Θέατρο|26.08.2024 17:32

«Ικέτιδες»: Φινάλε στην Επίδαυρο με sold out, επιστροφή Λυδίας Κονιόρδου και ρόλο έκπληξη της Μαρίνας Σάττι

Ανδρέας Καρακάσης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)
«Ικέτιδες» του Αισχύλου στην Επίδαυρο (NDP Photos)

Το Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου έλαβε τέλος για φέτος στο Αρχαίο Θέατρο της αργολικής πόλης με την παράσταση «Ικέτιδες» του Αισχύλου με τη σκηνοθετική ματιά της σκηνοθέτιδος και καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννας Κάλμπαρη. Μια παράσταση σε συμπαραγωγή του Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν και του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Οι «Ικέτιδες» είναι το μοναδικό μέρος της τετραλογίας που έχει διασωθεί από το έργο του ποιητή, καθώς οι «Αιγύπτιοι», οι «Δαναΐδες» και το σατυρικό δράμα «Αμυμώνη» δε διασώθηκαν στο πέρασμα των αιώνων. Το έργο εξιστορεί την ικεσία των Δαναΐδων και του πατέρα τους, Δαναού προς την πόλη του Αργους και του βασιλιά της Πελασγού, προκειμένου να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου, αδερφού του Δαναού.

Πρόκειται για μία τραγωδία που αποτελεί ύμνο στη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια της γυναίκας. Πιθανολογείται, δε, πως είναι η παλαιότερη τραγωδία (περί το 490 π.Χ.) που έγραψε ο Αισχύλος. Μάλιστα η παράσταση παίχτηκε για πρώτη φορά στο ίδιο θέατρο πριν 60 ακριβώς χρόνια σε μία παραγωγή από το Εθνικό Θέατρο Ελλάδας.

28.000 θεατές σε δύο βραδιές υποκριτικής πανδαισίας

Παρά τη ζέστη και την έντονη καλοκαιρινή περίοδο, 28.000 κόσμου από όλα τα σημεία της Ελλάδας και όχι μόνο βρέθηκαν για δύο μοναδικές παραστάσεις στην Επίδαυρο για να απολαύσουν ένα έργο ύμνο προς τις γυναίκες. Στο θέατρο συγκεντρώθηκε επίσης πλήθος κόσμου από την καλλιτεχνική αλλά και την πολιτική ζωή.

Η σκηνοθετική ματιά της Μαριάννας Κάλμπαρη δίνει ένα ξεκάθαρο νόημα στην υπόθεση του έργου θέλοντας να αναδείξει τη γυναικεία αδυναμία απέναντι στις διαταγές του αρσενικού αλλά και τον αγώνα της διαφυγής από μια κατάσταση, η οποία επιβάλλεται με τη βία και χωρίς τη θέληση της μίας πλευράς.

Η επιστροφή της καταξιωμένης τραγωδού Λυδίας Κονιόρδου - έπειτα από την πολιτική της καριέρα και τους ρόλους της στην τηλεόραση - στο ρόλο του βασιλιά του Αργους, Πελασγού, ήταν το κορυφαίο στιγμιότυπο της βραδιάς, με την πρώην Υπουργό Πολιτισμού να δίνει μία συγκλονιστική ερμηνεία σε ένα ρόλο υπόδειγμα για τη δημοκρατία συμβολίζοντας την πολιτική εξουσία.

Το δίδυμο των Λένα Παπαληγούρα και Λουκία Μιχαλοπούλου ως «Υπερμνήστρα» και «Αμυμώνα» αντίστοιχα, συνθέτουν με τις ερμηνείες τους μία περιγραφική εικόνα του δράματος των 50 Ικέτιδων, όντας οι δύο πιο γνωστές κόρες του Δαναού και οι φωνές τους απέναντι στον πατέρα τους.

Ο Ακης Σακελλαρίου σε μία συγκλονιστική ερμηνεία ως Δαναός, βασιλιάς της Λιβύης και δίδυμος αδερφός του Αιγύπτου αποτελεί μία πατριαρχική φιγούρα και πρότυπο, καθώς θέλοντας να προστατεύσει τις κόρες του ζητά ικεσία από το Πελασγό και το λαό του Άργους.

Το καστ των ηθοποιών κλείνει ο Γιάννης Τσορτέκης, ο οποίος ενσαρκώνει τον Αίγυπτο, βασιλιά της Αρχαίας Αιγύπτου και αδερφό του Δαναού. Ο ηθοποιός αν και έχει μικρό ρόλο στο έργο, έδωσε μια συγκλονιστική ερμηνεία ενός βασιλιά που δε σεβάστηκε τα ιερά χώματα των βωμών του Άργους και θέλησε με τη βία να παρασύρει τις 50 αδερφές στα καράβια του για να παντρευτούν τους γιους του.

Η εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι

Με την καλλιτεχνική της άνοδο να συνεχίζει με «σπασμένα φρένα», η Μαρίνα Σάττι κέρδισε την εμπιστοσύνη της σκηνοθέτιδος, βρέθηκε στα ιερά χώματα του Αρχαίου Θεάτρου και χάρισε στο κοινό μία ανατριχιαστική ερμηνεία ως σολίστ στο ρόλο της Αφροδίτης, κάνοντας τη μεγάλη έκπληξη.

Οι δύο της εμφανίσεις με συνοδεία από τις «CHORES», το μουσικό γυναικείο χορωδιακό σχήμα που η ίδια έχει θεσπίσει, καταχειροκροτήθηκαν και μάγεψαν το κοινό σε ένα ρόλο που αποδεικνύει τις πολλές θεατρικές και μουσικές σπουδές που έχει στο παλμαρέ της η 37χρονη τραγουδίστρια.

tiktok video: minosemi_official

Η παράσταση θα παιχτεί σε μία μίνι περιοδεία με 14 παραστάσεις σε επιλεγμένα σημεία της χώρας πριν κλείσει ο κύκλος της, με αρχή το Υπαίθριο Θέατρο Ιωαννίνων στις 27 Αυγούστου και φινάλε Θέατρο της Ρεματιάς Χαλανδρίου στις 18 Σεπτεμβρίου.

Φεστιβάλ Αθηνών και ΕπιδαύρουΆκης ΣακελλαρίουΜαρίνα ΣάττιΛυδία ΚονιόρδουΜαριάννα Κάλμπαρηαρχαίο θέατροΛένα ΠαπαληγούραΓιάννης Τσορτέκης