MS Estonia: Το ναυάγιο που χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη τραγωδία μετά τον Τιτανικό - 852 άνθρωποι χάθηκαν στη Βαλτική
NewsroomΗ χειρότερη θαλάσσια τραγωδία από τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και σε καιρούς ειρήνης: Το πλοίο MS Estonia ναυαγεί στη Βαλτική και οδηγεί στο θάνατο 852 ανθρώπους. Η τραγωδία ήταν η μεγαλύτερη μετά τον Τιτανικό και το ναυάγιο του RMS Empress of Ireland.
Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 28 Σεπτεμβρίου του 1994, όταν το MS Estonia, που ταξίδευε από το Ταλίν προς τη Στοκχόλμη, άρχισε να μπάζει νερά από την πλώρη. Το πλοίο είχε αναχωρήσει στις 19:00 μεταφέροντας 989 επιβάτες και πλήρωμα, καθώς και οχήματα, και επρόκειτο να πιάσει λιμάνι στις 09:30 την επόμενη μέρα.
Η θάλασσα μαινόταν, όπως συνήθως τέτοια εποχή. Τα ρολόγια έδειχναν 50 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, όταν ακούστηκε ένας ήχος από μέταλλο που σπάει, αλλά οι ναύτες που επιθεώρησαν την πλώρη, όπου ήταν η ράμπα που επέτρεπε την πρόσβαση στο εσωτερικό του πλοίου, δεν εντόπισαν τίποτα το ανησυχητικό.Το πλοίο όμως άρχισε να μπάζει νερά λίγα λεπτά αργότερα και οι συναγερμοί να ηχούν ξέφρενα. Μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά το Εσθονία είχε πάρει κλίση δεξιά. Όσοι από τους επιβαίνοντες είχαν προλάβει να βγουν στα καταστρώματα είχαν πιθανότητες να δουν την ανατολή· εκείνοι που είχαν αποκοιμηθεί και δεν άκουσαν ήταν καταδικασμένοι να ταξιδέψουν στο έρεβος της Βαλτικής.
Το τραυματισμένο πλοίο χάθηκε από την επιφάνεια της θάλασσας μια ώρα μετά.
Από τους 138 ανθρώπους που ανασύρθηκαν ζωντανοί, ένας πέθανε στο νοσοκομείο. Από τα 310 άτομα που είχαν φτάσει στα καταστρώματα, σχεδόν το ένα τρίτο πέθανε από υποθερμία.
Επίσημη έρευνα διαπίστωσε αργότερα, ότι η αστοχία των κλειδαριών στο πρωραίο γείσο προκάλεσε εισροή υδάτων στο χώρο των αυτοκινήτων και η κλίση του πλοίου ήταν αναπόφευκτη. Η ίδια έρευνα κατέδειξε επίσης αδράνεια του πληρώματος, καθυστέρηση στη σήμανση συναγερμού, έλλειψη καθοδήγησης από τη γέφυρα και αποτυχία εκτόξευσης των φωτοβολίδων κινδύνου.
Αυτοψία και θεωρία συνωμοσίας
Στις 28 Σεπτεμβρίου του 2020, κυκλοφόρησε ένα σουηδικό ντοκιμαντέρ στο οποίο χρησιμοποιήθηκε υποβρύχιος εξοπλισμός για να κινηματογραφηθεί το ναυάγιο. Αυτή η έρευνα ανακάλυψε μια τρύπα 4 μέτρων στο κύτος του πλοίου. Αυτό ώθησε τον Εσθονό πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών να συναντηθούν με τους Σουηδούς και Φινλανδούς ομολόγους τους και να ανακοινώσουν ότι θα διεξαχθεί μια «νέα τεχνική έρευνα». Και μετά ήρθε ο κορονοϊός...
Υπάρχουν και θεωρίες συνωμοσίας για τα αίτια της βύθισης του πλοίου. Το φθινόπωρο του 2004, ένας σουηδός, πρώην τελωνειακός υπάλληλος ισχυρίστηκε σε τηλεοπτική εκπομπή, ότι το «Εσθονία» είχε χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού τον Σεπτέμβριο του 1994. Η γερμανίδα δημοσιογράφος Γιούτα Ράμπε και το βρετανικό περιοδικό «New Statesman» ισχυρίστηκαν ότι οι εργαστηριακές δοκιμές σε συντρίμμια που ανακτήθηκαν παράνομα από το βυθισμένο σκάφος έδειξαν ότι υπήρχαν ίχνη από έκρηξη, την οποία, όπως ισχυρίζονται, απέκρυψαν οι κυβερνήσεις της Σουηδίας, της Βρετανίας και της Ρωσίας για να καλύψουν μια επιχείρηση λαθρεμπορίου στρατιωτικού υλικού μέσω του επιβατικού πλοίου.
Ο βυθός έχει τυλίξει τα πάντα και σχεδόν 30 χρόνια μετά... ουδείς ασχολείται!
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό