Κατερίνα Ευαγγελάτου: Μόνο σε Ηρώδειο και Επίδαυρο οι παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών
Μόνο το Ηρώδειο και η Επίδαυρος θα ανοίξουν το φετινό καλοκαίρι προκειμένου να φιλοξενήσουν κάποιες από τις παραστάσεις – κυρίως του Εθνικού Θεάτρου, του ΚΘΒΕ και της Λυρικής Σκηνής – από τον αρχικό προγραμματισμό του Φεστιβάλ ενώ οι υπόλοιπες μετατίθενται για το καλοκαίρι του 2021🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Με ένα σημείωμα που ανήρτησε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η καλλιτεχνική διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανακοίνωσε ότι μόνο το Ηρώδειο και η Επίδαυρος θα ανοίξουν τις πύλες τους για το κοινό το φετινό καλοκαίρι, προκειμένου να φιλοξενήσουν κάποιες από τις παραστάσεις -κατά κύριο λόγο κρατικών φορέων (Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ και Λυρική Σκηνή) - που είχαν παρουσιαστεί τον Μάρτιο στην πρώτη ανακοίνωση του προγράμματος, ενώ οι υπόλοιπες θα μετατεθούν για το καλοκαίρι του 2021.
Κλειστή θα παραμείνει τελικά η Πειραιώς 260 εξαιτίας της κακής ακουστικής και των γενικότερων τεχνικών περιορισμών του κήπου, που δεν προσφέρεται για «χαμηλόφωνες» θεατρικές παραστάσεις, σχεδιασμένες για εσωτερικούς χώρους. Σχετικά με τις ημερομηνίες και τους χώρους διεξαγωγής των παραστάσεων αναμένονται νέες ανακοινώσεις.
Στο σημείωμά της, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών, Κατερίνα Ευαγγελάτου, αναφέρει:
«Στις 30 Μαρτίου το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου αποφάσισε να ανακοινώσει, διαδικτυακά, το φετινό πρόγραμμά του από σεβασμό σε όλη την ομάδα του Φεστιβάλ και στους καλλιτέχνες που εργάστηκαν γι' αυτό. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από πολλή σκέψη μέσα σε μία συνθήκη αβέβαιη αλλά όχι οριστικά χαμένη.
Ανακοινώνοντας τον προγραμματισμό μας, παρουσιάσαμε λεπτομερώς την εργασία ολόκληρης της ομάδας και δώσαμε το στίγμα μας για τη φυσιογνωμία και το όραμα του Φεστιβάλ, έτσι όπως είχε σχεδιαστεί στην αρχική μορφή του. Επιπλέον, παρουσιάσαμε αναλυτικά όλη την ομάδα των συνεργαζόμενων καλλιτεχνών. Τέλος, κρίναμε πως, ως δημόσιος πολιτιστικός φορέας, το Φεστιβάλ όφειλε να παρουσιάσει το έργο που εκπόνησε μετά από επτά μήνες διαρκούς εργασίας και να δηλώσει ότι καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να το εκτελέσει με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Στις εβδομάδες που ακολούθησαν, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ήταν σε διαρκή επικοινωνία με τους συνεργαζόμενους καλλιτέχνες, τους παραγωγούς και το ΥΠΠΟΑ, παρακολουθώντας την εξέλιξη της πανδημίας και σχεδιάζοντας διεξοδικά πολλά εναλλακτικά σενάρια.
Παρά τις αλλεπάλληλες ματαιώσεις των πολιτιστικών εκδηλώσεων και των αντίστοιχων φεστιβάλ του εξωτερικού, διατηρήσαμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την προοπτική της διεξαγωγής κάποιων εκδηλώσεων (πάντοτε με προτεραιότητα στη δημόσια υγεία και ασφάλεια), προκειμένου να διατηρήσει αδιάλειπτη την παρουσία του ο θεσμός του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και να στηριχθούν οι άνθρωποι των Τεχνών σε μια δύσκολη στιγμή για τον Πολιτισμό διεθνώς, αλλά και ιδιαίτερα στη χώρα μας.
Για την αναλυτική εκτίμηση όλων των εναλλακτικών σεναρίων χρειάστηκε να δουλέψει εντατικά και υπό αντίξοες συνθήκες όλος ο μηχανισμός του Φεστιβάλ και νιώθω την ανάγκη εδώ να ευχαριστήσω από καρδιάς όλο το προσωπικό για την προθυμία, τη στήριξη και τη συνεργασία τους. Ευχαριστώ θερμά και όλους τους καλλιτέχνες και τις τεχνικούς που υπήρξαν επίσης πρόθυμοι να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους μέσα σε αυτό το αχαρτογράφητο και ανασφαλές τοπίο. Η αγωνία μας ήταν και είναι κοινή. Θα είμαστε κοντά τους για να ξαναχτίσουμε τα πολύτιμα έργα τους, συνδέοντάς τα με το κοινό, μέσα στην αναντικατάστατη συνθήκη της ζωντανής εμπειρίας. Μία κοινωνία χωρίς Τέχνη και στοχασμό είναι απάνθρωπη.
Μετά τις πρόσφατες οδηγίες από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας που απέκλεισαν τη χρήση των κλειστών χώρων και υπαγόρευαν ένα αυστηρό πρωτόκολλο για την διεξαγωγή των προβών και των παραστάσεων, μας δόθηκε η οδηγία να χρησιμοποιήσουμε τα τρία ανοιχτά θέατρα (Ηρώδειο, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου). Εξερευνήσαμε επιπλέον, τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα υπαίθριο θέατρο στον κήπο της Πειραιώς, λύση που δεν κρίθηκε ασφαλής, εξαιτίας της κακής ακουστικής και των γενικότερων τεχνικών περιορισμών του κήπου, που δεν προσφέρεται για "χαμηλόφωνες" θεατρικές παραστάσεις, σχεδιασμένες για εσωτερικούς χώρους. Έτσι, μετά από συνεννόηση με τους καλλιτέχνες και τους παραγωγούς, εκτιμήθηκε ότι οι οδηγίες για τη διαδικασία των προβών και των παραστάσεων καθιστούσαν απαγορευτική την υλοποίηση της πλειονότητας των εκδηλώσεων που είχαμε σχεδιάσει και συμφωνήσαμε να δρομολογήσουμε τη συνεργασία μας για την επόμενη χρονιά. Πρωταρχική μας έγνοια ήταν και είναι η στήριξη των συνεργαζόμενων καλλιτεχνών και όλων των ανθρώπων που εμπλέκονται στην δημιουργία και την παρουσίαση ενός καλλιτεχνικού έργου. Οι λύσεις στις οποίες καταλήξαμε, σχεδιάστηκαν με φροντίδα και ιδιαίτερη επιμονή, καθώς έπρεπε να ληφθούν υπ' όψιν πάμπολλες ιδιαιτερότητες, να συνεκτιμηθούν όλα τα νομικά κωλύματα και να εφευρεθεί ένα πλαίσιο ασφαλείας χωρίς προηγούμενο.
Με αυτά τα δεδομένα, και πάντα με επίκεντρο την διασφάλιση των κανόνων προστασίας της δημόσιας υγείας, αποφασίστηκαν από το ΔΣ του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (08/05) τα εξής:
1.Να συμβασιοποιηθούν όλες οι παραγωγές μας που δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος εξαιτίας της πανδημίας (στο βαθμό που αυτό είναι επιθυμητό από τους αντισυμβαλλόμενους) και να μετατεθούν για το καλοκαίρι του 2021 με τους ίδιους οικονομικούς όρους. Πρόκειται κυρίως για παραγωγές του Φεστιβάλ που θα λάμβαναν χώρα είτε στην Πειραιώς 260 είτε σε άλλους μη κατάλληλους χώρους.
2.Να δοθεί σε αυτές τις καλλιτεχνικές ομάδες μια εύλογη προκαταβολή επί των συμφωνημένων αμοιβών των καλλιτεχνικών συντελεστών.
3.Για τις συνεργασίες μας με ιδιώτες παραγωγούς στα θέατρα της Επιδαύρου και του Ηρωδείου βρισκόμαστε σε συζητήσεις για να μεταφερθούν επίσης στο επόμενο καλοκαίρι, για όσες από αυτές αυτό είναι εφικτό.
4.Να διασφαλισθεί τουλάχιστον η πραγματοποίηση των εκδηλώσεων των κρατικών φορέων στα ανοιχτά θέατρα του Ηρωδείου και της Επιδαύρου.
Θα θέλαμε εδώ να υπογραμμίσουμε ότι οι προσφερόμενες λύσεις σχεδιάστηκαν με γνώμονα την άμεση στήριξη των καλλιτεχνών και την μελλοντική διασφάλιση της παρουσίασης των έργων τους, δρώντας πάντοτε μέσα στο αυστηρό νομικό πλαίσιο ενός κρατικού οργανισμού. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι οι λύσεις αυτές αποφασίστηκαν ενώ το Φεστιβάλ βρίσκεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη φάση, καθώς οι οικονομικές του απώλειες θα είναι μεγάλες, αν λάβει κάνεις υπόψη του, μεταξύ άλλων, την συρρίκνωση των τακτικών επιχορηγήσεών του, τις σχεδόν ανύπαρκτες εισπράξεις από τα εισιτήρια και τα μισθώματα καθώς και την ματαίωση χορηγικών συνεργασιών. Επιπροσθέτως, για όποιες εκδηλώσεις πραγματοποιηθούν τελικά στο Ηρώδειο και τα δύο θέατρα της Επιδαύρου φέτος, θα ανακύψει ένα σημαντικό επιπλέον κόστος, προκειμένου να σχεδιαστεί ο μηχανισμός και να γίνουν όλες οι απαραίτητες τεχνικές επεμβάσεις στους χώρους μας, ώστε να ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις και τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Συνεργαζόμαστε με ομάδα εξειδικευμένων επαγγελματιών για την διαχείριση πλήθους και τις ειδικές εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν, προκειμένου να διαπιστωθεί με ποιον τρόπο θα ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα.
Σε συνεννόηση με την ηγεσία του ΥΠΠΟΑ θα είμαστε σε θέση να προβούμε στις επόμενες ημέρες σε αναλυτικότερες ανακοινώσεις για τις επικείμενες δράσεις μας, πάντοτε με την επιφύλαξη και την αβεβαιότητα που προκαλεί η πανδημία».
Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr