Τραγωδία στη Σάμο: Αεροπλάνο της Ολυμπιακής συντρίβεται και παρασύρει στο θάνατο 34 ανθρώπους
NewsroomΉταν μια μέρα σαν σήμερα, 3 Αυγούστου του 1989, όταν ένα δικινητήριο αεροπλάνο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, το επονομαζόμενο «Νήσος Μήλος», συνετρίβη στο όρος Κερκετέας στη Σάμο, παρασύροντας στον θάνατο 34 ανθρώπους.
Το αποκαλούσαν «ιπτάμενο κουτί παπουτσιών» για το περίεργο τετραγωνισμένο σχήμα του. Το μικρό αεροπλάνο της Ολυμπιακής απογειώθηκε από τη Θεσσαλονίκη. Η πτήση «ΟΑ 545» με προορισμό τη Σάμο δεν θα έφτανε ποτέ στον προορισμό της!
Οι πιλότοι για κάποιον λόγο που δεν έγινε γνωστός ποτέ, αποφάσισαν να αγνοήσουν τα πτητικά όργανα του αεροσκάφους και να πετάξουν σε VMC συνθήκες, δηλαδή πτήση «εξ όψεως». Ήταν κατακαλόκαιρο, αλλά ο ουρανός ήταν καλυμμένος από πυκνή νέφωση. Το αεροσκάφος ήταν τύπου «Shorts 330-200» και μετέφερε 31 επιβάτες και 3 μέλη του πληρώματος.Κάτι το ανθρώπινο λάθος, ίσως και η υπερεκτίμηση των ικανοτήτων του κυβερνήτη, το μικρό αεροπλάνο προσέκρουσε στις νεφοσκεπείς πλαγιές του όρους Κέρκης (Κερκετέας) στα βορειοδυτικά της Σάμου, με αποτέλεσμα τον θάνατο όλων των επιβαινόντων. Το σημείο της πρόσκρουσης εντοπίστηκε μετά ένα 24ωρο από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ήταν το δεύτερο αεροσκάφος της Ολυμπιακής που κατάπεφτε και είχε το όνομα «Νήσος Μήλος», μετά το YS-11 που είχε συντριβεί στα ορεινά της Κοζάνης το 1976!
Μετά την είδηση για απώλεια αεροσκάφους άρχισε η αναζήτηση. Οι πρώτες έρευνες είχαν επίκεντρο τον θαλάσσιο χώρο.
Και θεωρίες συνωμοσίας
«Στη δύσβατη περιοχή Κοντριές, στο βουνό Κερκετέας και σε ύψος 1.570 μέτρων, οι λοκατζήδες άγγιξαν τη φρίκη. Το αεροπλάνο ήταν κομμένο στα δύο. Το ένα καιγόταν ακόμα και σε απόσταση 200 μέτρων είχαν εκτοξευθεί ανθρώπινα μέλη, αποσκευές και προσωπικά είδη των θυμάτων της μοιραίας πτήσης» έγραφε εφημερίδα της εποχής.
Τότε είχαν ακουστεί και κάποιες θεωρίες συνωμοσίας, του καφενείου, που υποστήριζαν ότι το αεροσκάφος είχε χτυπηθεί από άλλο αεροσκάφος (πολεμικό ίσως)… Ο τότε υπουργός Μεταφορών, Νίκος Γκελεστάθης επιβεβαίωσε το θάνατο όλων των επιβαινόντων, ενώ αξιωματούχοι της Ολυμπιακής ξεκαθάρισαν πως το αεροπλάνο δεν είχε χτυπηθεί από κάποιον εξωτερικό παράγοντα. Ο υπουργός Δημοσίας Τάξης, Γιάννης Κεφαλογιάννης απέκλεισε κατηγορηματικά αυτή την πιθανότητα.
Η μηχανική βλάβη ή χτύπημα έμοιαζαν οι πιο πιθανές εξηγήσεις από την πρώτη εκτίμηση. Θα αποδειχθεί αργότερα πως τίποτα από αυτά τα δύο δεν ίσχυσε. Η τραγωδία αποδόθηκε σε λάθος του πιλότου. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο κυβερνήτης δεν είχε αναφέρει καμία μηχανική βλάβη και με βάση την ύστατη προσπάθειά του να κερδίσει ύψος την τελευταία στιγμή, το πόρισμα κάνει λόγο για λανθασμένους χειρισμούς του κυβερνήτη. Ένα ανθρώπινο λάθος που κόστισε 34 ζωές.
Ήταν το πλέον πολύνεκρο δυστύχημα με τέτοιου είδους πτητικό μέσο που έχει καταγραφεί ποτέ, αλλά και το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα της Ολυμπιακής.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή