Βρετανικός: Στο βυθό και το αδελφό πλοίο του Τιτανικού – Τους περισσότερους ανθρώπους τους σκότωσε ο πλοίαρχος
NewsroomΒρετανικός, το μικρό αδελφάκι του Τιτανικού με κοινή μοίρα τον χαμό. Όμως το πλωτό νοσοκομείο του Βρετανικού είχε ένα ακόμα μειονέκτημα: κακό καπετάνιο!
Και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν πια την ιστορία του Τιτανικού ή έστω τι συμβολίζει το όνομα «Τιτανικός». Λιγότεροι γνωρίζουν την ύπαρξη του Βρετανικού και την κοινή μοίρα του με το αδελφό του πλοίο: ο Τιτανικός προσέκρουσε σε παγόβουνο, ο Βρετανικός σε νάρκη· και τα δυο στην ίδια ρότα: βυθός!
Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 21 Νοεμβρίου του 1916. Η θάλασσα ανάμεσα Μακρόνησο και Τζια ήταν ακύμαντη, όμως λίγα μέτρα από την επιφάνεια μια νάρκη, που είχε ποντίσει γερμανικό υποβρύχιο U-73 έφερε την καταστροφή.Ο Βρετανικός είχε ναυπηγηθεί και καθελκυστεί στις 26 Φεβρουαρίου του 1914 από το ναυπηγείο «Harland and Wolff» στο Μπέλφαστ της Βορείου Ιρλανδίας. Ο Βρετανικός βρισκόταν ακόμα στο ναυπηγείο όταν βυθίστηκε το αδελφό πλοίο ο Τιτανικός. Η βύθιση του Τιτανικού, οδήγησε τους ναυπηγούς να αλλάξουν πολλά από τα σχέδια τους την τελευταία στιγμή για να βελτιώσουν τα συστήματα ασφαλείας του πλοίου. Παρά τις βελτιωτικές τροποποιήσεις το 50.000 τόνων πλοίο Βρετανικός (ήταν μεγαλύτερο τον Τιτανικό) δεν χρειάστηκε παρά 55 λεπτά για να χαθεί από την επιφάνεια της θάλασσας!
Όταν έχεις καλό καπετάνιο…
Οι μαρτυρίες λένε ότι ο καπετάνιος προσπάθησε να οδηγήσει το πλοίο στις ακτές και να το προσαράξει· το μόνο που κατόρθωσε ήταν να παρασύρει με την πλώρη του και να βυθίσει τις σωστικές λέμβους, που δεν είχαν απομακρυνθεί έγκαιρα! Αποκαλύφθηκε ότι 2 λέμβοι παρασύρθηκαν από το ρεύμα που δημιουργούσαν οι έλικες και οι επιβαίνοντες κυριολεκτικά κομματιάστηκαν. Μάλιστα περισσότεροι ήταν οι νεκροί από αυτή την κίνηση του πλοιάρχου (Charles Bartlett) παρά από την έκρηξη.
Το 1975 ο Ζακ Υβ Κουστώ, ανακάλυψε το κουφάρι του «Βρετανικού» σε βάθος 120 μέτρων. Ο ίδιος και η ομάδα του ήταν οι πρώτοι που το εξερεύνησαν ένα χρόνο αργότερα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο Βρετανός ερασιτέχνης ιστορικός Σάιμον Μιλς (Simon Mills) αγόρασε το ναυάγιο. Η συνεισφορά του Μιλς στην έρευνα της ιστορίας του πλοίου ήταν μεγάλη, καθώς έγραψε δύο βιβλία, συμμετείχε στην παραγωγή αρκετών τηλεοπτικών προγραμμάτων και είχε βασικό ρόλο στην οργάνωση όλων των καταδυτικών αποστολών που έλαβαν χώρα από το 1995 μέχρι το 2006.
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της