Travel|06.09.2023 08:09

Άνοιγμα της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού στην αγορά της Αθήνας

Newsroom

Την ενίσχυση της τουριστικής παρουσίας της Θεσσαλονίκης, στο κοινό της Αθήνας αναδεικνύοντας την ως κορυφαίο χειμερινό city break προορισμό, πραγματοποίησε τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Στον χαιρετισμό που απηύθυνε η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, οι τουρίστες τον τοποθετούν στην πρώτη θέση στη κατηγορία φαγητού-ποτού με ποσοστό 92%  αφήνοντας πίσω μεγάλους γαστρονομικούς προορισμούς.

Τα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού

Ακολούθως η κ. Πατουλίδου αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όπως τα 15 μνημεία της UNESCO, η μοναδική θέση του λιμανιού της πόλης, η εγγύτητα της πόλης με κοντινούς προορισμούς που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών όπως η Χαλκιδική, το Άγιο Όρος, ο Όλυμπος, διάφορα χιονοδρομικά κέντρα και περιοχές απίστευτης φυσικής ομορφιάς.

Επίσης επισήμανε την  ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO στον τομέα της Γαστρονομίας που αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, που ενισχύει την τουριστική ταυτότητα της πόλης, καθιστώντας την σημαντικό γαστρονομικό και πολιτιστικό προορισμό.

Τόνισε δε πως το κυριότερο πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης είναι η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων της που την κάνουν μία ζωντανή πόλη που δεν κοιμάται ποτέ και τις μέρες των γιορτών γεμίζουν οι δρόμοι τους από ανθρώπους που χορεύουν και τραγουδάνε μέχρι τα ξημερώματα.

Υπογραμμίζεται ότι στην εκδήλωση που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία Tourism Plus παρευρέθηκε σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης: η αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης και αναπληρωματική πρόεδρος του ΟΤΘ κ. Μαρία Καραγιάννη, η αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και ταμίας του ΟΤΘ κ. Χρύσα Γρανούζη, η γενική εμπορική διευθύντρια (Chief Commercial Officer) του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κ. Θεοδώρα Ρήγα και ο εκπρόσωπος του Εμπορικού και βιομηχανικού Επιμελητηρίου κ. Χάρης Αλεξόπουλος.

Αμέσως μετά την εταιρική παρουσίαση της Θεσσαλονίκης η κ. Ανδρεάδου από τη διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μίλησε για τις δράσεις που αφορούν όλες τις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας.

Όπως διαπιστώθηκε ανοίγονται ευοίωνες προοπτικές για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος όλο το χρόνο προς τη Θεσσαλονίκη, καθώς η προοπτική ενίσχυσης των πτήσεων από νέους προορισμούς προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.  

Το τουριστικό προφίλ της Θεσσαλονίκης σε αριθμούς

Προλογίζοντας την εκδήλωση ο Νίκος Σαμπουτζής εκ των συνδιοργανωτών ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης αριθμεί περί τα 90 μέλη με την πόλη να έχει υπερδιπλασιάσει τις κλίνες της οι οποίες αγγίζουν πλέον τις 20.000 -μαζί με τα καταλύματα τύπου Airbnb. Από το 2010, οπότε οι διανυκτερεύσεις ανέρχονταν στις 1.500.000, σήμερα έχουν φτάσει περίπου τις 4.000.000 -οι μισές εκ των οποίων είναι επισκέπτες από το εξωτερικό. Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων από το 50% που ήταν το 2010 σκαρφάλωσε στο 75%. Καλά τα πάει η Θεσσαλονίκη και σε συνέδρια τα μέλη ή οι συνοδοί των οποίων δαπανούν κατά την παραμονή τους στην πόλη τα τριπλάσια ποσά απ' ό,τι ο απλός τουρίστας ή επισκέπτης, ενώ άνοδο σημειώνει και ο τομέας της κρουαζιέρας κατά την τελευταία δεκαετία φτάνοντας τους 70.000 επισκέπτες από τους οποίους σχεδόν οι μισοί αφήνουν έσοδα στην πόλη. 

ΘεσσαλονίκηUNESCOAθήναξενοδοχείαΒούλα ΠατουλίδουγαστρονομίακρουαζιέραΜακεδονία