Θέατρο|03.10.2023 14:52

Θέατρο Τέχνης: Απολαυστικές κωμωδίες, κλασσικοί συγγραφείς και πολιτικο-κοινωνικά έργα στο νέο ρεπερτόριό του

Newsroom

Απολαυστικές κωμωδίες, μεγάλοι κλασικοί συγγραφείς, πολιτικο-κοινωνικά έργα και ισχυρή παρουσία της νεοελληνικής δραματουργίας χαρακτηρίζουν το ρεπερτόριο για τη σεζόν 2023-2024 του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, το οποίο παραμένει το «σπίτι» αξιόλογων, σταθερών ή και νέων συνεργατών και ομάδων αλλά και σημαντικών δημιουργών που επιστρέφουν στον «τόπο καταγωγής τους».

Παράλληλα, τη φετινή σεζόν εγκαινιάζονται: η «Ανοιχτή Σκηνή», ένας χώρος ζυμώσεων και καλλιτεχνικών δράσεων πάνω στα μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, το «Φυτώριο» με προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες αλλά και μετεκπαίδευση/ εξειδίκευση/ πειραματισμό για νέους καλλιτέχνες και ο «Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής» με αφιερώματα στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης που δεν ξεχνάμε.

Η φετινή παρουσίαση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Αίθριο του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, «για να βρεθούμε λίγο πιο κοντά στο οίκημα που παραχώρησε το Υπουργείο Πολιτισμού στο Θέατρο Τέχνης για τη δημιουργία Μουσείου Καρόλου Κουν στην Πλάκα, προοπτική που μας γεμίζει χαρά και που έχει ήδη δρομολογηθεί», όπως είπε η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου, Μαριάννα Κάλμπαρη.

Στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου λειτούργησε το 1837 και για τέσσερα χρόνια, το πρώτο Πανεπιστήμιο του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Το κτήριο, γνωστό και ως «Παληό Πανεπιστήμιο», χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια ως κατοικία, χώρος εργασίας, σχολείο, στρατώνας, ταβέρνα, σπίτι προσφύγων και μεταναστών. «Αυτό δεν είναι με έναν τρόπο και το Θέατρο Τέχνης; Ενα "παληό σπίτι" με στέγη έναν ουρανό που αγκαλιάζει τη μνήμη, τη γνώση, την αναζήτηση, τη σύγχρονη δημιουργία, το παλιό και το νέο, το οικείο και το "διαφορετικό"» σημείωσε η Μ. Κάλμπαρη.

Αναφερόμενη στο φετινό ρεπερτόριο, η καλλιτεχνική διευθύντρια επεσήμανε πως «φέτος στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν διψάμε περισσότερο από ποτέ για ανοιχτούς ορίζοντες». «Διψάμε να μοιραστούμε "κομμάτια γνήσιο ουρανό" όπως γράφει και ο Μίλτος Σαχτούρης στο υπέροχο ποίημά του "Το ψωμί". Γιατί σκοπός της τέχνης, ειδικά σε τέτοιους καιρούς, είναι να μας κάνει να νιώθουμε ότι βγάζουμε φτερά» τόνισε.

Το ρεπερτόριο 

«Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε» του William Shakespeare (Υπόγειο, Πρεμιέρα 7 Οκτωβρίου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή)

Τη θεατρική σαιζόν ανοίγει η ονειρική κωμωδία του Σαίξπηρ, όπου ξετυλίγεται η τρέλα, τα πάθη και τα ευτράπελα του έρωτα μέσα από την φαντασμαγορική ματιά του Γιάννη Κακλέα, που επιστρέφει για πρώτη φορά στο Υπόγειο. Το κωμικό παιχνίδι, η τρελή γιορτή, η ποιητική πανδαισία και το ξέφρενο ερωτικό γαϊτανάκι κάνουν την «Δωδέκατη Νύχτα» ένα από τα πιο απολαυστικά, διασκεδαστικά και τολμηρά έργα του Σαίξπηρ. Ένα διαχρονικό κείμενο που σήμερα είναι ακόμη πιο επίκαιρο, σε μια κοινωνία που δίνει τον δικό της αγώνα για την αποδοχή της διαφορετικότητας’ σημειώνει ο σκηνοθέτης.

  • Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Κακλέας
  • Μετάφραση : Ερρίκος Μπελιές
  • Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη – Γιάννης Κακλέας
  • Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
  • Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου
  • Κινησιολογία: Αγγελική Τρομπούκη
  • Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας
  • Βοηθός ενδυματολόγου: Ερατώ Αγγουράκη
  • Εκτέλεση παραγωγής: Ελένη Σπετσιώτη
  • Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
  • Video – Trailer: Γρηγόρης Πανόπουλος

Παίζουν (αλφαβητικά): Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Πωλ Ζαχαριάδης, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Αμαλία Καβάλη, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ελευθερία Παγκάλου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αλέξανδρος Σκουρλέτης, Αγγελική Τρομπούκη.

«154 Bertha» της Ελσας Ανδριανού (Υπόγειο, Πρεμιέρα 9 Οκτωβρίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη)

Το πρώτο θεατρικό έργο της Έλσας Ανδριανού, μιλά για ένα χάσμα γενεών διαστημικών διαστάσεων και μια οικογένεια σε αδιέξοδο, λίγο πριν την ρουφήξει η μαύρη τρύπα… Ένας άντρας -κατά τη γνώμη του, ιδεολόγος-, η γυναίκα του -κατά τη γνώμη της, πραγματίστρια-, η αδελφή της -που, κατά τη γνώμη της, όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο. Και οι τρεις άνθρωποι περίκλειστοι, κληροδοτούν την άχαρη κληρονομιά της ερημίας στην επόμενη γενιά: Ενα κορίτσι -που, κατά τη γνώμη του, τίποτε δεν αξίζει τίποτε-, αδιάφορο για πόθο και ζωή, ένα αγόρι που βλέπει μπρος και πίσω, με θράσος περισσό «σοφό» ερήμην. Η φρενήρης αποδόμηση στερεοτύπων αποκαλύπτει την αμηχανία εγκαθίδρυσης νέων...

  • Σκηνοθεσία-πρωτότυπη μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
  • Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
  • Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Παύλου

Παίζουν (αλφαβητικά): Γιώργος Ζυγούρης, Νέστωρ Κοψιδάς, Λένα Μποζάκη , Δανάη Σαριδάκη, Αμαλία Τσεκούρα.

«Υπερβολές!» των Γιάννη Καλαβριανό, Μαριάννα Κάλμπαρη και Βασίλη Μαυρογεωργίου (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 9 Οκτωβρίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη)

Οι τρεις σκηνοθέτες-συγγραφείς δημιούργησαν ειδικά για την παράσταση, τρία μονόπρακτα που ερμηνεύονται από τρεις ηθοποιούς. Αυτό που τα ενώνει είναι η έντονη διάθεση για χιούμορ, η έμπνευση από τη σύγχρονη πραγματικότητα και βέβαια το θέμα τους: η φανερή αλλά κυρίως η υπόγεια βία που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα.

«Υπερβολές!» συνηθίζουμε να λέμε για ό,τι θεωρούμε ότι ξεπερνά τα όρια του «κανονικού», του «φυσιολογικού». Τι θεωρείται όμως σήμερα «κανονικό» ή «φυσιολογικό» και ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να τα ορίσει; Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για βία «κανονική» ή για συναισθήματα «υπερβολικά»;

  • Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
  • Μουσική επιμέλεια: Νέστωρ Κοψιδάς
  • Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου
  • Βοηθός στο σχεδιασμό φωτισμού: Στέβη Κουτσοθανάση
  • Συνεργάτις σκηνοθέτη (Μαριάννας Κάλμπαρη): Μαριλένα Μόσχου
  • Βοηθός σκηνοθέτη (Βασίλη Μαυρογεωργίου): Στάθης Γεωργαντζής
  • Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση
  • Φωτογραφίες: Ελευθερία Νικολαΐδου

Παίζουν (αλφαβητικά): Δέσποινα Γιαννοπούλου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Άγγελος Μπούρας.

«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα» του Jacinto Benavente (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 20 Οκτωβρίου, παραστάσεις από Πέμπτη έως Κυριακή)

Ο Γιάννης Καλαβριανός διασκευάζει και σκηνοθετεί μια κωμωδία του 1907 σε μια πρωτότυπη εκδοχή όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Λογοτεχνίας Χαθίντο Μπεναβέντε, έγραψε, βασισμένος στους χαρακτήρες της commedia dell’arte, μια άκρως επίκαιρη πολιτική σάτιρα για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.

Δύο αδίστακτοι απατεώνες εμφανίζονται από το πουθενά και συστήνονται σε μια ολόκληρη πόλη ως εξέχουσες προσωπικότητες. Σιγά σιγά, «κατασκευάζουν» για τους πάντες ένα πλήθος συμφερόντων και μοιράζουν παντού υποσχέσεις για μεγάλα οφέλη. Και κάπως έτσι πείθεται όλη η εκμαυλισμένη πόλη…

  • Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
  • Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
  • Σκηνικά: Χριστίνα Κάλμπαρη
  • Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
  • Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
  • Κίνηση: Μαριάννα Καβαλλιεράτου
  • Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
  • Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου
  • Εκτέλεση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση

Παίζουν(αλφαβητικά): Τζένη Διαγούπη, Μαρία Κοσκινά, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Κατερίνα Πατσιάνη, Όλγα Σκιαδαρέση

«Love and money» του Dennis Kelly (Υπόγειο, Πρεμιέρα 4 Δεκεμβρίου-παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη)

Η Σοφία Μαραθάκη ανεβάζει το διακεκριμένο έργο του (γνωστού από τα επιτυχημένα «Ορφανά») Dennis Kelly, που αποτυπώνει με καυστικό αλλά και ποιητικό ύφος τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής στον δυτικό κόσμο και μιλά για το πώς λοξοδρομούμε συνεχώς από τον δρόμο της αγάπης που τόσο ποθούμε.

Ένα παντρεμένο ζευγάρι πνιγμένο στα χρέη, μια γυναίκα εθισμένη στα ψώνια, δυο γονείς που κλαίνε την αδικοχαμένη κόρη τους, διαδικτυακό φλερτ, μια δολοφονία, επαγγελματικός αριβισμός, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τον κόσμο της τραγικής αυτής φάρσας. Σε μια στιγμή που η ιστορική συγκυρία: κλιματική καταστροφή, πανδημία και πόλεμος στην Ευρώπη μας επιβάλλουν να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να αναστοχαστούμε, το έργο αυτό εμφανίζεται σαν υπενθύμιση για το τί πήγε στραβά, σαν σαρκασμός απέναντι στην ματαιοδοξία, την απληστία, την υπερκατανάλωση και βουλιμία μας. Η αντίστροφη χρονολογική σειρά, η αναδρομή των γεγονότων, ίσως και να φωτίζει τη δυνατότητα αλλαγής της ιστορίας. Της κάθε ιστορίας…

  • Μετάφραση: Αλέξης Καλοφωλιάς
  • Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
  • Συνεργασία στη δραματουργία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
  • Σχεδιασμός κοστουμιών: Όλγα Ευαγγελίδου
  • Επιμέλεια κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού
  • Μουσική επιμέλεια: Βασίλης Τζαβάρας
  • Βοηθός σκηνοθέτιδας: Κατερίνα Γεωργουδάκη
  • Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions/ Βίκυ Στρατάκη
  • Βοηθός Εκτέλεσης Παραγωγής: Νίκος Χαραλαμπίδης

Παίζουν (αλφαβητικά): Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα- Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή» του Federico Garcia Lorca (Υπόγειο, Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή)

Μετά την πολύ επιτυχημένη «Αντιγόνη» του Ανούιγ, η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο Υπόγειο με ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας. Μια αυταρχική χήρα, μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της, επιβάλλει στις πέντε κόρες της 8 χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν, η κάθε μια με τον δικό της τρόπο, και με την αφορμή ενός νέου άντρα, ο οποίος για άλλην είναι εραστής, για άλλην μνηστήρας, για άλλην φαντασίωση, η ανάγκη για ζωή φουσκώνει, εκρήγνυται και ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους.

Ο Λόρκα, με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο...

  • Σκηνοθεσία-Απόδοση κειμένου: Μαρία Πρωτόπαππα
  • Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Νάθενα
  • Μουσική: Φώτης Σιώτας
  • Κίνηση: Μαργαρίτα Τρίκκα

Παίζουν (αλφαβητικά): Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Άννα Καλαϊτζίδου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά- Φαμέλη. Στο ρόλο της Μπερνάρντα Άλμπα, ο Χρήστος Στέργιογλου.

«H Αγάπη» της Ελένης Ευθυμίου και της Σοφίας Ευτυχιάδου (Υπόγειο, Πρεμιέρα 22 Ιανουαρίου-παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη)

Η ανεξερεύνητη κατάσταση των γηρατειών, τα συναισθήματα των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα σε όσους «απομακρύνονται» μέρα με τη μέρα, ο σπαραγμός των σχέσεων που χάνονται στα βάθη της μνήμης, γίνονται το υλικό μίας παράστασης-αφιέρωμα στη μνήμη της γιαγιάς και του παππού της ίδιας της δημιουργού. Η Ελένη Ευθυμίου έρχεται να μας μιλήσει με την ιδιαίτερη ευαισθησία που την χαρακτηρίζει για τις νευροεκφυλιστικές νόσους, τη φθορά του νου και του σώματος, αλλά και για τα όρια της αγάπης και τα παιχνίδια της μνήμης. Μπροστά στην απώλεια του εαυτού, είναι τελικά η αγάπη ανήμπορη; Πώς συγκρούεται με την αρρώστια και τον πόνο; Και, εν τέλει, θριαμβεύει ή κατακρημνίζεται;

  • Κείμενο, Δραματουργία: Ελένη Ευθυμίου, Σοφία Ευτυχιάδου
  • Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου
  • Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Λευτέρης Βενιάδης
  • Σχεδιασμός Σκηνικού: Ζωή Μολυβδά- Φαμέλη
  • Σχεδιασμός Κοστουμιών: Διδώ Γκόγκου
  • Σχεδιασμός Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Κουιντζόγλου

«Οι δύο χέστηδες» των Eugene Labiche και Marc Michel (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 1 Φεβρουαρίου- παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή)

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει στη Φρυνίχου, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ως ο απόλυτος μαιτρ του είδους μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία (βωντβίλ) του 1860, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Και αν τα ήθη σήμερα έχουν αλλάξει, τα ζητήματα που θίγει το έργο, όπως τα προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική ευγένεια και η δειλία, αλλά και το καυτό θέμα της γυναικείας χειραφέτησης, δεν έχουν πάψει ακόμα να μας απασχολούν.

Το μέλλον της Σεσίλ κρέμεται από δύο…χέστηδες. Από τη μια ο πατέρας της που δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα. Από την άλλη ο αγαπημένος της που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου. Πώς θα καταφέρει η Σεσίλ να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά; Χάρη στην αποφασιστικότητά της, αλλά και χάρη σε μια ανατροπή της μοίρας που αποκαλύπτει ότι ο προικοθήρας είναι ένας βίαιος άνθρωπος που είχε φυλακιστεί επειδή χτύπησε την πρώτη του γυναίκα, η Σεσίλ θα πάρει την κατάσταση στα χέρια της…

  • Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
  • Δραματουργία: Βασίλης Παπαβασιλείου- Νικολέτα Φιλόσογλου
  • Σκηνικά-κοστούμια: Άγγελος Μέντης
  • Μουσική σύνθεση: Άγγελος Τριανταφύλλου
  • Χορογράφος-κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
  • Συνεργάτις σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου

Παίζουν (αλφαβητικά): Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργος Γλάστρας, Σμαράγδα Κακκίνου, Άγγελος Μπούρας, Θέμης Πάνου.

«TANK/ Ολη νύχτα εδώ», μια παράσταση της RMS-MATAROA (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 4 Μαρτίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη)

O Μάνος Βαβαδάκης, μετά τους «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Υπόγειο το 2019-20 και με αφορμή την επέτειο των πενήντα χρόνων από τον Νοέμβριο του 1973, επιστρέφει με την ομάδα RMS-MATAROA στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Η ομάδα επιχειρεί, μια σκηνική ανασύνθεση -σχεδόν λεπτό προς λεπτό- εκείνων των τεσσάρων ημερών σε μια προσπάθεια εξερεύνησης της ιστορικής αλήθειας.

Αφετηρία για να ξετυλιχτεί ο μίτος της αφήγησης αποτελεί το βιβλίο «Όλη Νύχτα Εδώ», σε επιμέλεια Ιάσονα Χανδρινού, με 84 προφορικές μαρτυρίες πρωταγωνιστών των γεγονότων. Στόχος της παράστασης είναι να αναδείξει τη σημαντικότητα της προσωπικής πολιτικής στάσης ως βασικού καθήκοντος για την διεκδίκηση κοινωνικών ελευθεριών και την προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Μέσα από την αφήγηση της εξέγερσης, η ομάδα θα επιχειρήσει και μια αποτίμηση της διαχείρισης των γεγονότων στα μεταπολιτευτικά χρόνια και του στίγματος «της γενιάς του Πολυτεχνείου», αντικρίζοντας κατάματα την ιστορία πέρα από τον «μύθο».

Παίζουν (αλφαβητικά): Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βιογιατζάκη, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος

«Και λέγε λέγε» της Λένας Κιτσοπούλου (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 10 Μαΐου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή)

Η Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει στη Φρυνίχου μετά το επιτυχημένο «Cry» με σταθερούς συνεργάτες της και με ένα όπως σημειώνει η ίδια: «έργο εποχής για τον έρωτα μόνο μόνο μόνο μόνο. Ό,τι έχει γραφτεί και θα γραφτεί για τον έρωτα μόνο. Από μένα για σένα, με αγάπη Λένα».

  • Κείμενο-σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
  • Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος

Παίζουν (αλφαβητικά): Λένα Κιτσοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης

Παιδική σκηνή

«Η ιστορία του σπασμένου καθρέφτη» του Ανδρέα Φλουράκη (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 22 Οκτωβρίου παραστάσεις κάθε Κυριακή όλο το χρόνο - καθημερινά για σχολεία. Για παιδιά 5-12 ετών)

Ο Ανδρέας Φλουράκης, μετά την επιτυχία «Ο Ρομπέν των Δασών» (2017), στην Παιδική Σκηνή επιστρέφει με ένα έργο που γράφει ειδικά για το Θέατρο Τέχνης, ελεύθερα εμπνευσμένο από την «Βασίλισσα του Χιονιού» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί εννέα ηθοποιούς σε μια συναρπαστική παραμυθένια περιπέτεια με σύγχρονη γλώσσα και αναφορές, ζωντανή μουσική και τραγούδια, γρήγορους ρυθμούς, χιούμορ και φαντασία, που επιθυμεί να μιλήσει στις καρδιές των παιδιών τόσο για τις διαχρονικές αξίες της αγάπης και της φιλίας, όσο και για φλέγοντα περιβαλλοντικά αλλά και κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα

Η φιλία και η αγάπη δίνει θάρρος στην Άννα να αντιμετωπίσει τις πιο παράξενες καταστάσεις και να ξεπεράσει απρόσμενες δυσκολίες στην προσπάθεια να βρει τον καλύτερο φίλο της, τον Άκη, που έχει εξαφανιστεί. Δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια ούτε όταν της προσφέρουν μια άνετη ξέγνοιαστη ζωή αρκεί να σταματήσει να τον ψάχνει! Η παράσταση μας μεταφέρει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ενσυναίσθηση και καλοσύνη, να ορίζουμε θετικούς στόχους, να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον αλλά και τον πλανήτη μας, για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον!

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι σχεδόν εξ΄ολοκλήρου φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

  • Κείμενο: Ανδρέας Φλουράκης
  • Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
  • Σκηνικά- Κοστούμια: Ελίνα Δράκου
  • Μουσική σύνθεση: Panu
  • Στίχοι τραγουδιών: Ανδρέας Φλουράκης
  • Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου
  • Ειδικές κατασκευές: Βασιλική Τσιλιγκρου

Παίζουν (αλφαβητικά): Λευτέρης Βασιλάκης, Ρένα Κυπριώτη, Μαριλένα Μόσχου, Χρήστος Σταθούσης, και Μάριος Αλεξανδρής, Αναστασία Βλυσίδου, Ελένη Γεώργα, Ανδρέας Καρτσάτος, Καρολίνα Σακελλαρίου.

Εφηβική σκηνή

«Το γεφύρι της Άρτας και οι λυγερές του Κάτω Κόσμου» της Μαριάννας Κάλμπαρη (Φρυνίχου, Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου, Σάββατο στις 6μμ. για λίγες μόνο παραστάσεις)

Μια πρωτότυπη σύνθεση με δημοτική ποίηση, αφήγηση, ζωντανή μουσική και τραγούδια που απευθύνεται και σε εφήβους-παιδιά από 11 ετών, ειδικά σχεδιασμένη για να μεταφέρεται εύκολα και σε χώρους σχολείων, η οποία παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία κατά την περσινή χρονιά, έρχεται με ανανεωμένη διανομή για λίγες παραστάσεις στη Φρυνίχου. Θα παίζεται όλο το χρόνο, μόνο για πρωΐνές παραστάσεις σε χώρους σχολείων ή στο θέατρο.

Η παράσταση, επιθυμεί να μυήσει μικρότερους και μεγαλύτερους θεατές στην απαράμιλλη ομορφιά της δημοτικής ποίησης που αποτυπώνει την κοινωνία, τα ήθη, τη θέση της γυναίκας και του άντρα στην λαϊκή παράδοση, πυροδοτώντας παράλληλα τον σύγχρονο προβληματισμό και τη συζήτηση γύρω από τα στερεότυπα των φύλων, τις διακρίσεις, τις προκαταλήψεις, την έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία σήμερα.

  • Προσαρμογή-ερμηνεία-τραγούδι (αλφαβητικά): Κωνσταντίνος Ευστρατίου και Μαρία Κωνσταντά
  • Δραματουργία-σκηνοθετική επιμέλεια: Μαριάννα Κάλμπαρη
  • Συνεργάτις σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Τάκαλου
  • Μουσική σύνθεση-ενορχήστρωση: Θοδωρής Αμπαζής
  • Σκηνογραφική επιμέλεια-κοστούμια: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου
  • Επιμέλεια φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου

Ψηφιακό ρεπερτόριο

«Η κρουαζιέρα» της Χριστίνας Χριστοφή 

«Η κρουαζιέρα» διακρίθηκε στον διαγωνισμό web και radio έργων που είχε προκηρύξει το Θέατρο Τέχνης υπό τον τίτλο «Και τα στόματα εφωνάξαν, όσα αισθάνετο η καρδιά». H κλιματική κρίση, με τις καταστροφικές συνέπειες της οποίας ήδη βιώνουμε, καθιστά το έργο της Χριστίνας Χριστοφή τρομακτικά επίκαιρο.

  • Σκηνοθεσία :Φωτεινή Μπαξεβάνη
  • Οργάνωση Παραγωγής Ηχογράφηση:
  • Διαμαντής Καραναστάσης - DACOS Studio
  • Ηχητική Επεξεργασία : Νίκος Σιδηρόπουλος
  • Μουσική: Νίκος Σιδηρόπουλος

Παίζουν (αλφαβητικά): Ευγενία Αποστόλου, Μαριάννα Δημητρίου, Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Διαμαντής Καραναστάσης, Άγγελος Μπούρας, Δημήτρης Πασσάς, Γιωργής Τσαμπουράκης, Αμαλία Τσεκούρα

Ένα ραδιοφωνικό έργο, διαθέσιμο από 23 Οκτωβρίου στο www.theatro-technis.gr.

Παράλληλες δράσεις

-«Ανοιχτή σκηνή» (κάθε Τετάρτη, από 15 Νοεμβρίου): Μια «νέα σκηνή» στη Φρυνίχου με συναυλίες, performances, αναλόγια και συζητήσεις με αφορμή τις θεματικές του ρεπερτορίου και σημαντικά περιβαλλοντικά- πολιτικοκοινωνικά ζητήματα που απασχολούν την εποχή μας.

-«Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής» (5-27 Φεβρουαρίου): Μια σειρά από εκδηλώσεις αφιερωμένες στη μνήμη του Καρόλου Κουν, του Μίμη Κουγιουμτζή, της Μάγιας Λυμπεροπούλου αλλά και μουσικά αφιερώματα με την πολύτιμη συνεργασία του συνθέτη και διευθυντή του Μουσικών Σχολών του Ωδείου Αθηνών, Φίλιππου Τσαλαχούρη.

-Φυτώριο για το κοινό και τους καλλιτέχνες/διεύρυνση της εκπαίδευσης: προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για το κοινό κάθε ηλικίας αλλά και νέα τμήματα μετεκπαίδευσης/ πειραματισμού για νέους καλλιτέχνες.

ειδήσεις τώραΘέατρο Τέχνης Καρόλου Κουνπρόγραμμα