Εκτενές αφιέρωμα του CNN στον Ισθμό της Κορίνθου: «Το εντυπωσιακό κανάλι που κατασκευαζόταν επί 2,500 χρόνια»
NewsroomΚάτω από τον γαλάζιο ουρανό της Ελλάδας, ένα γιγάντιο σκάφος περνάει αργά μέσα από τα βραχώδη τοιχώματα μιας στενής, τεχνητής υδάτινης οδού, με ελάχιστα εκατοστά περιθώριο σε κάθε πλευρά, ενώ οι επιβαίνοντες σε αυτό απολαμβάνουν το θαύμα της μηχανικής που βρίσκεται μπροστά τους, αναφέρει το CNN σε εκτενές αφιέρωμά του για τον Ισθμό της Κορίνθου.
Το αφιέρωμα του CNN στον Ισθμό της Κορίνθου
Σε αυτό περιλαμβάνονται διάφορα ιστορικά στοιχεία και ημερομηνίες – σταθμοί της διάνοιξης της διώρυγας. Τα πρώτα δρομολόγια μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, ενός από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που είχε δει ποτέ ο κόσμος, πραγματοποιήθηκαν το 1893, εκπληρώνοντας ένα όραμα που είχε προετοιμαστεί για τουλάχιστον 2.500 χρόνια.
Η διώρυγα διέσχιζε τον ισθμό της Κορίνθου στην Ελλάδα, συνδέοντας το Ιόνιο Πέλαγος με το Αιγαίο, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χερσόνησο της Πελοποννήσου σε νησί και δημιουργώντας έναν διεθνή ναυτιλιακό κόμβο που μεταμόρφωσε τη ναυσιπλοΐα στη νότια Ευρώπη.
Το κρίσιμο είναι ότι γλίτωσε τα πλοία από το ταξίδι των σχεδόν 321 χιλιομέτρων (300 μιλίων) γύρω από το ακρωτήριο σε σχήμα φύλλου πλατάνου, επιτρέποντάς τους να φτάνουν σε λιμάνια ανατολικότερα πολύ πιο γρήγορα και ασφαλέστερα.
«Ήταν ένα πολύπλοκο και δύσκολο εγχείρημα», δήλωσε στο CNN ο Γιώργος Ζουγλής, γενικός διευθυντής της Διώρυγας Κορίνθου ΑΕ, για τη διχοτόμηση του ισθμού. «Χωρίς αμφιβολία, ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της εποχής του που χρησιμοποίησε την πιο προηγμένη διαθέσιμη τεχνολογία».
Σήμερα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός, είναι το δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό αξιοθέατο στην Ελλάδα σήμερα, σύμφωνα με τον Ζουγλή, προσελκύοντας ανθρώπους από όλο τον κόσμο
Στην πραγματικότητα, έως και 12.000 εμπορικά και τουριστικά σκάφη εγγεγραμμένα σε περίπου 60 χώρες ταξιδεύουν κάθε χρόνο μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, η οποία επί του παρόντος είναι κλειστή ενώ εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης.
Η υδάτινη οδός είναι συνήθως ανοιχτή 24 ώρες το 24ωρο, εκτός από τις 6 π.μ. έως τις 6 μ.μ. την Τρίτη, όταν πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης.
Ορισμένα σκάφη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υπερβαίνουν την καθαρή χωρητικότητα των 800 τόνων ή μεταφέρουν δυνητικά επικίνδυνα φορτία, πρέπει να ρυμουλκούνται από ρυμουλκά, με τους πιλότους της διώρυγας να βοηθούν στη διέλευση.
Οι μη ναυτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν σιδηροδρομικές γέφυρες, γέφυρες αυτοκινητοδρόμων και αυτοκινητόδρομων για να διασχίσουν τη διώρυγα, με δύο βυθισμένες γέφυρες που εξέχουν από το νερό στα δύο άκρα για να επιτρέπουν στην οδική κυκλοφορία να διασχίζει μεταξύ των διερχόμενων πλοίων. Αλλά με όποιον τρόπο κι αν διασχίζετε τη διώρυγα της Κορίνθου, το θέαμα είναι μαγευτικό.
«Είναι εντυπωσιακό τόσο όταν το κοιτάς από ψηλά όσο και όταν στέκεσαι μέσα σε αυτό, βλέποντας αυτή την κάθετη γραμμή [που αναδύεται από το νερό]», προσθέτει ο Ζουγλής.
- Συνεχίζεται το θρίλερ στις ενδιάμεσες εκλογές των ΗΠΑ: Μια έδρα μακριά από τον έλεγχο της Γερουσίας οι Δημοκρατικοί
- Δείτε χάρτη: Πού θα γίνουν έρευνες για φυσικό αέριο – Η γεώτρηση στα Ιωάννινα και η εξέδρα στον Πρίνο
- Γιώργος Λέντζας και Άγγελος Γιακουμίδης στο ethnos.gr: «Με την πανδημία χάσαμε ένα κομμάτι της ανθρώπινης ταυτότητάς μας»
- Εισφορές, συντάξεις και πληθωρισμός: Οι πολλαπλές όψεις του ίδιου νομίσματος
- Πιο εκθαμβωτική από ποτέ η Sharon Stone φωτογραφίζεται αναπαριστώντας την εμβληματική σκηνή από το «Βασικό Ένστικτο»
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα