Travel|06.09.2019 15:25

Ξενοδοχεία 5 αστέρων: Τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους

Ντέπη Χιωτοπούλου

Επιθυμώντας να συνεισφέρει ενεργά στον ελληνικό τουρισμό και στον τρόπο που το ελληνικό τουριστικό προϊόν προβάλλεται σε ψηφιακό περιβάλλον, η νέα, εκτενής έρευνα της Interweave - βραβευμένης εταιρίας που δραστηριοποιείται διεθνώς στο χώρο της επικοινωνίας και του marketing και παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες δημιουργικού, συμβουλευτικής, και τεχνολογίας- χαρτογραφεί το στάτους και τις πρακτικές προβολής και προώθησης των ξενοδοχείων 5 αστέρων της Ελλάδας.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε τον Ioύνιο 2019 επί του συνόλου των ξενοδοχείων 5 αστέρων της χώρας και είναι διαθέσιμη εδώ, αναλύει μια σειρά από πολύτιμα δεδομένα που αποτυπώνουν τα δυνατά και αδύναμα σημεία της πολυτελούς φιλοξενίας στην Ελλάδα, τόσο ως προς την προσφερόμενη εμπειρία όσο και ως προς την επικοινωνία αυτής.

«Συνδυάζοντας τα δεδομένα, ήρθαμε αντιμέτωποι με εξαιρετικά ενδιαφέροντα ευρήματα. Για παράδειγμα, η εκτενής ανάλυση των δεδομένων από τα reviews των χρηστών σε Booking, TripAdvisor, και Google ‘δείχνει’ πώς βιώνουν οι επισκέπτες την εμπειρία πολυτελούς φιλοξενίας στην Ελλάδα: προτάσσουν την καθαριότητα ως βασική αρετή και το value for money ως σημαντική αδυναμία» αναφέρει ο Ηλίας Φίλης, επικεφαλής της έρευνας και Head of Performance στην Interweave.

Βάσει της έρευνας, όπου εξετάστηκαν 539 ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα, τα υψηλά «σκορ» που καταγράφονται κατά μέσο όσο σε όλες τις προαναφερθείσες πλατφόρμες (4.4/5 στο TripAdvisor, 8.76/10 στο Booking, 4.49/5 στη Google) δείχνουν την υψηλή ποιότητα του τελικού προϊόντος.

Οπως επισημαίνει ο κ. Φίλης, «είδαμε πως ένα 10% των ξενοδοχείων δεν διαθέτει online booking και άλλο ένα 10% έχει ιστοσελίδα χωρίς mobile version - την ίδια στιγμή που όλα τα websites με αυτές τις προδιαγραφές έχουν 3,3x και 1,4x αντίστοιχα περισσότερες οργανικές επισκέψεις».

Στοιχεία για την έρευνα

Η έρευνα για τη φιλοξενία στα 5άστερα ξενοδοχεία της Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2019. Εξετάστηκαν 539 ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα, εκ των οποίων σε ποσοστό 40% παραμένουν ανοιχτά όλο το χρόνο, ενώ 60% είναι εποχιακά. Το 70% των 5άστερων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, βρίσκονται στα νησιά, και μόλις το 30% στην ηπειρωτική χώρα.

Ως βασικά μεθοδολογικά εργαλεία αναφέρονται το Screaming Frog & Ahrefs. Αξιοποιήθηκαν δεδομένα από τις πλατφόρμες Google, Tripadvisor, Booking, Facebook, Instagram.

«Η συγκεκριμένη έρευνα σχεδιάστηκε έχοντας πρωτίστως στο νου να αξιοποιηθεί από τους ίδιους τους ξενοδόχους, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία που προσφέρουν και κυρίως τις πρακτικές που ακολουθούν για την ανάδειξη αυτής της εμπειρίας στις ψηφιακές πλατφόρμες», εξηγεί, μεταξύ άλλων, η Αίγλη Μπαλαμάτση, CEO & Executive Strategy Director της Interweave.

ξενοδοχείαέρευνα