Όταν η Μαρία Κάλας «έκαψε» τη Ρώμη – Γιατί η Ντίβα έφυγε στην αρχή παράστασης κλαίγοντας με το κοινό να την αποδοκιμάζει
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η Ρώμη «έκαψε» τη Μαρία Κάλλας ή η Μαρία Κάλλας τη Ρώμη; Γεγονός είναι ότι η Ντίβα έφυγε στην αρχή της παράστασης από το κτίριο της Όπερας της Αιώνιας Πόλης και το κοινό την αποδοκίμασε!
Ήταν το γεγονός της χρονιάς κι ας μετρούσε ο χρόνος παρά ελάχιστες ώρες. Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 2 Ιανουαρίου του 1958, όταν όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν, πού αλλού; Στη Ρώμη!
Η απόλυτη Ντίβα, η Μαρία Κάλλας, θα ερμήνευε «Νόρμα» του Μπελίνι και τη θρυλική άρια Κάστα Ντίβα μπροστά σε ένα κοινό που άρχιζε με τη λάμψη του προέδρου της ιταλικής Δημοκρατίας, μετρούσε διάσημους ηθοποιούς του θεάτρου και του κινηματογράφου, σχεδόν ολόκληρη την υψηλή κοινωνία της ιταλικής πρωτεύουσας και έσβηνε στους απλούς πολίτες της Αιώνιας Πόλης, που είχαν κατακλύσει τους πάνω εξώστες του επιβλητικού κτιρίου της Όπερας της Ρώμης.Ανεπιθύμητο πρόσωπο!
Την επόμενη μέρα διαδηλωτές με πλακάτ που έγραφαν «Δεν θέλουμε την Κάλλας στη Ρώμη», είχαν κατακλύσει τη Via Nazionale, έξω από το ξενοδοχείο Quirinale, όπου διέμενε η Μαρία Κάλλας· κάποιοι άλλοι κρατούσαν πανό που έγραφε «VIVA TEBALDI», αναφερόμενοι στην ανταγωνίστριας της Κάλλας, σοπράνο ΡενάταΤεμπάλντι. Την ίδια μέρα, την επομένη δηλαδή της συναυλίας της Κάλλας, από το βήμα του Κοινοβουλίου, o βουλευτής Λουίτζι Ρενάτο Σανσόνε εισήγαγε πρόταση που θα απαγόρευε στη Μαρία Μενεγκίνι Κάλλας να εμφανιστεί στις επιδοτούμενες από το κράτος όπερες της Ιταλίας! Γιατί τέτοιος χαμός; Προς τι τόσο μένος για τη Μαρία Κάλλας;
Το προηγούμενο βράδυ, μετά την πρώτη πράξη της «Νόρμα», η Κάλλας είχε αποχωρήσει προκλητικά, αφήνοντας το κοινό εμβρόντητο!
Δεν άρεσε η ερμηνεία της
Λέγεται ότι κατά την ερμηνεία της στην «Κάστα Ντίβα», η αίθουσα ήταν σιωπηλή σαν εκκλησία και όλοι προσπαθούσαν να γευτούν και την τελευταία νότα της διάσημης άριας. Καθώς όμως ανέβαινε ο τόνος, η φωνή της Κάλλας φάνηκε να χάνεται, να τρέμει και να σκοτεινιάζει. Τότε το κοινό των πάνω διαζωμάτων της Όπερας εκδηλώθηκε με σφυρίγματα, χαλαρές αποδοκιμασίες, ενώ από την πλατεία ξέσπασαν σε χειροκροτήματα για να «μαζέψουν» τους ιερόσυλους… Η Κάλλας σήκωσε το λεπτό χέρι της και έκανε ένα νεύμα περιφρόνησης.
Στο διάλειμμά, η Ντίβα, κλείστηκε στο καμαρίνι της με την φίλη της και διάσημη δημοσιογράφο – κοσμικογράφο Έλσα Μάξγουελ, φώναξε τους υπεύθυνους του θεάτρου και τους ανακοίνωσε κλαίγοντας ότι δεν θα συνέχιζε…
Όταν ανακοινώθηκε στους θεατές η απόφαση της Κάλλας, ακούστηκαν αποδοκιμασίες και φωνές: «Μετά από αυτή την Κάστα Ντίβα, πετάξτε τη Ντίβα στον Τίβερη»!
Η Κάλλας ζήτησε συγγνώμη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Τζιοβάνι Γκρόνκι, εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση που δικαιολογούσε την πράξη της, αλλά ουδείς πείστηκε και όλοι πια την σχολίαζαν αρνητικά.
Λίγες μέρες μετά, στην Όπερα της Ρώμης εμφανίστηκε η σοπράνο Ανίτα Τσερκουέτι, ερμηνεύοντας «Νόρμα» και το κοινό την αποθέωσε, της χάρισε ένα θυελλώδες χειροκρότημα κι ας τραγούδησε σαν «κοιμισμένη γελάδα», όπως έγραψε ένας κριτικός μέρες μετά. Η Κάλλας τους είχε στοιχειώσει!
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr