Δήμητρα Παπαδοπούλου στο ethnos.gr: «Επέστρεψα με επιθεώρηση γιατί τη λατρεύω και στεναχωριέμαι που πεθαίνει» - Πρεμιέρα για το «Τι ζούμε, ρε;» στο Άλσος
Άγγελος Γεραιουδάκης«Επέστρεψα με επιθεώρηση, γιατί είναι ένα είδος που λατρεύω και στεναχωριέμαι που πεθαίνει. Και αυτό που θέλω να περάσω μέσα από τα κείμενα που έχω γράψει είναι πως το δράμα μας έχει πολύ πλάκα» λέει χαρακτηριστικά η Δήμητρα Παπαδοπούλου στο ethnos.gr, με αφορμή την πρεμιέρα του νέου της θεατρικού έργου που έχει τίτλο «Τι ζούμε ρε;» και θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά απόψε (10/6) στις 20:30 στο Άλσος.
Η επιθεώρηση δημιουργήθηκε στη χώρα μας το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα και λατρεύτηκε από το ευρύ κοινό, υπήρξε στήριγµα για τον λαό, πείραξε πολιτικούς και είχε βαθύ περιεχόμενο. Τα κυρίαρχα στοιχεία της είναι ο κωμικός λόγος, η σάτιρα, ο αναχρονισμός και η αμφισβήτηση της πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας. Στοιχεία που περιέχονται και στα κείμενα της Δήμητρας Παπαδοπούλου, τα οποία λειτουργούν ως καθρέφτης που σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται, που παραμορφώνει και μεγεθύνει. Μια επιθεώρηση όπου πάνω στην σκηνή θα συναντηθεί και θα συνομιλήσει η Δεξιά με την Αριστερά, ο Πούτιν με τον Μπάιντεν, η νοικοκυρά με την νεολαία. Μια παρέλαση της νεοελληνικής παραπραγματικότητας και παράνοιας που μας ταλαιπωρεί όλους και μόνη διέξοδος είναι να μπορούμε να γελάμε με αυτή. «Παρά τη μαυρίλα που υπάρχει γύρω μας, πάντα θέλω να βλέπω φως στο τούνελ, ζω με την ελπίδα για κάτι καλύτερο και ονειρεύομαι. Αλλιώς θα πεθάνω. Δεν μπορώ» υπογραμμίζει η ίδια.
Έπειτα από τον ρόλο της Μαντάμ Σουσού που υποδύθηκε το 2017 στο θέατρο Παλλάς, η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, αλλά χωρίς ν’ αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες για τον ρόλο της, καθώς θέλει να είναι έκπληξη. «Αισθάνομαι περίεργα που θ’ ανέβω στη σκηνή, γιατί το γράψιμο έχει πολλή δουλειά και δεν έχω προλάβει ν’ ασχοληθώ σοβαρά με το παίξιμο, αλλά πάντα γίνεται αυτό».
Ηλίας Μαρασούλης: «Είναι μία επιθεώρηση που δεν είναι σαν αυτές που κάναμε παλιότερα»
«Κάνω πολλά χρόνια επιθεώρηση. Είμαι στο χώρο του θεάτρου από το ’57. Αλλά τέτοια δουλειά δεν είχαμε ποτέ» ανέφερε συγκινημένος ο ένας από τους δύο παραγωγούς της παράστασης, Ηλίας Μαρασούλης, στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την Τρίτη (7/6). «Τη Δημητρούλα την αγαπώ πολύ. Την ξέρω πολλά χρόνια, πριν ακόμα ξεκινήσει να γράφει και να παίζει. Τη θαυμάζω και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που συνεργαζόμαστε. Τα έκανε όλα μόνη της και για πρώτη φορά δεν έχουμε προβλήματα, με τόσους πρωταγωνιστές και είναι όλοι ευχαριστημένοι» πρόσθεσε.
Η επιθεώρηση, ωστόσο, είναι ένα γήπεδο εξαιρετικά απαιτητικό που δύναται να εκθέσει ανεπανόρθωτα τον ηθοποιό που δεν θα υπακούσει στις νόρμες της. Ωστόσο, η διανομή του «Τι ζούμε, ρε;» συγκεντρώνει μερικά από τα πιο λαμπρά αστέρια κωμικών του ελληνικού θεάματος. Μαζί με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου παίζουν στη σκηνή του Άλσους οι ηθοποιοί: Θοδωρής Αθερίδης, Θανάσης Αλευράς, Κώστας Αποστολάκης, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Λευτέρης Ελευθερίου, Κρατερός Κατσούλης, Ελένη Κοκκίδου, Κώστας Κόκλας, Αντώνης Κρόμπας, Ροζαμάλια Κυρίου, Νίκη Λάμη, Αντώνης Λουδάρος, Στράτος Λύκος, Πάνος Μουζουράκης, Παρθένα Χοροζίδου. «Είναι μία επιθεώρηση που δεν είναι σαν αυτές που κάναμε παλιότερα. Το γέλιο έχει άλλο χιούμορ. Καινούργια γενιά ηθοποιών, άλλη σκέψη κι άλλο παίξιμο. Πιστεύω πως μόλις τη δείτε, θα ενθουσιαστείτε. Είναι μία τεράστια παραγωγή» κατέληξε ο κ. Μαρασούλης.
«Ευχαριστώ όλα τα παιδιά που δέχτηκαν να συμμετέχουν στην παράσταση και ήρθαν στα κουτουρού, γιατί στην επιθεώρηση δεν έχει πάρε το νούμερό σου και έλα να διαλέξεις. Εδώ είναι τυφλό σύστημα. Όλοι τους είναι παιδιά με επιλογές και ήμουν συνεχώς στα τηλέφωνα, λέγοντάς τους: "Έλα μωρέ, μην πας από εκεί, εδώ είναι καλύτερα". Με έβαλε ο Ηλίας να "ψήνω". Μπαίνω στην πρόβα –και επειδή είμαι μουντρούχα και δεν μου αρέσει να μιλάω πολύ - τους βλέπω όλους αυτούς και αναρωτιέμαι αν θα προλάβω να τους γνωρίσω. Είναι πολλοί αυτοί που θα ήθελα να είναι φίλοι μου, να γίνουν παρέα μου και να κάνουμε πλάκες. Τώρα βρίσκομαι στη φάση που περιμένω ν’ ανέβει η παράσταση για ν’ αρχίσουμε να περνάμε και εμείς πραγματικά ωραία, γιατί υπάρχει λίγο πίεση και άγχος» είπε η Δήμητρα Παπαδοπούλου.
Θοδωρής Αθερίδης: «Η Δήμητρα είναι παιδί γέννημα θρέμμα της επιθεώρησης»
Από τη μεριά του, ο σκηνοθέτης της παράστασης, Θοδωρής Αθερίδης ανέφερε: «Η Δήμητρα, πέρα από τα χαρίσματα που ξέρετε, δηλαδή την αμεσότητα και το χιούμορ, έχει ένα άλλο κρυφό χάρισμα που πιθανότητα να μην το γνωρίζετε. Είναι πόλος έλξης. Όταν χτυπάει το τηλέφωνο και η Δήμητρα λέει σ’ έναν καλλιτέχνη ν’ έρθει μαζί της, αυτός λέει πάντα ναι. Και ο λόγος είναι ότι είναι παιδί της ομάδας. Και ξέρουν πως δεν τους καλεί για να την πλαισιώσουν και να είναι αυτή η πρωταγωνίστρια. Ξέρουν πως μ’ εκείνη θα είναι ένα ομαδικό θέαμα. Μία γροθιά ενωμένη. Με αυτή την έννοια, μπορεί να έχει όποιον ηθοποιό ζητήσει. Επίσης, κάτι άλλο που θέλω να πω για τη Δήμητρα είναι πως είναι παιδί γέννημα θρέμμα της επιθεώρησης. Δηλαδή πρόλαβε να συνεργαστεί με την τελευταία δυνατή παρουσία του είδους. Έγινε γνωστή κυρίως από αυτά που έγραφε σ’ εκείνες τις παραστάσεις για τους άλλους, αλλά και για τον ίδιο της εαυτό που τον εφηύρε η ίδια μέσα στην επιθεώρηση. Και αυτό το πιθανότατα "διαφορετικό", που είπε προηγουμένως ο Ηλίας Μαρασούλης, καθώς μέσα από αυτό το έργο καλύπτουμε κάθε κοινωνική και πολιτική δραστηριότητα, έχει το χαρακτηριστικό πως είναι υπό το βλέμμα ενός ανθρώπου, ενός συγγραφέα. Παλιότερα έγραφαν τέσσερεις, πέντε, τρεις. Θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν θεατρικό έργο. Βέβαια, εδώ η δομή είναι ελεύθερη, είναι σπονδυλωτό, το ένα δεν συνδέεται με το άλλο, παρά μόνο από την ενότητά του».
Το «Τι ζούμε, ρε;» έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά που μας έχουν λείψει στην κανονική ζωή, λόγω της πανδημίας: Γέλιο, θέαμα, χειροκρότημα, συνάθροιση και σάτιρα. «Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποιο από τα κείμενα. Το ένα είναι πιο αστείο από το άλλο. Αλλά η παράσταση πρέπει να διαρκεί τρεις ώρες, παρά πέντε λεπτά. Δεν μπορεί να κρατήσει περισσότερο. Είναι ανοιχτός χώρος και θα έρθει η αστυνομία. Αν και θα έπρεπε να είχαμε σαράντα εκατομμύρια άγχη, γιατί μιλάμε για ένα φαντασμαγορικό σόου, με 47 καλλιτέχνες, χορογραφίες, βίντεο και 500 κουστούμια κι όλα αυτά πρέπει να παντρευτούν, το μόνο μας άγχος ήταν πώς θα μαζέψουμε το κείμενο για να γίνει μία πυρηνική βόμβα τριών ωρών και όχι πέντε» συνέχισε ο Θοδωρής Αθερίδης, ο οποίος εξομολογήθηκε πως αυτό που τον ενδιέφερε κυρίως, κατά τη διάρκεια των προβών, ήταν να κρατάει ένα κλίμα στο οποίο να μην ξεχάσουν ποτέ όλοι οι συντελεστές ότι η επιθεώρηση είναι κυρίως χαρά.
«Εγώ θα προσθέσω πως είναι πολύ σπουδαίο να γίνεται μία επιθεώρηση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Γιατί ο κόσμος έχει την ανάγκη να εκφραστεί για την καθημερινότητά του και για όλα αυτά που πέρασε τα τελευταία έτη, με την πανδημία, την ακρίβεια και τον πόλεμο. Ο θεατής καθρεφτίζεται μέσα από τα κείμενα και μιλάει χωρίς να το καταλαβαίνει και ο ίδιος για την κατάστασή του» τόνισε η Ελένη Κοκκίδου, η οποία και το προηγούμενο καλοκαίρι συμμετείχε πάλι σε επιθεώρηση και συγκεκριμένα στο έργο του Φοίβου Δεληβοριά και του Δημήτρη Καραντζά. «Έχω δει πολύ επιθεώρηση και είναι ένα είδος που λατρεύω. Είμαι παιδί της επαρχίας και μας επισκέπτονταν συχνά αρκετοί θίασοι. Έχω δει και τη Δήμητρα Παπαδοπούλου σε επιθεώρηση και τώρα βρίσκομαι το 2022 να παίζω με εκείνη. Πρέπει ν’ αναφέρω πως χτενίσαμε πάρα πολλές φορές τα κείμενα γιατί είναι μία εποχή που δεν ανέχεται και έχει αλλάξει το χιούμορ και ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα. Μπορούμε να γίνουμε αρκετά αστείοι μ’ έναν άλλον τρόπο από αυτόν που είχαμε μάθει. Η Δήμητρα είναι τόσο σύγχρονη και παρούσα. Είναι λες και είναι στα σπίτια μας και κρυφακούει» συμπληρώνει ο Θανάσης Αλευράς.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως τις χορογραφίες έχει επιμεληθεί ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη μουσική η Μαρίζα Ρίζου, τη σκηνογραφία ο Μανώλης Παντελιδάκης και τα κουστούμια η Έβελυν Σιούπη. Ραντεβού και φέτος, λοιπόν, στο ωραιότερο καλοκαιρινό θέατρο της Αθήνας, στο θέατρο Άλσος, μέσα στο καταπράσινο Πεδίον του Άρεως με φόντο τον λόφο του Λυκαβηττού… μ’ ένα έργο που το ψυχικό βάρος, το μετατρέπει σε γέλιο!
Εκτός ελέγχου ο Ερντογάν απειλεί και μέσω... Twitter: Πώς θα απαντήσει η κυβέρνηση
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό