Στο «στόχαστρο» για αθέμιτες πρακτικές οι online πλατφόρμες φαγητού
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Στο στόχαστρο του Συνηγόρου του Καταναλωτή μπήκαν... ξαφνικά οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας μετά από καταγγελία και επιβολή προστίμου σε επιχείρηση συνεργαζόμενη με τέτοια πλατφόρμα.
Το θέμα προέκυψε μετά από καταγγελία καταναλωτή, συστηματικού χρήστη πλατφόρμας που παρέχει υπηρεσίες online παραγγελιών φαγητού, ο οποίος προσέφυγε στον Συνήγορο του Καταναλωτή, έχοντας διαπιστώσει ότι οι τιμές των προϊόντων που προμηθευόταν από συγκεκριμένη, συνεργαζόμενη με την πλατφόρμα, επιχείρηση εστίασης ήταν υψηλότερες, σε σύγκριση με τις τιμές που ίσχυαν για πώληση εντός του φυσικού της καταστήματος.
Σημειώνεται ότι αυτή η πρακτική συνιστά αγορανομική παράβαση και συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων, δεδομένου ότι απαγορεύεται από τον νόμο να υπάρχουν ή να προκύπτουν με οποιονδήποτε τρόπο σε ένα κατάστημα διαφορετικές τιμές πώλησης των αγαθών.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεργάστηκε για τη διερεύνηση της υπόθεσης με το αρμόδιο τμήμα Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, η οποία και προέβη σε καταλογισμό προστίμου στην ελεγχόμενη επιχείρηση, ύστερα από τη διενέργεια ελέγχων που επιβεβαίωσαν τους καταγγελτικούς ισχυρισμούς του καταναλωτή.
Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας γίνονται ολοένα πιο δημοφιλείς, καθώς και ότι ανάλογα φαινόμενα παράνομων πρακτικών καθιστούν αναγκαία την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε Σύσταση στην εταιρεία που διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, υποδεικνύοντας την ανάγκη διενέργειας εκτεταμένων δειγματοληπτικών ελέγχων επί των τιμοκαταλόγων των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων τους είναι ίδιες με εκείνες που ισχύουν για πώληση εντός των καταστημάτων τους και να αποφεύγονται, έτσι, περιστατικά αθέμιτων και κρυφών χρεώσεων εις βάρος των ανυποψίαστων καταναλωτών.
Η Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "Ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρακολουθεί το θέμα σε ό,τι αφορά γενικότερα τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε, εάν παρατηρηθεί συστηματικότητα τέτοιων παραβατικών φαινόμενων, να παρέμβει με πιο στοχευμένες Συστάσεις, και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Στόχος παραμένει πάντοτε είναι η αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από τις κάθε είδους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές".
Από τέλος Μαρτίου ακριβά φάρμακα στο σπίτι για 120.000 ασθενείς - Τι θα γίνει με τα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ
Ερντογάν: «Δεν θα αφήσουμε τους Σύρους μόνους τους» - Ο Τούρκος πρόεδρος «ανοικοδομεί» τη Συρία
Στα Σεπόλια παίρνουν το σπίτι οικογένειας με παιδί ΑμεΑ λίγο πριν τα Χριστούγεννα - Τους έδωσαν 2 μέρες
Κλέλια Ρένεση: «Έλεγαν ότι ο Μανού Τσαο ήταν ο πατέρας του παιδιού μου, ήταν τόσο αστείο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr