Οι Γερμανοί φεύγουν ανατινάζοντας τη Διώρυγα της Κορίνθου – Ιταλοί αιχμάλωτοι στα βαγόνια που έριξαν στη θάλασσα;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Οι Γερμανοί Ναζί αποχωρούν από την Ελλάδα ανατινάζοντας (και) τη Διώρυγα της Κορίνθου. Λέγεται ότι ιταλοί αιχμάλωτοι βρίσκονταν στριμωγμένοι στα βαγόνια που έριξαν στη θάλασσα.
Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 10 Οκτωβρίου του 1944, όταν οι γερμανικές δυνάμεις κατοχής εγκαταλείποντας την Ελλάδα αφήνουν πίσω τους συντρίμμια και θάνατο· αποχωρούν από την Πελοπόννησο ανατινάζοντας τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα της Διώρυγας της Κορίνθου, ρίχνοντας βαγόνια στη θάλασσα με σκοπό να κλείσουν τη δίοδο των πλοίων.
Οι στρατιώτες των Ναζί έριξαν στον γκρεμό 20 ατμομηχανές και 120 βαγόνια γεμάτα ζώα. Σκοπός των βάρβαρων κατακτητών ήταν αφ’ ενός να ανακόψουν την πορεία των Ανταρτών που τους καταδίωκαν και αφ’ ετέρου να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στη χώρα που επί τρία χρόνια μακέλευαν.Την επόμενη μέρα, στις 11 Οκτωβρίου του 1944, δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Ελευθερία» η είδηση: «Η κυριωτέρα δυσκολία εις την Πελοπόννησον μέχρι τούδε ήτο η κακή κατάστασις των ορεινών οδών. Προστίθεται ότι αι περισσότεραι γέφυραι της οδού Πατρών-Κορίνθου είχον ανατιναχτεί υπό των Γερμανών.Η Διώρυξ της Κορίνθου υπέστη σοβαράς ζημίας. Οι Γερμανοί ανατίναξαν τη γέφυρα και σιδηροδρομικά βαγόνια και ατμομηχαναί εκρημνίσθησαν εις την Διώρυγαν. Τα βαγόνια ήσαν φορτωμένα με άλογα και βόδια τα οποία οι Γερμανοί είχον αρπάξει από τον πληθυσμόν αλλά δεν είχον τον καιρόν να τα μεταφέρουν εκείθεν της Διώρυγος».
Η ιστορία με του ιταλούς αιχμαλώτους
Λέγεται, δίχως ποτέ να έχει διακριβωθεί, ότι οι Γερμανοί μέσα στα βαγόνια δεν είχαν μόνο ζώα, αλλά και ιταλούς αιχμάλωτους· πολλοί κάνουν λόγο για 300 ανθρώπους και άλλοι για 1600· το γεγονός καταγράφεται σε βιβλίο ιταλού φοιτητή Ιατρικής που υπηρετούσε τότε στην Ελλάδα, του Φράνκο Ρομάνο· το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2004 και είχε τίτλο «Μια Απέραντη Αγάπη – Ο τελευταίος πόλεμος στην Ελλάδα 1941-1944»· το έγκλημα των Ναζί δεν έχει επιβεβαιωθεί ιστορικά. Υπάρχει επίσης μαρτυρία (στην τοπική εφημερίδα των Πατρών «Ημέρα», το 1951) του έλληνα μηχανοδηγού Τάκη Παπαγγελόπουλου, που οδήγησε τον συρμό από το Αίγιο στην Κόρινθο και κάνει λόγο- χωρίς να είναι σίγουρος- για βαγόνια με 280 Ιταλούς. Το γεγονός δεν προκαλεί έκπληξη. Όταν ολόκληρη η Ευρώπη μύριζε ανθρώπινη σάρκα από τα κρεματόρια και τα πεδία των μαχών γιατί, οι Δήμιοι των Λαών, να μην κατακρημνίσουν και καμιά 1000άδα Ιταλούς στον Ισθμό· θα είχαν ενδοιασμούς;
Την όλη επιχείρηση των Γερμανών- λέγεται ότι- συνέδραμαν και Ταγματασφαλίτες, που λίγα χρόνια μετά θα απολαύσουν θέσεις και προνόμια στο Ελληνικό Δημόσιο…
Η οδική γέφυρα της Διώρυγας είχε ανατιναχτεί και από τους Βρετανούς κατά την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα το 1941. Άνδρες του Μηχανικού του αμερικανικού στρατού σε συνεργασία με του υπουργείο Δημοσίων Έργων και με την εταιρεία «Grecian District» (οργανισμός αμερικανών μηχανικών με έδρα την Αθήνα) εργάζονταν επί χρόνια για να καταφέρουν να ανοίξουν και πάλι τη Διώρυγα της Κορίνθου, που αποδόθηκε σε χρήση το 1948.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr