επίπεδο ακρίβειας που μέχρι τώρα δεν ήταν δυνατό. Αυτό είναι μόνο το σημείο εκκίνησης», συμπλήρωσε.
Ο ίδιος, υποστήριξε ότι το Hinge παρουσιάζει μεγαλύτερο αριθμό ταυτίσεων και ανανεώσεων συνδρομών, από τη στιγμή που εισήγαγε τον βελτιωμένο αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης. Το μέλλον προμηνύεται λαμπρό για τα dating apps, με βάση τις αναλύσεις των δημιουργών τους, με την ΑΙ να μπαίνει και στις online γνωριμίες, αλλά και στα ερωτικά ραντεβού.
Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr