Θέατρο|14.09.2024 21:34

The Second Woman: Ένα 24ωρο υπερθέαμα με τη Στεφανία Γουλιώτη και 100 άντρες

Newsroom

Είχατε φανταστεί να κάνετε binge-watching στο θέατρο; Μια γυναίκα. 100 άντρες. 24 ώρες. Ένας πρωτόγνωρος θεατρικός μαραθώνιος, μανιφέστο για τις σχέσεις ή η πιο εθιστική παράσταση της ζωής σας; Η ελληνική εκδοχή της παράστασης που κράτησε άγρυπνες τη Νέα Υόρκη, το Σίδνεϋ, το Λονδίνο, το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, την Ταϊβάν και το Τορόντο έρχεται στη Στέγη στην ελληνική της εκδοχή.

«Ένα εκπληκτικό δημιουργικό επίτευγμα, από τη σύλληψη έως την εκτέλεση», γράφει ο βρετανικός Guardian.

Η σεζόν αρχίζει στη Στέγη το Σάββατο 5 Οκτωβρίου με ένα συναρπαστικό happening 24 ωρών στην Κεντρική Σκηνή. Το «The Second Woman» των Nat Randall και Anna Breckon είναι ένας μαραθώνιος αντοχής, τόσο για την κύρια ερμηνεύτρια, τη Στεφανία Γουλιώτη, όσο και για το κοινό. Και παράλληλα, ένας μαραθώνιος εκπλήξεων, καθώς η κάθε σκηνή, αν και φαινομενικά ίδια, αποκαλύπτει άλλες ποιότητες στη ρομαντική σχέση του εκάστοτε ζευγαριού, αφού κανείς, ούτε η πρωταγωνίστρια, δεν ξέρει ποιοι θα ανέβουν μαζί της στη σκηνή, κι αν ο επόμενος παρτενέρ της θα είναι ερασιτέχνης ή κάποιος διάσημος καλλιτέχνης.

Ένα πρωτόγνωρο μανιφέστο για τον ρόλο των φύλων και την ευαίσθητη δυναμική των σχέσεων και μια εμπειρία ζωντανού κινηματογράφου, το «The Second Woman» είναι ένα διεθνώς καταξιωμένο θεατρικό, κοινωνιολογικό και ψυχολογικό πείραμα, σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Nat Randall και της Anna Breckon, δύο ανερχόμενων δημιουργών από την Αυστραλία, που δείχνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα δουλειά τους.

Κεντρική φιγούρα της παράστασης είναι η Βιρτζίνια. Τη γνωρίζουμε κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με τον εραστή της, Μόρτι, που πραγματοποιείται μέσα σε ένα κουτί, με την κάμερα να καταγράφει, σε live χρόνο, κάθε λεπτομέρεια της αλληλεπίδρασής τους. Η σκηνή επαναλαμβάνεται 100 φορές, κάθε φορά με έναν καινούριο παρτενέρ για τη Βιρτζίνια, αναγκάζοντας την ηθοποιό να ανταποκριθεί με ταχύτατα αντανακλαστικά.

Επαγγελματίες, ερασιτέχνες ηθοποιοί αλλά και καθημερινοί άνθρωποι που ανταποκρίθηκαν σε open call παρελαύνουν στην Κεντρική Σκηνή περίπου για 8 λεπτά ο καθένας. Η Στεφανία Γουλιώτη παίζει την ίδια σκηνή με άνδρες ή μη δυαδικά και queer άτομα, διαφορετικής ηλικίας, ιθαγένειας και επαγγέλματος, ενώ η κάθε σκηνή καταγράφεται με κάμερα και προβάλλεται ζωντανά παράλληλα με την παράσταση. Οι παρτενέρ της δεν είναι απαραίτητα ηθοποιοί και δεν έχει προηγηθεί καμία πρόβα. Τα πάντα στηρίζονται στην έκπληξη της στιγμής. Κι ενώ η πλοκή της σκηνής είναι σταθερή, η εκτέλεσή της δεν είναι ποτέ η ίδια με την προηγούμενη ή την επόμενη, καθώς οι δυναμικές αλλάζουν και η χημεία κάθε νέου ζευγαριού αποκαλύπτει την ομορφιά και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, ηλεκτρίζοντας τη σκηνή και την πλατεία. Οι μηχανισμοί της έμφυλης εξουσίας και των ανδρικών προνομίων παρελαύνουν μπροστά από τα μάτια μας.

Η σκηνή προσφέρει μια ευρεία άποψη της δράσης, ενώ παράλληλα ένα επιτελείο κινηματογραφιστών, που τα μέλη του αυτοπροσδιορίζονται ως θηλυκότητες και μη δυαδικά άτομα, καταγράφει, επεξεργάζεται ζωντανά και προβάλλει στην οθόνη του σκηνικού κοντινά πλάνα των ερμηνευτών, δίνοντας στο κοινό πρόσβαση στις λεπτές μεταβολές της συναισθηματικής τους έκφρασης. Το κοινό μπορεί να παρακολουθεί μόνο τη σκηνή, μόνο την οθόνη ή να επιλέγει ανάμεσα στη φιλμαρισμένη και τη ζωντανή δράση.

Οι δημιουργοί Nat Randall και Anna Breckon αναφέρουν για το έργο: «Το The Second Woman δεν μοιάζει με θεατρικό έργο ή αφηγηματική παραγωγή. Αν και το σενάριο βασίζεται σε μια αφηγηματική κατάσταση, η δραματουργία της σκηνής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πραγματική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων που δεν γνωρίζονται εκ των προτέρων. Το σενάριο λειτουργεί για να δημιουργήσει καταστάσεις μεταξύ του συμμετέχοντος και της ηθοποιού. Οι καταστάσεις αυτές παράγουν μια σειρά από σχέσεις/συναισθήματα: αμηχανία και άγχος, χαρά και σύνδεση, θυμό και απογοήτευση, ερωτική οικειότητα. Η πολιτική και συναισθηματική βαρύτητα του The Second Woman έγκειται στην ικανότητα της παράστασης να καταδεικνύει τους λεπτούς τρόπους με τους οποίους η εξουσία λειτουργεί στο επίπεδο της καθημερινής συναισθηματικής εμπειρίας και της τυπικής κοινωνικής αλληλεπίδρασης».

Για την εκδοχή σε κάθε χώρα σημειώνουν: «Δεν είχαμε ιδέα πώς θα επηρέαζε το έργο μια αλλαγή στο πολιτισμικό πλαίσιο – στην προκειμένη περίπτωση, μια διαφορετική πόλη και φεστιβάλ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το The Second Woman δεν υπάρχει πριν από τη στιγμή της παρουσίασής του. Δημιουργείται κάθε φορά εξαρχής, κουβαλώντας μαζί μια σειρά από ενδεχόμενα στοιχεία, τα οποία μπορεί κανείς να επιμεληθεί και να διαχειριστεί, αλλά ποτέ να τα ελέγξει πλήρως».

Μείνετε για 24 λεπτά ή για 24 ώρες, μπείτε μία φορά ή επιστρέψτε για μία ακόμη σκηνή. Κάθε συνάντηση –τρυφερή ή βίαιη, αστεία ή συγκινητική– είναι μια εθιστική εμπειρία που θέλεις να (ξανα)ζήσεις.

Το μεγάλο πάρτι της Στέγης

Η Στέγη εγκαινιάζει τη νέα σεζόν με ένα απελευθερωτικό πάρτι που απλώνεται στους δρόμους γύρω από τη Στέγη. Ένα πάρτι που θα είμαστε όλοι εκεί. Γιατί αυτό θέλουμε για τη νέα σεζόν: να είμαστε μαζί.

Το πάρτι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γειτονιά του Νέου Κόσμου. Μαζί του, επιστρέφουμε και εμείς. Όμως, δεν ερχόμαστε απλά πίσω. Ερχόμαστε πιο κοντά. Ο ένας με την άλλη. Αγκαλιά με όλη την πόλη, στην πρώτη μας συνάντηση προτού ξεκινήσει η καινούρια σεζόν.

Το πάρτι στη γειτονιά είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Στέγης – η ανάσα που τόσο χρειαζόμαστε προτού βουτήξουμε στις δράσεις της νέας σεζόν. Στον Νέο Κόσμο, εκεί όπου που κάθε χρόνο χορεύουν περισσότεροι από 10.000 ανθρώπους, στο καθιερωμένο street πάρτι που μας παρασύρει και μας ενώνει.

Το πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Plissken Festival, ξεκινά με ένα ξεσηκωτικό παιδικό πρόγραμμα από το Bobos Arts Festival με μουσική, χορό, bubbles και πολλές άλλες εκπλήξεις – γιατί σε ποιον δεν αρέσουν; Περιλαμβάνει DJ set με επιλεγμένες μουσικές για όλη την οικογένεια από το “Bobos Family Radio”, διαδραστικό χορευτικό δρώμενο από την ομάδα χορού “Art can Act”, Bubble Show από τους “Kokoika”, περιφερόμενο δρώμενο από τους “Μαριονέτες Τζίκας”.

Την ένταση θα ανεβάσει ένα πολυσυλλεκτικό lineup με αναπάντεχα ονόματα της εγχώριας και διεθνούς μουσικής σκηνής: o Αθηναίος μύστης της northern soul και κυνηγός σπάνιων βινυλίων DJ Breakin Moves, η νέα φωνή της ελληνικής ραπ Ladele, η Billie Kark με το δικό της Πάρτι, το φαινόμενο της ελληνικής house και τέκνο σκηνής K.atou, το δυναμικό hip-hop δίδυμο των Joker/Two-Face και, τέλος, η εκρηκτική Αυστραλιανή DJ και παραγωγός HAAi με τη μελωδική τέκνο της.

Lineup

  • HAAi
  • Joker/Two-Face
  • K.atou
  • Billie Kark
  • Ladele
  • Breakin Moves
  • Παιδικό πρόγραμμα από το Bobos Arts Festival

Αναλυτικά:

Παιδικό session από το Bobos Arts Festival
Το πρόγραμμα ξεκινά με ένα Kids Party που περιλαμβάνει DJ set με επιλεγμένες μουσικές για όλη την οικογένεια από το Bobos Family Radio, καθώς και ένα διαδραστικό χορευτικό δρώμενο από την ομάδα χορού Art can Act, το οποίο προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να έρθουν σε επαφή με διάφορα είδη χορού, να εξερευνήσουν μοναδικές κινήσεις και ακροβατικά και να δημιουργήσουν μια διασκεδαστική χορογραφία. Θα συμμετάσχουν επίσης η ομάδα Kokoika με ένα περιφερόμενο Bubble Show, καθώς και το πελώριο μυθικό πτηνό «Μπενου» των «Μαριονέτες Τζίκας», το οποίο μετά από αιώνες θα ξανανοίξει τα φτερά του για μια εντυπωσιακή πτήση στη γειτονιά της Στέγης.

Breakin Moves
Το ταξίδι στη Μέκκα της μουσικής φαίνεται ανεξάντλητο για τον Breakin Moves, που έχει περάσει από soulboy σε μάγο του beat machine. Πρόκειται για έναν Αθηναίο DJ και digger βινυλίων που διαμορφώθηκε στα υπόγεια δισκάδικα και στις σκονισμένες αποθήκες στην καρδιά της αρχαίας πόλης. Το μουσικό του οπλοστάσιο εκτείνεται από την τουρκική ψυχεδέλεια και τα Afro beats μέχρι το boogie, τους σκοτεινούς ρυθμούς του Roland TR-707, την deep house και ακόμη και την jungle των αρχών του 90. Είναι ιδρυτικό μέλος του Bomba Energia Sound System και ο αγαπημένος των DJs της Αθήνας.

Ladele
Η ανερχόμενη rapper Ladele, που μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και έχει καταγωγή από τη Νιγηρία, έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική ραπ σκηνή το 2022. Συνδυάζει new wave ήχους, αφοπλιστικούς στίχους και μια δυνατή σκηνική παρουσία. Μετράει δύο EPs (ένα solo κι ένα σε συνεργασία με τον Rima) και μια πληθώρα κομματιών τόσο ως solo artist όσο και με άλλους καλλιτέχνες της σκηνής, όπως οι Tsaki, DJ Silence, Χαρά, Grizzle, Split, και άλλοι.

Billie Kark
Η Billie Kark είναι καλλιτέχνιδα με έδρα την Αθήνα. Το μουσικό της όραμα είναι να αφήνει ελεύθερη τη φαντασία της για να δημιουργεί κάτι ασυνήθιστο και απροσδόκητο. Φιλοδοξεί να συνδέσει δύο πολύ διαφορετικά μουσικά είδη: την ηλεκτρονική μουσική και το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι. Μιας και είναι Ελληνίδα, της αρέσει να πειραματίζεται με ενδογενή στοιχεία, όπως είναι η πολυφωνία, οι ελληνικοί στίχοι και ιδιωματισμοί και, μερικές φορές, τοπικά όργανα. Πράγματα όπως η φύση, η λαογραφική παράδοση και η μαγεία ήταν πάντα πηγές της έμπνευσής της και τα αγαπημένα της θέματα είναι η ελευθερία, ο θάνατος και η αναγέννηση.
Ο ήχος της μπορεί να περιγραφεί ως ambient και αιθέριος, αλλά μερικές φορές και σκοτεινός ή μυστηριώδης. Της αρέσει να συνδυάζει αιχμηρές υφές με απαλά και ήρεμα φωνητικά και μελωδίες. Κατά την παράστασή της, η Billie ελπίζει να μας μεταφέρει σε έναν κόσμο γεμάτο μυθικά πλάσματα, όπως νεράιδες και άλλα πνεύματα των δασών, και να μας βοηθήσει να χαθούμε στη δική μας φαντασία μας ενώ χορεύουμε.

K.atou
Η Κ.atou ανήκει σε ένα συγκεκριμένο είδος DJ: αυτούς που προτιμούν εκείνη τη στιγμή του πάρτι που οι άμυνες έχουν πέσει, κι έτσι μπορεί να χτιστεί μια πιο ουσιαστική σχέση με τον κόσμο. Αρχισε να βυθίζεται στη συλλογή δίσκων από την ηλικία των 17 ετών και ξεκίνησε να κάνει ραδιόφωνο κατά τη διάρκεια των σπουδών της στην Κέρκυρα στα τέλη της εφηβείας της. Από αυτούς τους σπόρους καλλιεργήθηκε η ισόβια αφοσίωσή της στο DJing, ενώ η εκπαίδευσή της απέκτησε μεγαλύτερο βάθος χάρη στον χρόνο που πέρασε στο Λονδίνο και το Βερολίνο. Εκείνη την εποχή άρχισε να σφυρηλατεί σχέσεις με αγωγούς κομβικής σημασίας για την ευρωπαϊκή σκηνή της house και της techno, κυκλοφορώντας κάποιες πρώτες παραγωγές στο label Einmaliens με το Nutown Project, όπως και στο Lick My Deck, σε συνεργασία με τον Mikael Stavostrand. Το 2009 επέστρεψε στην Αθήνα και παραδόθηκε στη σκηνή της πόλης της, με μια σειρά από προσωπικά events αλλά και residencies. Περιοδεύει ανά την υφήλιο με εμβληματικές εμφανίσεις στην Ευρώπη, στη Νότια Αμερική και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παράλληλα, κάνει εκπομπή σε δύο διαδικτυακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς: στον Fade radio ως K.atou, με τη μηνιαία εκπομπή “K.atou’s Monthly Catch”· και στο Stegi Radio ως Janet Davis, με τη μηνιαία εκπομπή “Tuesday’s Child is Full of Grace”.Με το μυαλό της σταθερά προσανατολισμένο στο να χαράξει με αφοσίωση τη δική της διαδρομή ως DJ, η K.atou διατηρεί τη θέση της στην εμπροσθοφυλακή της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, τόσο στην Ελλάδα όσο και αλλού.

Joker/Two-Face
Από την θρυλική κολεκτίβα των Bong Da City μέχρι την καθολική underground αποδοχή των Joker/Two-Face στη vibrant αισθητική, μπήκε πολύ νερό στο αυλάκι για τον Styl Mo και τον Tsaki. Το ντουέτο, που δεν φοβάται να πειραματιστεί με το στυλ του, τόσο στα flows όσο και στους στίχους, δημιούργησε τον δικό του μοναδικό new school ήχο, και καθιερώθηκε γρήγορα στη σκηνή. Οι J2F, αναγνωρίσιμοι όσο λίγοι, παραγωγικοί όσο ακόμη λιγότεροι και πάντα ευρηματικοί σε κάθε τους βήμα, δεν σταματούν να εκπλήσσουν με τη δισκογραφική συνέπεια, τη συναυλιακή τους ενέργεια και την ασυναγώνιστη φρεσκάδα τους!

HAAi
Η HAAi – DJ και παραγωγός που γεννήθηκε στην Αυστραλία και ζει στο Λονδίνο, Η άνοδος της HAAi ήταν γρήγορη από την αρχή. Αφού λάνσαρε δύο EPs –τα “Feel Good” και “Motorik Voodoo Bush Doof Musik”– που έτυχαν μεγάλης αποδοχής στη δική της εταιρεία, την Coconut Beats, κυκλοφόρησε το “Systems Up, Windows Down” στη Mute το 2019, ενώ το 2020 ακολούθησε το “Put Your Head Above the Parakeets”. Στην καραντίνα άρχισε να δουλεύει το “Baby, We’re Ascending”, ένα ταξίδι 13 κομματιών που παρασύρει τους ακροατές σε μια διαδρομή μέσα από hardcore και ηχογενή beats, σαρωτικές, πολύχρωμες γραμμές στο synth και φωτεινά, παραμορφωμένα φωνητικά samples, σηματοδοτεί το ντεμπούτο της και την πρώτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία της από τότε που άνοιξαν ξανά τα κλαμπ..

Στέγη Ιδρύματος ΩνάσηΣτεφανία Γουλιώτη