Πέγκυ Τρικαλιώτη στο ethnos.gr: «Η νέα γενιά γυναικών είναι πιο απελευθερωμένη και πιο κοντά στη γνώση»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί και παντρεμένος. Ο γαλλικός Τύπος αποσιώπησε τη δεύτερη απονομή του Νόμπελ Χημείας στην επιστήμονα και η γαλλική κοινωνία την κατέκρινε, ξεχνώντας τη μεγαλειώδη προσφορά της. Αυτό το πραγματικό γεγονός, γίνεται εφαλτήριο για μια παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της Μαρί και της δίνεται η ευκαιρία για μια απολογία. Και η καλύτερη απολογία δεν είναι άλλη από τη διήγηση της ζωής της.
Η αγαπημένη και βραβευμένη ηθοποιός, Πέγκυ Τρικαλιώτη, ως Μαρί Κιουρί και σε σκηνοθεσία Κίρκη Καραλή, καθηλώνει από την πρώτη στιγμή που πατάει το πόδι της πάνω στη σκηνή, στο θέατρο Αποθήκη. Απελευθερώνει με την ερμηνεία της, μια ιστορική περσόνα, δημιουργώντας παράλληλα και όλους τους λόγους που χρειάζεσαι ως θεατής για να ακούσεις την ιστορία της. «Είμαι πολύ χαρούμενη που μπορώ να συναντήσω ξανά αυτή τη μεγάλη προσωπικότητα επάνω στη σκηνή, να συνομιλήσω μαζί της, να γελάσω, να χορέψω, να γεννηθώ και να γεννήσω μαζί της. Να κλάψω και να συγκινηθώ. Είμαι πολύ χαρούμενη που μας έχει δώσει το κοινό τη δυνατότητα να λέμε αυτή την ιστορία αυτής της σημαντικής γυναίκας για τέταρτη χρονιά» λέει, χαρακτηριστικά, η Πέγκυ Τρικαλιώτη στο ethnos.gr. Η σημαντικότερη πηγή πληροφοριών για τη ζωή και τα κατορθώματα της Κιουρί, πάνω στην οποία βασίστηκε το κείμενο της Ευσταθίας, ήταν η βιογραφία που έγραψε η κόρη της, Εύα Κιουρί.
Πώς είναι για έναν ηθοποιό να παίζει για τόσα χρόνια τον ίδιο ρόλο; Υπάρχουν εκπλήξεις;
Καθημερινά πάνω στη σκηνή τίποτα δεν είναι το ίδιο όπως την προηγούμενη ημέρα. Το κοινό είναι διαφορετικό πάντα. Εσύ μέσα σου είσαι διαφορετικός άνθρωπος. Οι εμπειρίες που έχεις και τα πράγματα που έχεις ζήσει κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι αλλιώτικα, πόσο μάλλον όταν αυτό μετράει χρόνια πίσω. Οπότε όχι μόνο δεν με κουράζει η επανάληψη, αλλά με κάνει κιόλας να μπαίνω όλο και πιο βαθιά στον ψυχισμό του εκάστοτε ρόλου.
Η Μαρί Κιουρί είναι το «ιδανικό» της γυναίκας, έτσι όπως την έχετε εσείς στο μυαλό σας;
Δεν έχω κάποιο ιδανικό μίας συγκεκριμένης γυναίκας στο μυαλό μου. Ο καθένας και η κάθε μία από εμάς μπορεί να γίνει το ιδανικό πρότυπο για τη δική του ζωή αρκεί να το επιλέξει.
Ποιο στοιχείο από την προσωπικότητά της θαυμάζετε περισσότερο και γιατί;
Θαυμάζω την επιμονή και την αποφασιστικότητά της. Θαυμάζω όλους τους ανθρώπους που δεν το βάζουν κάτω, όσες δυσκολίες και να αντιμετωπίζουν. Η Κιουρί ήταν ένα πλάσμα που της δόθηκαν πολλές ευκαιρίες να οπισθοχωρήσει. Έκανε πάντα ακριβώς το ανάποδο. Έκανε επίθεση.
Έχετε εντοπίσει κοινά στοιχεία με τον χαρακτήρα της;
Ναι έχω εντοπίσει πολλά κοινά στοιχεία. Αλλά νομίζω ότι οποιαδήποτε γυναίκα δει αυτό το έργο θα ταυτιστεί με κάποια στοιχεία του χαρακτήρα της και με κάποιες εμπειρίες της ζωής της.
Ποιο σημείο του έργου «μιλάει» πιο έντονα στην ψυχή του θεατή;
Μέσα σε 90 λεπτά περνάει από τα μάτια σου όλη η ζωή της Μαρί Κιουρί. Μία ζωή έχει χαρές, έχει λύπες, έχει επαναπροσδιορισμούς, μάχες, νίκες και ήττες. Και όλα αυτά πάλι από την αρχή. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω ένα κομμάτι από τη ζωή ενός ανθρώπου που να με συγκινεί περισσότερο ή λιγότερο. Με συγκινεί όλη της η ζωή.
Τι ξέρουν άραγε οι σημερινές γυναίκες για τη ζωή και την προσωπικότητα της Μαρί Κιουρί;
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που αποφασίσαμε η Ευσταθία, η Κίρκη κι εγώ να φτιάξουμε αυτή την παράσταση, ήταν ακριβώς για το ότι ούτε εμείς αρχικά, ούτε ο κόσμος ήξερε για τη ζωή της Μαρί Κιουρί, πέραν του επιστημονικού της έργου. Για εμένα μέχρι τότε, ήταν η γυναίκα που είχε πάρει τα δύο Νόμπελ. Μέσα από αυτή την παράσταση διακρίνεις τον άνθρωπο πίσω από τα δύο Νόμπελ και αυτή η γυναίκα έζησε μία ζωή μυθιστορηματική που δεν τη φαντάζεσαι, μέχρι να τη δεις μπροστά σου.
Ήταν ένας άνθρωπος πολύ μπροστά για την εποχή της. Σήμερα ποιες γυναίκες θεωρείτε πρωτοπόρες;
Για μένα η πρωτοπόρος γυναίκα ή ο πρωτοπόρος άνθρωπος είναι αυτή ή αυτός που ξεπερνάει τον εαυτό του, που συγκρίνεται μόνο με τον εαυτό του και δεν τον ενδιαφέρει τι θα πουν οι γύρω του. Αυτό για μένα σε κάνει αυτόματα να είσαι δέκα βήματα μπροστά από τους άλλους.
Πώς θα περιγράφατε τη νέα γενιά κοριτσιών σε σχέση με τις προηγούμενες;
Είναι μια γενιά πιο απελευθερωμένη, πιο κοντά στην πληροφορία και στη γνώση, με πολλή μεγαλύτερη δύναμη που όταν επιλέγουν να τη δουν, κάνουν θαύματα.
Παρακολουθώντας την επικαιρότητα, από την υγειονομική και την ενεργειακή κρίση μέχρι τον πόλεμο, τις γυναικοκτονίες, τους βιασμούς και τις παρενοχλήσεις στο χώρο του θεάτρου, ποια είδηση σας συντάραξε περισσότερο;
Ο καταιγισμός των δυσάρεστων ειδήσεων είναι πλέον τόσο συχνός, που ανάμεσα σε πολλά κακά δεν μπορείς να βρεις ποιο είναι το χειρότερο κακό.
Με όλα αυτά που ζούμε ως χώρα, έχει επηρεαστεί το κοινό στον τρόπο που παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις;
Δεν πιστεύω ότι το θέατρο θα σταματήσει ποτέ. Ακόμη και μέσα στον πόλεμο υπήρχαν θεατρικές παραστάσεις. Το θέατρο και η τέχνη γενικότερα, λειτουργεί θεραπευτικά, ειδικά σε δύσκολες εποχές. Ο άνθρωπος πάντα θα στρέφεται στο θέατρο για να συνομιλήσει για τα μεγάλα θέματα της ζωής.
Εκτός από το θέατρο, συμμετείχατε φέτος στο «Φλόγα και άνεμος» της ΕΡΤ1. Πείτε μας λίγα λόγια για τον ρόλο και τη συνεργασία σας με τους υπόλοιπους συντελεστές της σειράς.
Είμαι ευτυχής γι' αυτή τη συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα Ρέινα Εσκενάζυ και τον συγγραφέα Στέφανο Δάνδολο και τη σεναριογράφο Ρένα Ρίγγα. Στη σειρά υποδύομαι τη Μαρίκα Κοτοπούλη και είμαι κάτι παραπάνω από ευγνώμων που μπόρεσα, έστω και λίγο, να μιλήσω μέσα απ’ αυτήν. Όσο για τους συντελεστές της τηλεοπτικής σειράς, είναι χαρά να συμπράττω μαζί τους σε μία τόσο αξιόλογη δουλειά. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που για ακόμη μια φορά, βρέθηκα να παίζω μαζί με την λατρεμένη μου Καρυοφιλιά Καραμπέτη.
Πώς σχολιάζετε τη δυναμική επιστροφή της μυθοπλασίας στην ελληνική τηλεόραση; Μπορεί να καταναλώσει το τηλεοπτικό κοινό τόσες πολλές σειρές;
Η μυθοπλασία είχε λείψει για μεγάλο διάστημα από την ελληνική τηλεόραση. Μόνο χαρά νιώθω που έχει επιστρέψει. Όπως πάντα το εκκρεμές θα πάει στην άλλη άκρη και κάποια στιγμή θα ισορροπήσει. Ας αφήσουμε να γίνει αυτή η φυσιολογική ταλάντωση.
Έχετε κάνει εκπτώσεις για χάρη της εμπορικότητας, ώστε ν' αποκτήσετε περισσότερα λεφτά;
Η αλήθεια είναι ότι μέχρι τώρα δεν έχει χρειαστεί να κάνω εκπτώσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι αν πραγματικά χρειαστεί να το κάνω για την επιβίωσή μου, τη δική μου ή της οικογένειάς μου, δεν θα το κάνω.
Τι σας κάνει να αισιοδοξείτε σήμερα;
Ότι ξυπνάω κάθε πρωί. Το χαμόγελο της κόρης μου. Όταν καταφέρνω να σκέφτομαι αυτά που θέλω να κάνω, χωρίς να με αγχώνουν.
- Τα 4 αιτήματα της κυβέρνησης προς τις τράπεζες και η διορία για λύση σε «κόκκινα» δάνεια, καταθέσεις και προμήθειες – Πού «κόλλησαν» οι διαβουλεύσεις
- Το κυνήγι του σταυρού για γνωστά ονόματα της ΝΔ: Γιατί ανακοινώνονται σε… δόσεις οι γαλάζιοι υποψήφιοι
- Ανεμβολίαστοι υγειονομικοί: Πότε επιστρέφουν στο ΕΣΥ – Την Τετάρτη οι τελικές αποφάσεις κυβέρνησης και ειδικών
- Φρανκ Ζάπα και Σόκρατες: Ποιο ροκ και ποιο ποδόσφαιρο; Οι επαναστάτες που γκρέμισαν τη σκιά τους
- Τροχοδρομεί ο διαγωνισμός για τα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια
- Γιατί ορισμένα είδη μουσικής μας κάνουν να σιγοτραγουδάμε και κάποια άλλα όχι;
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr