Πόλος έλξης για κρουαζιέρες η Κρήτη - 671 κρουαζιερόπλοια σε 10 χρόνια
Το λιμάνι της Σούδας αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς σταθμούς κρουαζιερόπλοιων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Σταθερά ανοδική τροχιά καταγράφει από το 2010 μέχρι σήμερα ο τομέας της κρουαζιέρας στα Χανιά. Την τελευταία δεκαετία έφτασαν 671 πλοία, ενώ ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 1.234.715, με το λιμάνι της Σούδας να αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς σταθμούς κρουαζιερόπλοιων. Ενδεικτικά του ευνοϊκού κλίματος που διαμορφώνεται είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Λιμενικό Ταμείο Χανίων.
Σύμφωνα με αυτά, το 2010 στη Σούδα κατέπλευσαν μόλις 21 κρουαζιερόπλοια με 11.509 επιβάτες. Τα επόμενα χρόνια ήταν ανοδικά και μόνο το 2014 καταγράφηκε πτώση. Το 2011 αφίχθηκαν 72 κρουαζιερόπλοια και 158.116 επιβάτες, το 2012 54 κρουαζιερόπλοια με 129.087 επιβάτες και το 2013 47 κρουαζιερόπλοια με 124.205 επιβάτες. Το 2014, που ήταν μια κακή χρονιά για την κρουαζιέρα, στη Σούδα πραγματοποιήθηκαν μόλις 38 αφίξεις με 33.304 επιβάτες. Το 2015 οι αφίξεις πλοίων άρχισαν ξανά να ανεβαίνουν, φτάνοντας τα 59, με τον αριθμό επιβατών να ανέρχεται σε 96.612. Το 2016, με 86 πλοία έφτασαν στη Σούδα 147.915 επιβάτες, το 2017 με 84 πλοία 128.067 επιβάτες και το 2018 με 78 πλοία 139.944 επιβάτες. Ως η καλύτερη χρονιά της δεκαετίας καταγράφηκε το 2019, καθώς στη Σούδα κατέπλευσαν 132 κρουαζιερόπλοια με 265.956 επιβάτες.
Όπως αναφέρει το neakriti.gr, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων Γιάννης Ζερβός εκτιμά ότι σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας έπαιξαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Χανίων ως προορισμού, το γεγονός δηλαδή ότι δίνει τη δυνατότητα ημερήσιων εκδρομών σε πολλά αξιοθέατα, σε συνδυασμό με το ότι το λιμάνι της Σούδας είναι ένα από τα πιο ασφαλή λιμάνια της Μεσογείου. Ο ίδιος σημείωσε ότι έχουν προγραμματιστεί έργα στο λιμάνι της Σούδας, προκειμένου μελλοντικά να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν.
Η διευθύντρια Διοικητικών Υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου Χανίων Στέλλα Μανιουδάκη έκανε λόγο για ένα πολύ δυναμικό προϊόν, που εξαρτάται από τη συνάθροιση πολλών παραγόντων. Για την εντυπωσιακή άνοδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σούδας εκτιμά ότι το πρώτο που επηρέασε και έπαιξε καθοριστικό ρόλο ήταν τα έργα αναβάθμισης που έγιναν το 2010 στο λιμάνι.
Ταυτόχρονα, διεργασίες τουριστικών πρακτόρων και ανθρώπων της κρουαζιέρας, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, οδήγησαν στον σωστό συντονισμό που χρόνο με τον χρόνο έφερε αποτελέσματα. Η κ. Μανιουδάκη υπογράμμισε τη σημασία του παράγοντα της σταθερότητας και της ασφάλειας στην περιοχή μας. «Τα γεωπολιτικά παίζουν σπουδαίο ρόλο. Αν οι εταιρείες κρουαζιέρας βλέπουν ότι η Νοτιοανατολική Μεσόγειος είναι μια ταραγμένη περιοχή, θα αλλάξουν τον σχεδιασμό τους. Δε θέλουν να θέτουν σε κίνδυνο πληρώματα και επιβάτες», ανέφερε.
Ο Αντώνης Τσαγκαράκης, ναυτιλιακός πράκτορας, είναι ο πρώτος που έφερε οργανωμένα κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι της Σούδας, γεγονός για το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα από τον Ροταριανό Όμιλο Χανίων. Όπως είπε ο κ. Τσαγκαράκης, «το 2011 έγινε ένα ξεκίνημα πολύ δυναμικό, που έδωσε μια ώθηση και μια εικόνα στο εξωτερικό και τις εταιρείες ότι υπάρχει και η Σούδα, ένα λιμάνι παντός καιρού, κι αυτό το βλέπουμε στις έκτακτες αφίξεις που έχουμε κάθε καλοκαίρι, όταν τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να δέσουν σε άλλα λιμάνια λόγω καιρού».
Πηγή: neakriti.gr
Γιατί ο Μπάιντεν επέτρεψε στην Ουκρανία να κάνει χρήση πυραύλων στο ρωσικό έδαφος; Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες στον πόλεμο
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση από τον Άρειο Πάγο για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
Στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο
Το αντίο του Κώστα Μυλώση στον κουμπάρο του Βασίλη Μαντζουράνη - Η μέρα και η ώρα της κηδείας του αδικοχαμένου μουσικού
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr