Αποσύρεται το θρυλικό Boeing 747: Τέλος εποχής για το αεροσκάφος που έγραψε ιστορία
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Το ιστορικό Boeing 747 «κατέκτησε» τους αιθέρες και έγινε σύμβολο των αεροπορικών ταξιδιών. Πλέον, όμως, έρχεται το τέλος στην 50 χρόνων ιστορία του, καθώς η παραγωγή του σταμάτησε.
Το βράδυ της Τρίτης, 6 Δεκεμβρίου, στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής Boeing παγκοσμίως ολοκληρώθηκε η δημιουργία του 1.574ου και τελευταίου Boeing 747.
Το τελευταίο αεροσκάφος πρόκειται να παραδοθεί στην εταιρεία φορτηγών και ναυλωμένων αερομεταφορέων Atlas Air Worldwide Holdings στις αρχές του 2023, όπως μεταδίδει το CNBC.
Το σκάφος, που έχει ύψος 19 μέτρα και μήκος 76,2, είναι καλυμμένο με μία πράσινη προστατευτική επίστρωση, με το πλήρωμα του τις τελευταίες ημέρες να ελέγχει τα όργανα προσγείωσης και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου, ενώ φτιάχνει και τους εσωτερικούς χώρους.
«Είναι μία πολύ σουρεαλιστική εποχή, προφανώς», δήλωσε ο Κιμ Σμιθ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των προγραμμάτων 747 και 767s της Boeing. «Για πρώτη φορά εδώ και 50 χρόνια δεν θα έχουμε 747 σε αυτήν την εγκατάσταση», είπε στη συνέχεια, για το μοντέλο αεροπλάνου που από το 1990 καλύπτει το 28% του παγκόσμιου στόλου για επιβατικά ταξίδια.
Boeing's last 747 has rolled out of the factory after a more than 50-year production run. ✈️ https://t.co/MXsu2khuEQ
— CNBC (@CNBC) December 8, 2022
Γιατί σταματά η παραγωγή του 747
Η εταιρεία Boeing θα συνεχίσει να λειτουργεί και να φτιάχνει αεροσκάφη, αλλά δεν πρόκειται να φτιάξει ξανά το μοντέλο 747, που θα αντικατασταθεί από τα 777 και 787 Dreamliners, τα οποία διαθέτουν δύο κινητήρες.
Έτσι, το ιστορικό 747 αρχίζει να αποσύρεται, κάτι που United και Delta έκαναν πριν την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού. Qantas και British Airways κατά τη διάρκεια των lockdown, καθήλωσαν για πάντα τους στόλους με τα 747.
Το Boeing 747 με τους τέσσερις κινητήρες έκανε προσιτά τα διεθνή ταξίδια από το 1970 και μετά, καθώς με πολλά άτομα και με βαρύ φορτίο μπορούσε να διανύσει μεγάλες αποστάσεις με ασφάλεια. Πλέον, οι αεροπορικές εταιρίες στρέφονται σε αεροπλάνα με δύο κινητήρες -όπως τα «δίδυμα αδέρφια» του- ενώ η εταιρεία προσπαθεί να «ξεπεράσει» τα αεροπορικά δυστυχήματα με τη σειρά 737 Max που στοίχησαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους.
Ωστόσο, θα χρειαστεί μία δεκαετία μέχρι την τελευταία πτήση του 747, καθώς παραμένει λειτουργικό.
Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr