Monica Bellucci στο Ηρώδειο: Η επιστολή της Κάλλας στον Ωνάση που συγκίνησε το κοινό - «Έχω ανάγκη από την αγάπη σου»
«Μάγεψε» το αθηναϊκό κοινό η Μόνικα Μπελούτσι (Monica Bellucci) ως Μαρία Κάλλας στο Ηρώδειο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά ┋
Η αιθέρια Μόνικα Μπελούτσι (Monica Bellucci), μία από τις διασημότερες και ωραιότερες σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου, ανέβηκε στη θεατρική σκηνή του Ηρωδείου για να ερμηνεύσει τη μοναδική Μαρία Κάλλας υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Τομ Βολφ. Στον ίδιο χώρο, που η Μαρία Κάλλας αποθεώθηκε πριν από 64 χρόνια. Άλλοτε όρθια, άλλοτε καθισμένη ή ξαπλωμένη σε ένα κίτρινο καναπέ, η Μόνικα Μπελούτσι, ντυμένη στα μαύρα, γοήτευσε τους θαυμαστές της, ερμηνεύοντας στα γαλλικά, γράμματα της Ελληνίδας ντίβας.
Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ «Μαρία Κάλλας: Γράμματα και αναμνήσεις» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη, αλλά και της πρόσφατης ταινίας «Maria by Callas» του ίδιου, στο οποίο συγκέντρωσε πάνω από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας, γραμμένα από την ίδια στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977). «Τρέφω μεγάλο σεβασμό γι' αυτή τη γυναίκα και τον τρόπο με τον οποίο πέρασε τη ζωή της. Αρκετοί λένε ότι ήταν ευέξαπτη και ότι είχε μία τραγική ζωή. Ίσως, όμως, θα έπρεπε να πούμε ότι η Κάλλας έζησε γενναία τη ζωή της, επειδή είχε το θάρρος ν' ακολουθήσει την καρδιά της. Λίγες γυναίκες έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν μία ζωή με τόσο δυνατά συναισθήματα. Αποτελεί μία μοντέρνα φιγούρα και μία πηγή έμπνευσης μέχρι και σήμερα γιατί πάλεψε σκληρά για την ελευθερία της» είχε αναφέρει η Μόνικα Μπελούτσι στη συνέντευξη Τύπου για την παράσταση.
Η ανάγνωση των επιστολών ακολουθεί χρονολογική σειρά, φέρνοντας στο φως κρυφές και άγνωστες πτυχές της μεγάλης ντίβας. Από την παιδική της ηλικία στη Νέα Υόρκη, ως τα χρόνια του πολέμου στην Αθήνα και από τα πρώτα βήματα της καριέρας της ως στο γάμο της και τον κατοπινό θυελλώδη έρωτά της για τον Αριστοτέλη Ωνάση, σε μια ζωή που χαρακτηρίστηκε από επιτυχίες, δόξα, φήμη και προσωπική λύπη και απελπισία.
«Σ’ αγαπώ με όλο μου το σώμα και την ψυχή»
Μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές της παράστασης είναι όταν η Μόνικα Μπελούτσι ερμηνεύει μία από τις επιστολές που είχε στείλει η Μαρία Κάλλας στον Ωνάση, στις 30 Ιανουαρίου του 1968 από το Παρίσι. «Αρίστο αγάπη μου, Ξέρω ότι αυτό είναι ένα ασήμαντο δώρο για τα γενέθλιά σου. Όμως, έπειτα από οκτώμισι χρόνια, έπειτα από τόσα και τόσα που έχουμε περάσει μαζί, έχω τη χαρά να μπορώ να σου πω πόσο υπερήφανη είμαι για σένα. Σ’ αγαπώ με όλο μου το σώμα και με όλη μου την ψυχή, και μοναδική μου ευχή είναι να νιώθεις κι εσύ το ίδιο. Έχω το προνόμιο να έχω φτάσει στο πιο ψηλό σημείο μιας δύσκολης καριέρας και να με έχει αξιώσει ο Θεός να σε συναντήσω, εσένα που έχεις επίσης περάσει διά πυρός και σιδήρου, και να είμαστε μαζί, έτσι όπως είμαστε. Προσπάθησε, προσπάθησε σε παρακαλώ, να μείνουμε μαζί, ενωμένοι για πάντα, γιατί έχω ανάγκη την παντοτινή σου αγάπη και τον παντοτινό σου σεβασμό.
Είμαι υπερβολικά υπερήφανη για να το παραδεχτώ, αλλά να ξέρεις πως είσαι η ανάσα μου, το πνεύμα μου, η περηφάνια μου, η τρυφερότητά μου. Αν μπορούσες να διαβάσεις τα συναισθήματά μου για σένα, θα ένιωθες ο πιο δυνατός και ο πιο πλούσιος άνθρωπος όλου του κόσμου. Δεν είναι το γράμμα ενός παιδιού αυτό. Είναι μια πληγωμένη, κουρασμένη γυναίκα, που έχει δει πολλά και που σου εκφράζει τα πιο αγνά και νεανικά συναισθήματά της. Μην το ξεχάσεις ποτέ αυτό. Να είσαι πάντα τόσο τρυφερός μαζί μου όσο αυτές τις μέρες. Με κάνεις να νιώθω βασίλισσα του κόσμου, αγάπη μου. Έχω τόση ανάγκη από αγάπη και τρυφερότητα. Είμαι δική σου, μπορείς να με κάνεις ό,τι θέλεις. Η ψυχή σου, Μαρία».
Την Ιταλίδα ηθοποιό πλαισιώνει μουσικά, η Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό την διεύθυνση του μαέστρου Γιώργου Πέτρου, ενώ η παράσταση, που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι τον Νοέμβριο του 2019, επρόκειτο να παρουσιαστεί στο Ηρώδειο πέρυσι, αλλά είχε αναβληθεί λόγω της πανδημίας. Η αγάπη του ελληνικού κοινού για την Ιταλίδα σταρ είναι τόσο μεγάλη, που «εξαφάνισε» σε χρόνο ρεκόρ τα εισιτήρια των πρώτων δύο παραστάσεων, οδηγώντας τους διοργανωτές να προσθέσουν μια ακόμα μέρα (23/9) για να καλύψουν τις ανάγκες της πρωτοφανούς ζήτησης.
Ωνάσης - Κάλλας: Το άδοξο τέλος ενός μεγάλου έρωτα
Η Έλσα Μάξγουελ ήταν κοσμικογράφος με τη μεγαλύτερη επιρροή και δεν έγραφε καθόλου καλά λόγια για τη Μαρία Κάλλας. Κάποια στιγμή, οι δύο γυναίκες συναντήθηκαν σε μία δεξίωση και η Αμερικανίδα της είπε: «Μάλλον είμαι το τελευταίο άτομο που θα θέλατε να δείτε», με την Κάλλας να της απαντά: «Αντιθέτως, πιστεύω ότι είστε ένας ειλικρινής άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή του στην αλήθεια». Από τότε οι δυο τους έγιναν πολύ καλές φίλες.
Η Μάξγουελ ήταν και το πρόσωπο κλειδί στη σχέση της Κάλλας με τον Ωνάση, καθώς εκείνη διοργάνωσε τη δεξίωση, όπου γνωρίστηκαν. «Γνωρίστηκαν τότε, χόρεψαν λίγο, την επόμενη μέρα την προσκάλεσε στο γιοτ του και έπειτα την πίεζε να πάει σε μία κρουαζιέρα στην ιδιόκτητη θαλαμηγό του Christina» αποκαλύπτει ο συγγραφέας Νικόλας Γκέητζ στην εκπομπή «Η μηχανή του χρόνου». Εκείνη η βραδιά θ' αποτελούσε την αρχή μιας γνωριμίας που έμελλε να εξελιχθεί σ' έναν από τους πιο μεγάλους και δυνατούς έρωτες στην ιστορία.
Εκείνη την περίοδο, η Κάλλας βρισκόταν στην κορυφή της καριέρας της, με τον Τύπο και το κοινό να την λατρεύουν. Kαμία λυρική τραγουδίστρια μέχρι τότε δεν είχε καταφέρει να σαγηνεύσει και να εμπνεύσει, να κρατήσει μια μαγική κλωστή ανάμεσα σε εκείνη και τους ακροατές της με τον τρόπο που το έκανε η Ελληνίδα σοπράνο. Δύο χρόνια μετά την πρώτη τους γνωριμία, ο Ωνάσης και η Κάλλας συναντιούνται ξανά σ' έναν κοσμικό χορό στη Βενετία. Ο Έλληνας κροίσος φλερτάρει αδιάκριτα τη σοπράνο, μπροστά στη σύζυγό του και τον Μπατίστα Μενεγκίνι, ο οποίος ήξερε καλά να καθοδηγεί την καριέρα της τραγουδίστριας, όχι όμως να ικανοποιεί τη γυναίκα που είχε ξυπνήσει μέσα της.
Το καλοκαίρι του 1959, το ζεύγος Μενεγκίνι επιβιβάζεται στη θρυλική θαλαμηγό Christina, η οποία είναι αραγμένη στο Μόντε Κάρλο. «Υπήρχε μια μικρή βάρκα πάνω στο πλοίο, με την οποία συνήθως πήγαιναν από τη θάλασσα στη στεριά και η οποία είχε ένα κάλυμμα. Και μια νύχτα την πήγε εκεί κι έκαναν έρωτα για πρώτη φορά» αναφέρει ο Νικόλας Γκέητζ. Η Τίνα Λιβανού βρισκόταν και εκείνη στην κρουαζιέρα. Όταν επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, έβαλε μπροστά το διαζύγιο, ζητώντας την κηδεμονία του Αλέξανδρου και της Χριστίνας.
«Αυτή η φήμη κυκλοφορεί τα τελευταία επτά χρόνια. Είμαστε δύο πολύ στενοί και καλοί φίλοι με την Κάλλας» δήλωνε ο Ωνάσης, διαψεύδοντας τις φήμες περί σχέσης. Στις 14 Νοεμβρίου του 1959, έπειτα από έντονη διαμάχη 2,5 μηνών, δικαστήριο της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι η διάσταση Μενεγκίνι και Κάλλας είναι νόμιμη, ωστόσο σύμφωνα με την καθολική εκκλησία δεν μπορεί να χωρίσει. Στην Ιταλία παρομοιάζουν τον Ωνάση με τον Οδυσσέα και την Μαρία Κάλλας με τη μάγισσα Κίρκη. Η δικαστική διαμάχη έλειψε με οικονομικό συμβιβασμό.
Η Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο (Copyright: NDP photo)
«Πέρασα με τον Ωνάση τις ωραιότερες μέρες της ζωής μου και τις πιο δυστυχισμένες» θα έλεγε αργότερα η Κάλλας. Παράλληλα, το όνειρο της να παντρευτούν δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Όταν η Ελληνίδα ντίβα βρισκόταν στην Ελλάδα, έμενε στη θαλαμηγό του Ωνάση και στον Σκορπιό. Δεν έγινε ποτέ αποδεκτή από τα παιδιά του, αλλά και ούτε από το πλήρωμα του γιοτ. «Θα παντρευτείτε τον κ. Ωνάση» τη ρωτούσαν τότε οι δημοσιογράφοι, με εκείνη ν' απαντά με θυμό: «Είπα, μη... Δεν απαντώ σε ερωτήσεις. Σταματήστε».
Όταν έμαθε η Κάλλας για τον γάμο του Ωνάση με την Τζάκι Κένεντι, έπαθε μεγάλο σοκ. Είχε αφήσει τη ζωή και την καριέρα της για χάρη του Έλληνα κροίσου και εκείνος την εγκατέλειψε. Ο χωρισμός στοίχησε πολύ στην Κάλλας. Κάποιοι βιογράφοι της σοπράνο ισχυρίζονται ότι είχε μείνει έγκυος από τον Ωνάση, αλλά έκανε έκτρωση. Ο Νικόλας Γκέητζ, έπειτα από έρευνα υποστηρίζει στη «Μηχανή του χρόνου» ότι «από τον Νοέμβριο του 1959 μέχρι το καλοκαίρι του '60, αν δείτε στο πρόγραμμα των παραστάσεών της, δεν υπάρχει καμία εμφάνιση. Διότι κρυβόταν, ήταν έγκυος». Σύμφωνα με τον ίδιο, το μωρό γεννήθηκε σε κλινική του Μιλάνου και έζησε μονάχα δύο ώρες. «Το έβγαλε φωτογραφία και το έδειξε στον Ωνάση, ο οποίος είχε επιστρέψει από μία κρουαζιέρα» προσθέτει.
Η Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο (Copyright: NDP photo)
Ο θάνατος του Ωνάση το 1975, ήταν η αρχή του τέλους για την Κάλλας. Η ίδια πέθανε δύο χρόνια μετά, σε ηλικία 53 ετών, στην Πόλη του Φωτός. Η κηδεία της πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στον Ελληνορθόδοξο Καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου στο Παρίσι και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979 η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο Πέλαγος.
Britney vs. Spears: Έρχεται νέο ντοκιμαντέρ για τη μάχη που δίνει η Μπρίτνεϊ για την ελευθερία της
Monica Bellucci και Άννα Βίσση χέρι χέρι στο Ηρώδειο - Όταν η «απόλυτη» γνώρισε την Ιταλίδα σταρ
Οι ταινίες της εβδομάδας: «Ένας Θρίαμβος» με δραματικές πτυχές και κοινωνικά μηνύματα
Louis Vuitton: Στη νέα καμπάνια του γαλλικού οίκου συμμετέχουν μαθητές της Μήλου
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr