Καπουτζίδης, Μεντή, Βλάχος και Κομνηνού: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δείτε πριν ρίξουν αυλαία το Πάσχα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Με το Πάσχα να βρίσκεται προ των πυλών, αρκετές θεατρικές παραγωγές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους, δίνοντας τη σκυτάλη σ' ένα πλούσιο και αισιόδοξο καλοκαιρινό πρόγραμμα. Εμείς ξεχωρίσαμε κάποιες από αυτές που έχετε τελευταία ευκαιρία για να δείτε. Κάντε εγκαίρως, λοιπόν, την κράτησή σας και περιμένετε τα τρία κουδούνια να χτυπήσουν.
Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και κέρδισε την αγάπη του κόσμου από την πρώτη κιόλας παράσταση, ρίχνει αυλαία σε λίγες ημέρες. Η Μαριλού Κατσαφάδου, ο Γιάννης Κουκουράκης, ο Ευθύμης Γεωργόπουλος, η Ανθή Σαββάκη, ο Γιώργος Σαββίδης, η Αλεξάνδρα Ταβουλάρη και ο Αποστόλης Ψαρρός μας χαρίσουν την αισιοδοξία που όλοι χρειαζόμαστε, στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Η παρουσία της Κατιάνας Μπαλανίκα και η ιστορία της στο έργο σε αγγίζει και σε γεμίζει. Μία χαλαρωτική παράσταση, η οποία θίγει πολλά σύγχρονα προβλήματα, με έξυπνο τρόπο. Απιστίες, ανατροπές, αποκαλύψεις, γέλιο, ουσία και συναίσθημα στο θέατρο ΗΒΗ.
Η Μαρίκα Κοτοπούλη «ζωντανεύει» στο θέατρο Χώρα
Η Νένα Μεντή και ο Πέτρος Ζούλιας, μετά την «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» και τις «Γυναίκες του Παπαδιαμάντη», μ' ένα θίασο νέων ταλαντούχων ηθοποιών, συναντούν επί σκηνής την «Μαρίκα» και ταξιδεύουν στον πολυδιάσταστο και αντιφατικό κόσμο της Μαρίκας Κοτοπούλη. Η σκηνοθεσία σε συνδυασμό με τη σκηνογραφία, εξασφαλίζουν την ομαλή και πυκνή ροή της παράστασης, με γρήγορα περάσματα από σκηνή σε σκήνη. Παράλληλα, η Νένα Μεντή υποδύεται εξαιρετικά την Κοτοπούλη, ξεδιπλώνοντας για άλλη μία φορά τη γκάμα του ταλέντου της.
Το κείμενο του Πέτρου Ζούλια δημιουργήθηκε έπειτα από βαθιά έρευνα σε κείμενα, βιβλία, συνεντεύξεις και διηγήσεις γύρω από περιστατικά της επεισοδιακής ζωής της. Άλλοτε αστεία κι άλλοτε δραματικά, τα γεγονότα δημιουργούν μια σκηνική αφήγηση που ακροβατεί μεταξύ κωμωδίας και δράματος. Στην αρχή του έργου, βρίσκουμε τη Μαρίκα το 1937, την εποχή που εγκαινιάζει το σημερινό θέατρο Ρεξ. Ύστερα γνωρίζουμε την τρομερή προσωπικότητα της «δασκάλας» , όταν το 1941 ιδρύει τη θεατρική της σχολή, μέσα στην καρδιά της Κατοχής για να φτάσουμε ως την αργή αλλά σταθερή πορεία της, προς το τέλος του έργου της, το 1954, τότε που φεύγει πια κι από τη ζωή. Τελευταίες παράστάσεις μέχρι την Κυριακή 10 Απριλίου.
Η ιστορία του Αριστείδη Παγκρατίδη που εκτελέστηκε, φωνάζοντας: «Μανούλα μου γλυκιά, είμαι αθώος»
Η βραβευμένη παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», παρουσιάζεται στο θέατρο Πορεία μέχρι την Τρίτη 12 Απριλίου. Ωραίο κείμενο, ευρηματική σκηνοθεσία και εξαιρετικές ερμηνείες που ρίχνουν φως στη ζωή ενός ανθρώπου του περιθωρίου και την αποδίδουν απ' όλες τις οπτικές γωνίες. Η ατμοσφαιρα που δημιουργειται ειναι τοσο σκοτείνη που σε βαζει αμέσως στο ζουμι της υποθεσης.
Η Φιλαρέτη Κομνηνού, ο Γιάννης Λεάκος και ο Ιωάννης Αθανασόπουλος ενσαρκώνουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές γωνιές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξήδικα της εποχής. Το 1966, ο Αριστείδης Παγκρατίδης καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν «Μανούλα μου, είμαι αθώος».
Σε μια εποχή που ασφυκτιά, ο Πάνος Βλάχος σκορπά ελπίδα στο θέατρο Γκλόρια
Ο Ντάριο Φο καταφέρνει να ξεσκεπάσει, μέσα από το έργο του «Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού», τη δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι, που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και, αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στην ασύδοτηεξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της Ιταλίας και της κυβερνητικής διαφθοράς, σήμερα, χρόνια μετά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές –πάρα πολλές– ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα.
Ο Πάνος Βλάχος ενεργοποιεί κάθε του κύτταρο απ’ το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό και ξεδιπλώνει όλο το υποκριτικό και μουσικό ταλέντο του. Η κάθε λέξη του κειμένου είναι γραμμενη για κάποιον σκοπό. Το έργο καυτηριάζει λεπτά ζητήματα της κοινωνίας μ' έναν τρόπο που σου δίνει ελπίδα αλλά και σε προβληματίζει για την πραγματικότητα που βιώνουμε. Από την Τετάρτη 27 Απριλίου, η παράσταση θα παρουσιάζεται στο θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης.
Ένας θεατρικός μονόλογος για τον ιδιοφυή μαθηματικό και κρυπτογράφο Άλαν Τούρινγκ
Το έργο αντλεί έμπνευση από τη ζωή του Άλαν Τούρινγκ, του επιδραστικού μαθηματικού και δημιουργού μιας πρωτότυπης μηχανής σκέψης, που ουσιαστικά αποτέλεσε απόγονο των σημερινών υπολογιστών. Επίσης, ήταν ένας θρύλος που διαπομπεύτηκε γιατί δεν έκρυψε ότι ήταν ομοφυλόφιλος, δικάστηκε, διώχτηκε για τη σεξουαλικότητά του και υποβλήθηκε σε χημικό ευνουχισμό για τη μείωση της λίμπιντο, αποφεύγοντας τη φυλάκιση. Ο ίδιος διάλεξε και το τέλος του: το υδροκυάνιο.
Παρά το γεγονός οτι το έργο είναι μονόλογος, δεν κουράζει καθόλου τον θεατή. Η ατμόσφαιρα, τα σκηνικά και η σκηνοθεσία συνθέτουν μια αξιόλογη παράσταση στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου. Ο Ορφέας Αυγουστίδης, ο οποίος είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, αποδεικνύει πόσο σκληρά έχει δουλέψει και ωριμάσει ως ηθοποιός.
Mistero Buffo: Χιουμορ με θέμα τον Ιησού
Αιχμηρό, καταιγιστικό, πνευματώδης κείμενο, ανεξάντλητη ενέργεια από τους ηθοποιούς, πολύ κέφι και γέλιο. Το «Mistero Buffo» (Κωμικό Μυστήριο) επιβεβαιώνει πως το ταλέντο και το καλό κείμενο δε χρειάζονται εντυπωσιακά κοστούμια και σκηνικά. Πρόκειται ουσιαστικά για μια σειρά σύντομων μονολόγων με θέματα, που προέρχονται από τα βιβλικά απόκρυφα και δημοφιλείς ιστορίες της ζωής του Χριστού. Ο Ντάριο Φο μεταγράφει τις εμβόλιμες κωμικές σκηνές των μεσαιωνικών λειτουργικών δραμάτων σε κείμενα, όπου το θείο και το ανθρώπινο δράμα ξαναδιαβάζονται τραγικωμικά, με έντονο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο και καυστική αντιεξουσιαστική σάτιρα.
Στην παράσταση συμμετέχουν οι Jerome Kaluta, Ελίνα Μάλαμα, Δαυίδ Μαλτέζε, Αρετή Πασχάλη, Μαρία Πετεβή και Νίκος Πουρσανίδης. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νικορέστης Χανιωτάκης, ενώ η παράσταση θα παίζεται μέχρι την Τρίτη 19 Απριλίου στο θέατρο Άνεσις.
Γιατί ο Μπάιντεν επέτρεψε στην Ουκρανία να κάνει χρήση πυραύλων στο ρωσικό έδαφος; Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες στον πόλεμο
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση από τον Άρειο Πάγο για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
Στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο
Το αντίο του Κώστα Μυλώση στον κουμπάρο του Βασίλη Μαντζουράνη - Η μέρα και η ώρα της κηδείας του αδικοχαμένου μουσικού
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr