Μίρκα Παπακωνσταντίνου: «Όσοι αρνούνται να κάνουν το εμβόλιο, παίρνουν στον λαιμό τους κόσμο»
Άγγελος ΓεραιουδάκηςΤο ελληνικό καλοκαίρι πέραν από τα νησιά έχει συνδεθεί με τ’ ανοιχτά του θέατρα και το κοινό φέτος το έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη. Η επιθεώρηση είναι ένα είδος θεατρικής τέχνης που γεννήθηκε στη χώρα μας πριν από μερικές δεκαετίες με σκοπό να μιλήσει με σαρκασμό, χιούμορ και ελευθερία για την κοινωνική πραγματικότητα κάθε εποχής. Αποθεώθηκε από το ευρύ κοινό, υπήρξε στήριγμα για τον λαό, ενόχλησε πολιτικούς, υπήρξε φτηνό, βωμολοχικό αλλά και µε βαθύ περιεχόμενο.
Με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρουσιάζει μια επιθεώρηση με την υπογραφή των Φοίβου Δεληβοριά και Δημήτρη Καραντζά γεμάτη μουσική, χρυσόσκονη, κριτική, χιούμορ και Ιστορία, στο Βεάκειο Θέατρο. Οι δύο δημιουργοί εξετάζουν εκ νέου τη σχέση μας με την εθνική ταυτότητα, την επανάσταση, τα κατορθώματα και τα ατυχήματα των διακοσίων ετών, τη σχέση μας με την παράδοση, τα καλώς και κακώς κείμενα και προσκαλούν μια ομάδα σημαντικών συγγραφέων και έναν θίασο πρωταγωνιστών να γιορτάσουν, να χορέψουν να σατιρίσουν και να αναρωτηθούν. Όλοι μαζί φιλοδοξούν να ξανατραγουδήσουν το «χαίρε, ω χαίρε», χωρίς να εμποδίζονται από τα «περασμένα μεγαλεία» και το «διηγώντας τα να κλαις».
Διαβάστε επίσης: Φοίβος Δεληβοριάς και Δημήτρης Καραντζάς για την «Επιθεώρηση 1821» - «Είναι η χρονιά της Γιάννας Αγγελοπούλου»
Η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η οποία συμμετέχει στην παράσταση ως φιλοξενούμενη, έχει μακρά και προσωπική σχέση με την επιθεώρηση. «Όταν μου έκαναν την πρόταση, χάρηκα τόσο πολύ. Στην αρχή με σκέφτηκαν ως γκεστ, αλλά έπειτα που αποχώρησε μια ηθοποιός (σ.σ.: Σμαράγδα Καρύδη), μου πρότειναν να συμμετάσχω κανονικά. Καθίσαμε, τα βάλαμε κάτω και συμφωνήσαμε αμέσως» αναφέρει η ίδια στο ethnos.gr. Η ηθοποιός υποδύεται μια εξαπατημένη απ' όλους, διαχρονικά. «Χαίρομαι γιατί μου δίνεται ο χρόνος να βρίσκομαι και μέσα και έξω από την παράσταση. Να έχω δηλαδή την ευκαιρία να την παρακολουθώ και ως θεατής. Όλος ο θίασος είναι υπέροχος, ο ένας καλύτερος από τον άλλον» λέει με ενθουσιασμό και εξομολογείται ότι η αγαπημένη της στιγμή κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι όταν τραγουδάει το κομμάτι που της έγραψε ο Φοίβος.
Για τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου το θέατρο είναι ένα και δεν χωρίζεται σε είδη. «Γνώρισα το Ελεύθερο Θέατρο στο τέλος του και την Ελεύθερη Σκηνή μετά. Νομίζω δεν υπάρχει χθες και σήμερα. Το θέατρο είναι ένα. Είτε είναι κωμωδία είτε δράμα είτε επιθεώρηση. Ο καλός και σωστός άνθρωπος που αγαπάει την υποκριτική και μπορεί να την υπηρετήσει -όπως είναι όλα τα παιδιά στο θίασο- μπορεί να βουτήξει σε όλα τα είδη. Τα παιδιά σκίζουν κάθε βράδυ. Δεν μπορώ να πω άλλο ρήμα. Κάθομαι και τους βλέπω και λέω τι ωραία. Είναι μεγάλο πράγμα αυτό. Να συναντάς σημερινές γενιές με τόσο ταλέντο. Ορισμένοι είναι κοντά στην ηλικία μου, ενώ κάποιοι άλλοι είναι νέοι, αλλά έχουν ήδη βραβευτεί για το ταλέντο τους. Πατάνε το σανίδι, αλλά επειδή είναι θεατρίνοι, δεν είναι βρεγμένο, να σηκωθεί και να τους χτυπήσει. Γιατί το θέατρο έχει μια δική του αυτόνομη λογική. Ότι και να κάνουμε εμείς οι ηθοποιοί, αν δεν είσαι καλός, το θέατρο θα σε ξεράσει, θα σε ξεβράσει».
Κορονοϊός
«Τους εβλεπα πριν που έκαναν πρόβα και έλεγα ότι αυτή πρέπει να είναι κανονικότητα. Έχουμε αρχίσει να νομίζουμε ότι κανονικότητα είναι η άλλη» σχολιάζει και με κοιτάζει με έντονο τρόπο στα μάτια. Τη ρωτάω τι εννοεί με τη λέξη «άλλη». «Η άλλη είναι ο κορονοϊός, ο εγκλεισμός, οι μάσκες. Αυτά εννοώ. Έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε πλέον σε αυτά και δεν κάνει» υπογραμμίζει.
Διαβάστε επίσης: Πώς βλέπουν τα νέα μέτρα οι άνθρωποι του Πολιτισμού: «Παραμένουμε πληττόμενες επιχειρήσεις»
Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο που περάσαμε τον προηγούμενο χειμώνα, λόγω της καραντίνας, τα θέατρα άνοιξαν και η ανταπόκριση του κοινού, ευτυχώς, είναι μεγάλη. «Το αντικείμενο του πόθους μας είναι ο κόσμος, να έρθει, να του αρέσει και να φέρει κι άλλο κόσμο. Αυτή είναι η λογική του θεάτρου. Εύχομαι να λειτουργήσει και σιγά σιγά να εμβολιαστούμε όλοι, να μην είμαστε αρνητές, γιατί δεν αντιλαμβανόμαστε το εξής: ότι όποιος αρνείται να κάνει το εμβόλιο, παίρνει στο λαιμό του κι άλλους. Καταλαβαίνω τους φόβους κι όλα. Δεν ξέρουμε τι θα συμβεί, έπειτα από πέντε χρόνια. Αυτή τη στιγμή, όμως, αυτό έχουμε ως μέσο. Τι να κάνουμε; Είμαι πολύ υπέρ του εμβολίου. Δεν μ’ αρέσουν οι συνομωσιολογίες. Δεν ξέρω τι σημαίνει καν αυτό. Δεν αποκλείεται έπειτα από χρόνια να δούμε το οτιδήποτε. Τώρα, όμως, αυτό που ζούμε πρέπει να το καταστείλουμε. Αυτή είναι η άποψη μου».
Μυθοπλασία Vs Ριάλιτι
Η έκρηξη των ριάλιτι και η άνθιση της ελληνικής μυθοπλασίας χαρακτήρισαν την περασμένη σεζόν. «Ορισμένοι σταθμοί έχουν μείνει με ελάχιστες σειρές και έχουν δώσει όλο το βάρος σε ακραία ριάλιτι. Έχω μείνει άναυδη με αυτό. Μερικοί, μάλιστα, έβλεπαν "Survivor" γιατί λέει άνοιγε το μάτι τους με τις θάλασσες και τα μέρη που έδειχνε. Σιγά! Αυτό δεν άνοιγε, αλλά έκλεινε τελείως. Αλλά δικαίωμά τους. Τη δουλειά τους έκαναν οι άνθρωποι. Ένα τηλεοπτικό προϊόν ήταν κι αυτό. Μακάρι του χρόνου να γίνουν κι άλλες σειρές, το ίδιο καλές ή ακόμα καλύτερες με τις φετινές. Να παίζουμε όσοι περισσότεροι μπορούμε. Όχι μόνο με την έννοια της δουλειάς, αλλά και της δημιουργίας. Γιατί όσο καλύτερες σειρές γίνονται, τόσο ο κόσμος θα είναι πιο απαιτητικός και οι σταθμοί θα αναγκάζονται ν' ανεβάσουν το επίπεδο. Αυτό που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό είναι πολύ ωραίο» τονίζει.
Κλείνοντας την κουβέντας μας, τη ρωτάω αν θα τη δούμε σε κάποια σειρά την επομένη σεζόν. «Δεν ξέρω. Είμαι σε συζητήσεις. Η τηλεόραση είναι αρκετά κουραστική. Μιλάμε για δεκάωρο γύρισμα με κρύο, ζέστη, κλπ. Ωστόσο, άμα κάνεις κάτι που σου αρέσει και είσαι μαζί με συναδέλφους που ταιριάζετε, τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα. Όπως για παράδειγμα, το "Σόι μας". Και τότε βέβαια γκρινιάζαμε γιατί όσο αναπνέουμε εμείς οι άνθρωποι, δε σταματάμε να μουρμουρίζουμε, αλλά ήταν μία πολύ ωραία δουλειά με αξιόλογους συναδέλφους. Μακάρι να μας συμβεί ξανά μία τέτοια ευτυχής συγκυρία. Μακάρι» καταλήγει.
*Μετά τη μεγάλη επιτυχία και τη θετική ανταπόκριση κοινού και κριτικών, ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου «1821 - Η Επιθεώρηση», την Κυριακή 25/7, στο Θέατρο Βεάκειο. (Κυριακή 18/7, Παρασκευή 23/7, Σάββατο 24/7 και Κυριακή 25/7)
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή