Ντουμπάι: Φτιάχνει αεροδρόμιο 35 δισ. - Το φουτουριστικό σχέδιο βγαλμένο από το μέλλον
NewsroomΣε έναν αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι χώρες του Κόλπου στην κατασκευή του μεγαλύτερου αεροδρομίου του κόσμου.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο King Fahd της Σαουδικής Αραβίας κατέχει σήμερα το στέμμα του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο σε έκταση καθώς καταλαμβάνει 780 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Αλλά η χώρα δεν σχεδιάζει να σταματήσει εκεί καθώς στα πλάνα της είναι ένα νέο αεροδρόμιο έξι διαδρόμων στην περιοχή King Fahd International μέχρι το 2030, με χωρητικότητα 185 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Για τους αριθμούς, αυτό σημαίνει ότι θα δέχεται 75 εκατομμύρια επιβάτες περισσότερους από ότι αναμένεται να εξυπηρετήσει φέτος το σημερινό πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του κόσμου με βάση τον όγκο επιβατών, το Hartsfield-Jackson International της Ατλάντα.
Το Ντουμπάι, ωστόσο, παρουσίασε την Κυριακή τα σχέδια για έναν νέο επιβατικό τερματικό σταθμό ύψους 34,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Dubai World Central - Al Maktoum International (DWC), το νεότερο αεροδρόμιο του εμιράτου. Στόχος να γίνει ο μεγαλύτερος αερολιμένας διακίνησης επιβατών στον κόσμο.
Ωστόσο, τώρα το σχέδιο προβλέπει - σύμφωνα με το CNN, ότι θα φιλοξενεί τελικά 260 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και αναμένεται να επισκιάσει σχεδόν κάθε άλλο αεροδρόμιο στον πλανήτη.
Θα δέχεται 260 εκατομμύρια επιβάτες
«Θα είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι και όλες οι λειτουργίες του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι θα μεταφερθούν σε αυτό τα επόμενα χρόνια», δήλωσε την Κυριακή ο Σεΐχης Mohammed bin Rashid Al Maktoum, ο κυβερνήτης του Ντουμπάι, κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου του Dubai Aviation Engineering Projects. «Το αεροδρόμιο θα έχει 400 πύλες και θα διαθέτει πέντε παράλληλους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης», πρόσθεσε.
Το Dubai World Central είναι το νεότερο από τα δύο διεθνή αεροδρόμια του Ντουμπάι. Το άλλο, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, μόλις κατατάχθηκε ως το Νο 2 πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο, αλλά η κίνησή του θα πάει τελικά στο νεότερο αεροδρόμιο, σύμφωνα με τα σχέδια επέκτασης της DWC.
Το αεροδρόμιο θα αποτελέσει το επίκεντρο ενός πολύ μεγαλύτερου σχεδίου, που ονομάζεται Ντουμπάι Νότος, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία μιας ολόκληρης νέας πόλης σε μια έκταση 145 τετραγωνικών χιλιομέτρων πάνω στην έρημο ακριβώς νότια του Ντουμπάι.
«Καθώς χτίζουμε μια ολόκληρη πόλη γύρω από το αεροδρόμιο στο Νότιο Ντουμπάι, η ζήτηση για κατοικίες για ένα εκατομμύριο ανθρώπους θα ακολουθήσει. Θα φιλοξενήσει τις κορυφαίες εταιρείες του κόσμου στους τομείς της εφοδιαστικής και των αερομεταφορών», δήλωσε ο σεΐχης.
«Χτίζουμε ένα νέο έργο για τις μελλοντικές γενιές, εξασφαλίζοντας συνεχή και σταθερή ανάπτυξη για τα παιδιά μας και τα παιδιά τους με τη σειρά τους. Το Ντουμπάι θα είναι το αεροδρόμιο του κόσμου, το λιμάνι του, ο αστικός κόμβος του και το νέο παγκόσμιο κέντρο του».
Όταν ολοκληρωθεί, θα καλύπτει μια πολύ γενναιόδωρη έκταση 70 τετραγωνικών χιλιομέτρων - αν και αυτό εξακολουθεί να είναι λιγότερο από το ένα δέκατο της έκτασης του King Fahd International της Σαουδικής Αραβίας. Η Σαουδική Αραβία θα κρατήσει αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ για αρκετό καιρό ακόμα.
Η κατασκευή του θα πάρει περισσότερο από 10 χρόνια
Το σχέδιο προβλέπει ότι η πρώτη φάση θα είναι έτοιμη μέσα σε 10 χρόνια, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται σε 150 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
«Το νέο αεροδρόμιο θα προετοιμάσει το έδαφος για τα επόμενα 40 χρόνια αναμενόμενης ανάπτυξης του τομέα των αερομεταφορών του Ντουμπάι», δήλωσε ο σεΐχης.
Την Κυριακή, η αεροπορική σημαία Emirates ανέβηκε στο Χ για να ανακοινώσει την πολυαναμενόμενη μετεγκατάστασή της στο "μελλοντικό της σπίτι" στο Dubai World Central - Al Maktoum International.
Εν τω μεταξύ, όμως, η δουλειά συνεχίζεται κανονικά στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι (DXB), το οποίο κέρδισε αυτόν τον μήνα για πρώτη φορά τον τίτλο του Νο 2 πιο πολυσύχναστου αεροδρομίου στον κόσμο, εξυπηρετώντας 104,7 επιβάτες το 2023.
Ο Paul Griffiths, διευθύνων σύμβουλος των αεροδρομίων του Ντουμπάι, επιβεβαίωσε σε δήλωσή του την Κυριακή ότι "το DXB θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ο κύριος κόμβος [...] τα επόμενα χρόνια, καθώς η δεύτερη φάση του DWC παίρνει σάρκα και οστά".
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της