Β' Παγκόσμιος Πόλεμος, ναζισμός, οικονομική κρίση: Θεατρικές παραστάσεις που μας μαθαίνουν ιστορία
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 15 λεπτά ┋
Σήμερα γιορτάζουμε την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, δηλαδή την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στους Τούρκους, το 1821. Μια ημέρα που αντιπροσωπεύει την ελπίδα, το θάρρος και την αποφασιστικότητα. Τις αξίες που μας εμπνέουν και μας καθοδηγούν και σήμερα, ώστε ν' αντιμετωπίζουμε όλες τις δυσκολίες ενωμένοι. Γιατί όταν γνωρίζουμε ιστορία, ξέρουμε και πώς να φερθούμε και πώς να είμαστε σωστοί πολίτες. Τα παραδείγματα από τις κοινωνίες του παρελθόντος, αλλά και τα λάθη που συνέβησαν μας βοηθούν να φτιάξουμε κοινωνίες που θα λειτουργούν δίκαια και ορθά με κέντρο το συμφέρον όλων των μελών τους. Επιλέξαμε, λοιπόν, κάποια έργα που παίζονται ακόμα στα θέατρα της Αθήνας, έχοντας τη δυνατότητα να μάθετε για μερικά ιστορικά γεγονότα μέσα από τα μάτια των θυμάτων. Και, το πιθανότερο είναι, μετά την παράσταση, να μείνετε σιωπηλοί και συγκινημένοι.
«Ενα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου
Το Εθνικό Θέατρο συστήνει στο ελληνικό κοινό το έργο «Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» του Τόνυ Κούσνερ, του σημαντικότερου ίσως εν ζωή Αμερικανού συγγραφέα και δημιουργού του θρυλικού «Άγγελοι στην Αμερική», σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου. Ένα πολύ σημαντικό έργο που μιλά για το ζήτημα της ευθύνης μας απέναντι στους άλλους και απέναντι στην ίδια μας την εποχή, για τα διλήμματα, τις δύσκολες αποφάσεις και τον βαθμό στον οποίον ο καθένας από μας επηρεάζει με τη στάση του τις πολιτικές εξελίξεις και τον ρου της Ιστορίας.
Την Πρωτοχρονιά του 1932, στο Βερολίνο, μια παρέα αριστερών καλλιτεχνών μαζεύεται στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες για να γιορτάσει. Οι συναντήσεις της παρέας θα συνεχιστούν για τον επόμενο ενάμιση χρόνο, μόνο που, καθώς τα σύννεφα του ναζισμού ολοένα και πυκνώνουν, τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Μέσα από 26 αριστοτεχνικά δομημένες σκηνές, o Κούσνερ παρακολουθεί πώς η πολιτική αναταραχή αλλάζει σταδιακά τις ισορροπίες στις ανθρώπινες σχέσεις, γκρεμίζοντας ψευδαισθήσεις και φέρνοντας τον καθένα αντιμέτωπο με τους άλλους, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό.
Το συγκινητικό αυτό έργο του Κούσνερ είναι η εξιστόρηση μιας πολύ γνωστής και θλιβερής περιόδου της Ιστορίας, μέσα από τα μάτια εκείνων που γίναν κομμάτι της χωρίς να το αντιληφθούν. Κι από αυτήν την άποψη, αποτελεί μια επείγουσα προειδοποίηση και για τα δικά μας «τυφλά σημεία», για τα όσα εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε σχετικά με τον ρόλο μας στον σημερινό κόσμο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης: «Αν αναλογιστούμε ότι η άνοδος του ναζισμού έγινε σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης, με αυξανόμενα φαινόμενα βίας και ρατσισμού και ανατράφηκε από την απαθή στάση των πολιτών της χώρας, τότε αναπόφευκτα κάνει κανείς ανατριχιαστικούς παραλληλισμούς με το δικό μας σήμερα. Το έργο του Κούσνερ μάς βάζει απέναντι σε έναν καθρέφτη να κοιτάξουμε στο παρελθόν το δικό μας μέλλον».
- Παίζουν: Ανατολή Αθανασιάδου, Λαέρτης Μαλκότσης / Θέμης Πάνου, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος κα.
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 19:30, Πέμπτη - Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:30
- Εθνικό Θέατρο, Κτήριο Τσίλλερ - Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
«Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη
Τη μακάβρια φάρσα «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», όπου ο Μπέρτολτ Μπρεχτ σημαδεύει τους μηχανισμούς που στηρίζουν και εκτρέφουν τον φασισμό, ανεβάζει ο Άρης Μπινιάρης σε ένα νέο χώρο στην Κυψέλη, το Θέατρο ARK. Το παραβολικό αυτό έργο είναι ένας παραλληλισμός της ιστορίας της ανόδου του ναζισμού στη Γερμανία μέχρι την κατάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ. Ο Μπρεχτ ανασυνθέτει την ιστορία μεταφέροντας τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου. Ο χαρακτήρας του αποτρόπαιου Αρτούρο Ούι, που δομήθηκε από τον συγγραφέα πάνω στο πρότυπο του σαιξπηρικού «Ριχάρδου Γ΄», ερμηνεύεται στην παράσταση από τον Γιώργο Χρυσοστόμου.
- Παίζουν: Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, κα.
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη - Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18.15 και 21.00, Κυριακή 20.00
- Θέατρο ARK, Δροσοπούλου 197
«Berlin Alexanderplatz» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων και ο Στάθης Λιβαθινός, μετά τη σπάνιας ομορφιάς παράσταση «Συμφορά από το πολύ μυαλό» του Αλεξάντρ Γκριμπογέντοφ, και τη διάκρισή της ανάμεσα στις καλύτερες της χρονιάς, συνεχίζουν τη συνεργασία τους παρουσιάζοντας το «Berlin Alexanderplatz». Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα - σημείο αναφοράς του Άλφρεντ Ντέμπλιν, ενός από τους σημαντικότερους Γερμανούς συγγραφείς του 20ου αιώνα, η διασκευή του οποίου σε μίνι σειρά από τον Fassbinder τη δεκαετία του 1980 έχει αφήσει εποχή.
Οι αλλεπάλληλοι κύκλοι της ζωής ενός προσφάτως αποφυλακισθέντα. Ο κύκλος του έρωτα, ο κύκλος της τιμιότητας, ο κύκλος της επιβίωσης, ο κύκλος του θανάτου, μέσα από μια αλυσίδα από συναρπαστικά γεγονότα που συνθέτουν τον τραγικό βίο του Φραντς. Η παράσταση του Στάθη Λιβαθινού αναδεικνύει την εποποιία ενός μικρού ανθρώπου στο Βερολίνο του Μεσοπολέμου. Με το ««Berlin Alexanderplatz»» συμπληρώνονται περισσότερα από 20 χρόνια της ιστορικής πορείας που διαγράφει για το ελληνικό θέατρο η δημιουργική συνεργασία του Στάθη Λιβαθινού με τη σταθερή ομάδα ηθοποιών και συντελεστών που καθοδηγεί από το 2001 και με την οποία υπογράφει και αυτό το ανέβασμα.
- Παίζουν: Βασίλης Ανδρέου, Γιώργος Δάμπασης, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Λίλλυ Μελεμέ, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σαββίδου, Θεόβη Στύλλου, Άρης Τρουπάκης, Δημήτρης Φιλιππίδης
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:30, Παρασκευή 20:30, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00
- Θέατρο της Οδού Κυκλάδων
«Η άκρα ταπείνωση» σε σκηνοθεσία Παντελή Φλατσούση
Το μυθιστόρημα «Η Άκρα Ταπείνωση» εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης και άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην εικόνα της πόλης μέχρι σήμερα, ακριβώς δέκα χρόνια μετά. Παρακολουθώντας την καθημερινότητα ανώνυμων ηρώων και ηρωίδων, διαφορετικών ηλικιών, καταβολών και ιδεολογιών, η συγγραφέας Ρέα Γαλανάκη εξετάζει την ιδιαίτερα κρίσιμη αυτή στιγμή της Ελλάδας της κρίσης στην ιστορική της διάσταση, σε διάλογο με γεγονότα προηγούμενων ιστορικών περιόδων αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Συνομιλώντας διαρκώς με τις αρχαίες τραγωδίες, τις οποίες χρησιμοποιεί ως όχημα, η συγγραφέας επιχειρεί να φωτίσει τις συνέχειες και ασυνέχειες μεταξύ ατομικού και συλλογικού ιστορικού χρόνου, που έρχονται στο φως την περίοδο στην οποία αναφέρεται το βιβλίο.
Η παράσταση, που κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, επιχειρεί να αναψηλαφήσει την μνήμη των πρώτων ετών της περασμένης δεκαετίας, αλλά και συνολικότερα την ελληνική κοινωνία κατά τα μεταπολιτευτικά χρόνια, με αφετηρία το σήμερα και κατεύθυνση προς το παρελθόν, στην προσπάθεια να βρει, μαζί με το κοινό, απαντήσεις για το μέλλον.
- Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Λάμπρος Γραμματικός, Μαριάμ Ρουχάτζε
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 19:30, Πέμπτη - Σάββατο 21:00, Κυριακή: 19:30
- Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες
«Αντίο, Βερολίνο» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Μπαντούνα
«Αντίο, Βερολίνο» είναι ο γενικός τίτλος σειράς διηγημάτων του Christopher Isherwood, έργου σχεδόν αυτοβιογραφικού - καθρέφτη του Βερολίνου στις αρχές της δεκαετίας του ΄30, όταν εκεί εκκολάπτεται το αυγό του φιδιού. Κεντρικός ήρωας του έργου ο νεαρός Christopher Isherwood, απόγονος βρετανικών αριστοκρατικών οικογενειών που έρχεται στο Βερολίνο με φανερό στόχο να γίνει οικονομικά ανεξάρτητος και με δηλωμένο όνειρο να γίνει ένας σπουδαίος συγγραφέας, αλλά, στην ουσία, με την κρυφή επιθυμία να ζήσει σε αυτή την κοινωνικά προχωρημένη πόλη την ερωτική απελευθέρωση που δεν βρίσκει στην πατρίδα του.
Στο Βερολίνο, ωστόσο, βρίσκει μια κοινωνία αντιφατική που αγωνίζεται να συγκεράσει την επίφαση ξεγνοιασιάς και χαράς με την καθημερινή βία στους δρόμους, τον φόβο, την απειλή και τους διωγμούς. Με τα γραπτά του, ο Isherwood γίνεται ο καθρέφτης αυτής της κοινωνίας, ο οποίος απεικονίζει το ρίζωμα του ναζιστικού εφιάλτη, αλλά, ταυτόχρονα, τον αγώνα, τις ελπίδες, τις διαψεύσεις και τη λαχτάρα μιας ολόκληρης γενιάς που έχει φτάσει στο Βερολίνο από όπου γης να ζήσει, να δημιουργήσει, να ερωτευτεί και να πραγματοποιήσει τα όνειρά της προσπαθώντας να αγνοήσει την απειλή που την κυκλώνει. Μια απειλή που δείχνει ολοένα και περισσότερο το αληθινό της πρόσωπο και μέλλεται, πολύ σύντομα, να έχει καταστροφικές συνέπειες για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
- Παίζουν: Χάρης Ηλιάδης, Μάρδη Μηλιαρά, Κωνσταντίνος Τσιούγκος, Αιλιάνα Μαρκάκη, Γιώργος Ζώης και στο ρόλο της Φροϊλάιν Σραίντερ η Αθηνά Μαυρομάτη.
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 20:00 και Πέμπτη 21:00,
- Θέατρο Άγγελων Βήμα
«Το φιλί της γυναίκας αράχνης» σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη
Στην φυλακισμένη Αργεντινή, στα μέσα της δεκαετίας του 70’, το αυτοαποκαλούμενο καθεστώς της Εθνικής Διαδικασίας Αναδιοργάνωσης της στρατιωτικής δικτατορίας του Χόρχε Βιδέλα, καταφεύγει όλο και περισσότερο σε βασανιστήρια, απειλές και εκβιασμούς για να σωφρονίσει και να τιμωρήσει αντιφρονούντες. Επί στρατιωτικής δικτατορίας του εξαφανίστηκαν με παράνομα μέσα χιλιάδες διαφωνούντες, με αποκορύφωμα την εξαφάνιση περίπου 500 παιδιών μαρξιστών αγωνιστών.
Σε ένα μικρό κελί της φυλακής Βίλλα Ντεβότο του Μουένος Άιρες, δύο συγκρατούμενοι προσπαθούν να χωρέσουν μέσα σε μια ασύμβατη γι’ αυτούς συγκατοίκηση. Ο Μολίναπου διώκεται για τις σεξουαλικές του επιλογές και ο Βάλεντιν, πολιτικός κρατούμενος που διώκεται για τις αριστερές του ιδέες. Σε κόσμους διαφορετικούς, με διαφορετικά πολιτικά πιστεύω, όνειρα ζωής και σεξουαλικές προτιμήσεις, οι δυό ήρωες ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν, σε μια σκληρή πραγματικότητα και σ’ ένα αβέβαιο μέλλον.
- Παίζουν: Παντελής Καναράκης, Παναγιώτης Κατσίκης
- Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή και Κυριακή στις 21:15
- Θέατρο Αλκμήνη
«Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα
Μέσα από μια έξυπνη και επίκαιρη κωμωδία, η εξουσία ξεγυμνώνεται και παρουσιάζονταιτα «αδιάσειστα» στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την ενοχοποίηση κάποιου. Ένα ανοιχτό παράθυρο στον έκτο όροφο μπορεί να αποτελέσει λύση όταν η ψυχραιμία χάνεται και ο θάνατος θα αρχειοθετηθεί απλώς ως «τυχαίος». Ο Ντριο Φο καταφέρνει να ξεσκεπάσει μέσα από το έργο του, τη δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι, που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στην ασύδοτη εξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της Ιταλίας και της κυβερνητικής διαφθοράς, σήμερα, χρόνια μετά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές –πάρα πολλές– ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα.
- Παίζουν: Πάνος Βλάχος, Φοίβος Ριμένας, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Στέλιος Πέτσος, Παναγιώτης Κατσώλης, Βάιος Πράπας
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη - Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 20.00
- Θέατρο Γκλόρια, Ιπποκράτους 7, Αθήνα
«Ο Αμπιγιέρ» σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη
Στη σκιά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, πίσω από τις ιστορίες των παρασκηνίων ενός ετοιμόρροπου θεάτρου της αγγλικής επαρχίας, η ακλόνητη σχέση ενός μεγάλου ηθοποιού (Σερ) με τον αμπιγιέρ του (Νόρμαν) και των υπόλοιπων μελών του θιάσου, δημιουργούν ένα παιχνίδι ανάμεσα σε εξουσιαστή και εξουσιαζόμενο.
Το κλασικό έργο ο «Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ, μέσα από τον μικρόκοσμο των συντελεστών-ηθοποιών ενός θιάσου, έρχεται αντιμέτωπο με τα μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα όλων των ανθρώπινων σχέσεων. Ο αιώνιος φόβος της μοναξιάς, η ανάγκη μας για αφοσίωση, πίστη και αυταπάρνηση στον άλλον, δημιουργούν μοιραία σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η ισορροπία όμως έρχεται πάντοτε με την αναπόφευκτη σύγκρουση ζωής και θανάτου.
Σε μια εποχή που η κοινωνία μεταβάλλεται και ο ρόλος μας μέσα σε αυτήν αμφισβητείται, συγκρούεται και επαναδιαπραγματεύεται, η Τέχνη μπορεί και μας δείχνει το δρόμο, να σκεφτούμε, να προβληματιστούμε και τελικά να παρέμβουμε με καταλυτικό τρόπο στην πραγματικότητα.
- Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης,Τζένη Κόλλια, Μάρω Παπαδοπούλου, Απόστολος Πελεκάνος, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Άγγελος Νεράντζης, κα.
- Ημέρες και Ώρες: Τετάρτη 18:30, Πέμπτη - Σάββατο 21:00, Κυριακή 18:30
- Θέατρο «Τζένη Καρέζη»
«Γκιακ» σε σκηνοθεσία Κωσταντίνου Ντέλλα
Ο λασπωμένος κόσμος του ανδρικού λόγου τιμής της συλλογής διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου ζωντανεύει στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου 104 και μας φέρνει αντιμέτωπους με τις έννοιες του ηρωισμού, του αρσενικού προσώπου της βίας, αλλά και με το τραύμα του πολέμου. Οι ήρωες του «Γκιακ», βετεράνοι της Μικρασιατικής Εκστρατείας, συνυπάρχουν σκηνικά όχι μόνο ως φιγούρες παλιότερων εποχών, αλλά ως μετέωρα πρόσωπα σε μια αλληλουχία που διατρέχει τις γενιές και θέτει τους κανόνες και τα εργαλεία της αρρενωπότητας ως τις μέρες μας.
Δέσμιοι του ρόλου που τους δόθηκε ως φύλακες της πατρίδας, της θρησκείας και της οικογένειας, τα άλλοτε περήφανα ευζωνάκια της Μικρασιατικής Εκστρατείας επιβιώνουν ξεχασμένα, αφού επιτέλεσαν το έργο τους, προσπαθώντας να βρουν την ταυτότητά τους, να κατευνάσουν τις ορμές τους και να κρύψουν τις ρωγμές τους, ακόμα και μεταξύ τους.
Σε ένα under construction «καταφύγιο» που έχουν φτιάξει οι ίδιοι για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα που συντηρεί την εικόνα του ήρωα αλώβητη και του άντρα αλύγιστη, έρχονται αντιμέτωποι με τα φαντάσματα και το εθνικό φαντασιακό της επίσημης ιστορίας, αλλά και μ' έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο που απαιτεί τη συμμετοχή τους ως πατέρες, γιοι, σύζυγοι, αδελφοί, δηλαδή ως αρσενικά που «πληρούν τις προϋποθέσεις». Κυρίως, όμως, έρχονται αντιμέτωποι με τον ίδιο τους τον εαυτό και την παραδοχή ότι με αφορμή και πρόσχημα μια ιδέα χρησιμοποιήθηκαν και χρησιμοποίησαν.
- Παίζουν: Αντώνης Χρήστου, Γιώργος Σύρμας, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Ευθύμης Χαλκίδης
- Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή - Κυριακή 21:05
- Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι
«…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς» σε σκηνοθεσία Σοφία Καραγιάννη
Η ομάδα GAFF, μετά την «Πανούκλα» του Α. Καμύ, που απέσπασε το Βραβείο Διεθνούς Ρεπερτορίου από την Ένωση Θεατρικών Κριτικών, και το Βραβείο καλύτερης παράστασης, σκηνοθεσίας, και καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022, μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου 104 το αφήγημα του Χρόνη Μίσσιου «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς». Πρόκειται για μια εξομολόγηση διώξεων, συλλήψεων, φυλακίσεων και βασανιστηρίων.
Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που η Ελλάδα παραδίνεται στο χάος του Εμφυλίου, ο δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Αποφυλακίζεται το 1973, αφού έχει περάσει εικοσιένα χρόνια σε φυλακές και εξορίες. Αυτήν την περίοδο της ζωής του διηγείται στο σπουδαίο αφήγημα-μαρτυρία «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς».
- Παίζουν: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος
- Ημέρες και Ώρες: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
- Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι
«Το κιβώτιο» σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή, Κλεοπάτρα Τολόγκου
Στα τέλη του ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας.
Σε μια συγκλονιστική προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητά του, ο ήρωας αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, όπου δεν διστάζει να εξηγεί και να ερμηνεύει, το νόημα της παράδοξης αποστολής τους. Ο συντάκτης των αναφορών δεν γνωρίζει τίποτα για την ταυτότητα του ανακριτή ούτε για τους δεσμώτες του, ούτε αν ο ανακριτής διαβάζει τα όσα του γράφει.
Ο Φώτης Μακρής ερμηνεύει, σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, τον ταραγμένο αυτόν ήρωα που σταδιακά αμφισβητεί κάθε είδους πεποίθηση. Το Κιβώτιο, είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας. Το έργο ερμηνεύθηκε από αλληγορία για τον εμφύλιο και ως καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία, αλλά και ως ένα σχόλιο στον δυτικό πολιτισμό.
- Παίζουν: Φώτης Μακρής
- Ημέρες και Ώρες: Κάθε Παρασκευή στις 21:00
- studio Μαυρομιχάλη
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr