Τηλεόραση|28.06.2020 15:56

Δημήτρης Αποστόλου: Η σχέση του με τον Ρήγα και το παράπονο για τους «Δύο Ξένους»

Άκης Φωτόπουλος

O σεναριογράφος Δημήτρης Αποστόλου δηλώνει χαρούμενος για την εκ νέου συνεργασία του με τον Αλέξανδρο Ρήγα, εξομολογείται το παράπονό του για τους «Δύο ξένους» και αποκαλύπτει παράλληλα γιατί δεν συνέχισαν. Δεν διστάζει να πει τη γνώμη του για τις «Αγριες Μέλισσες» και σχολιάζει ευθέως την απόφαση της Ελένης Μενεγάκη.

Επιστρέφετε στην τηλεόραση με μια ολοκαίνουργια σειρά, την οποία και υπογράφετε ξανά με τον Αλέξανδρο Ρήγα…

Εγώ στη ζωή γενικώς έχω μια αρχή που λέει ότι όλα γίνονται για κάποιον λόγο. Δεν μπορεί να τα αποφύγεις. «Η τούρτα της μαμάς» ήταν μια ιδέα που είχαμε πολύ παλιά με τον Αλέξανδρο, την αφήσαμε γιατί μας προέκυψαν διάφορα και πριν από μερικούς μήνες αποφασίσαμε να την προχωρήσουμε. Είμαστε και οι δύο σε μια ηλικία που πλέον βλέπουμε τα πράγματα πιο τρυφερά και η τούρτα αγγίζει ένα πολύ συναισθηματικό-ευαίσθητο θέμα, καθώς στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκονται τα γνωστά ελληνικά οικογενειακά τραπέζια. Το στόρι μας, λοιπόν, έχει να κάνει με μια οικογένεια πολύ δεμένη. Ενα ζευγάρι που είναι μαζί 35 χρόνια και είναι πολύ ερωτευμένο. Εχουν και τρία παιδιά -όλα αγόρια-, ενώ στο σπίτι υπάρχει και μια γιαγιά λίγο αναπάντεχη θα έλεγα. Επίσης θα δείτε να κυκλοφορεί και ένας τύπος ονόματι Ακύλας, που υποδύεται τον αδελφό του ζευγαριού και είναι θεατρικός κριτικός που εκβιάζει όλο το ελληνικό σύστημα της σόουμπιζ «για να τα παίρνει». Κάποια στιγμή θα δείτε και ένα πολύ όμορφο κορίτσι, είναι το ψυχοπαίδι της οικογένειας και είναι κωφάλαλη. Σε κάθε επεισόδιο θα έχουμε τρεις με τέσσερις γκεστ.

Ακούγοντάς σας να μου περιγράφετε την ιστορία της «Τούρτας», μου θυμίσατε τη σειρά «Το σόι σου» του Alpha

Οχι, δεν έχει καμία σχέση. Στη σειρά «Το σόι σου» υπήρχε μια ενδοοικογενειακή κωμική βία σε εισαγωγικά. Ενώ τώρα πρόκειται για μια ιστορία οικογενειακή. Απλώς δεν μπορούσε να βγει από τα μυαλά τα δικά μας κανονική. Δεν είναι το καθαρόαιμο family. Γιατί δεν είναι καθαρόαιμοι και αυτοί που απαρτίζουν αυτή την οικογένεια.

Εχουν βρεθεί οι ηθοποιοί που θα ενσαρκώσουν τους χαρακτήρες της σειράς σας;

Το ζευγάρι θα το υποδυθούν ο Κώστας Κόκλας και η Καίτη Κωνσταντίνου, ενώ τον δαιμόνιο Ακύλα ο Αλέξανδρος Ρήγας, ο οποίος θα έχει και τη σκηνοθεσία. Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο καστ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

Με τον Αλέξανδρο Ρήγα, με τον οποίο γράψατε ορισμένες από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές επιτυχίες, είχαν χωρίσει οι δρόμοι σας, ξαναβρίσκεστε και πάλι έπειτα από 5 χρόνια. Εχουν εκλείψει πλέον οι διαφορές που σας χώριζαν; Τι σας έφερε πιο κοντά;

Ολα κύλησαν πολύ ομαλά, σαν να είχε περάσει μια μέρα. Δεν είχε συμβεί κάτι. Νομίζω ότι μας έφαγε η κρίση και τους δύο, καθώς είχε τελειώσει η τηλεόραση και το θέατρο δεν είχε καμία σχέση με αυτό που είχαμε ζήσει στις καλές μέρες. Δεν έβρισκες αυτά που ήθελες. Νομίζω ότι είχαμε στερέψει και είχε κολλήσει το μυαλό και των δύο μας.

Οταν βρεθήκατε ξανά συζητήσατε τα παλιά;

Οχι, δεν έχει αξία. Είναι λίγο μνημόσυνο αυτό. Το τι έχει γίνει, το τι έχει μείνει και το τι έχει ραγίσει νομίζω αυτά είναι πράγματα που τα βρίσκεις στη διαδρομή. Είμαστε και 24 χρόνια μαζί. Είναι μια σχέση ζωής αυτή. Δεν διαλύεται έτσι μια τέτοια σχέση. Εχουμε δεθεί με τόσα πράγματα που δύσκολα τα ξεπερνάς αυτά. Ανανεώθηκα παρά πολύ από αυτή την εκ νέου συνεργασία μας γιατί είχα τελματώσει λιγάκι. Τώρα είμαστε σε μια φάση που τραβάει ο ένας τον άλλο, γιατί και οι δυο μας είχαμε ψιλοκολλήσει.

Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με την ΕΡΤ;

Κατατέθηκε κάποια στιγμή η σκέψη μας, όχι σαν πρόταση, σε κάποιους ανθρώπους της ΕΡΤ για να μας πουν τη γνώμη τους. Και κάποια στιγμή μας πήραν τηλέφωνο άνθρωποι της νέας διοίκησης δείχνοντας ουσιαστικό ενδιαφέρον για συνεργασία. Είδα ανθρώπους πάρα πολύ ευέλικτους, πράγμα που δεν το έχω ξαναζήσει στη μέχρι τώρα διαδρομή μου. Παράλληλα είμαι συγκινημένος που επιστρέφω στην ΕΡΤ με μια σειρά, αφού χρόνια πριν, σε ηλικία 19 ετών, έκανα εκεί τα πρώτα μου δημοσιογραφικά βήματα. Επίσης είμαι πολύ χαρούμενος για την επάνοδο της ΕΡΤ στη μυθοπλασία. Εχουν γίνει σπουδαίες δουλειές στο κομμάτι αυτό κατά το παρελθόν και όπως διαπίστωσα φέτος η ΕΡΤ θα έχει ωραίες σειρές στο πρόγραμμά της.

Μία από τις μεγάλες σας επιτυχίες, οι «Δύο ξένοι» έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές. Είχε όλα τα φόντα για να συνεχιστεί, αλλά σταμάτησε στις δύο σεζόν. Γιατί;

Συζητούσαμε πρόσφατα για τους «Δύο ξένους», γιατί μας είχε πιάσει ένα παράπονο για το πώς κατέληξε. Ε, λοιπόν, το τι θάψιμο είχαμε φάει τότε δεν λέγεται. Από τις 10 κριτικές οι οκτώ ήταν ότι ήμασταν στα όρια του σκουπιδιού. Και τώρα ξαφνικά είναι all time classic. Η σειρά δεν συνεχίστηκε, γιατί κάποιοι αποφάσισαν να κάνουν άλλα πράγματα και να εξαργυρώσουν την επιτυχία που γνώρισαν και καλά έκαναν οι άνθρωποι. Απλώς ήταν πολύ άδικο, γιατί ήταν μια δουλειά που τους χαρίστηκε και μας χαρίστηκε. Ηταν ένα ευλογημένο πράγμα. Κάποιοι φέρθηκαν αχάριστα σε αυτήν τη δουλειά και δεν ήμασταν εμείς.

Αν συνεχίζονταν οι «Δύο ξένοι», πώς θα ήταν η ιστορία του Κωνσταντίνου και της Μαρίνας;

Τους είχαμε πάει απ’ ό,τι θυμάμαι πέντε χρόνια μπροστά. Η Μαρίνα είχε γίνει ηθοποιός του θεάτρου πολύ σοβαρή και ο Κωνσταντίνος, που είχε γυρίσει από την Αγγλία με το παιδί, είχε γίνει πλέον ένας εμπορικός σκηνοθέτης.

Θα ήσασταν θετικός σε ένα σίκουελ των «Δύο ξένων»;

Οχι, φυσικά, χωρίς τον Νίκο Σεργιανόπουλο... Κάθε πράγμα είναι η στιγμή του. Είναι σαν να έχεις χωρίσει από μια σχέση, από έναν γάμο και λες δεν πάμε να το ξαναπαλέψουμε. Ποτέ δεν πετυχαίνει. Οσο και να έχει μείνει αγάπη, συμπάθεια, έλξη και πάθος. Εχουν περάσει και τόσα χρόνια. Νομίζω και ο Νικόλας να ζούσε δεν θα μπορούσε να το κάνει.

Αν είχατε τη δυνατότητα, ποια παλιά δουλειά σας θα την αλλάζατε και δεν θα αφήνατε τίποτε ίδιο;

Τους «Δύο ξένους» θα άλλαζα. Με τα μυαλά που έχω τώρα. Γιατί και οι σχέσεις έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Δηλαδή αλλιώς ήταν οι σχέσεις στη δεκαετία του ’90 και αλλιώς μετά την κρίση που ζήσαμε. Είναι θέμα επιβίωσης πια. Εγώ νομίζω ότι η έλξη πια δεν έχει να κάνει με τα μάτια και με την καρδιά, έχει να κάνει με την τσέπη, το πορτοφόλι και με την προοπτική που σου δίνει ο άλλος.

Εχετε βγάλει πολλά λεφτά από αυτήν τη δουλειά;

Καθόλου, γιατί αυτά που φαντάζεται ο κόσμος δεν υπάρχουν. Είναι μια καλά αμειβόμενη δουλειά θα έλεγα, αλλά όχι πάντα. Τώρα οι αμοιβές της τηλεόρασης είναι αστείες για όλους.

Είστε ικανοποιημένος από την εικόνα που παρουσιάζει η τηλεόραση σήμερα;

Το χάλι το μαύρο έχει. Τι ικανοποιημένος να είμαι. Υπάρχει μια επιμονή στο να αγοράζουμε ξένα φορμάτ, πολλά από τα οποία ενώ έχουν ξεσκίσει στο εξωτερικό εδώ έχουν πάει άπατα. Δόξα τω Θεώ, είμαστε ένας ευφάνταστος λαός και μπορούμε να κάνουμε δικά μας φορμάτ. Οσες σειρές έχω δει είναι σούπες. Κακέκτυπα παλιών σειρών. Αδιάφορες υποθέσεις, ξεπετουά ερμηνείες, βαρετά πλάνα.

Αλήθεια, ο Δημήτρης Αποστόλου έχει δει ποτέ «Αγριες Μέλισσες»;

Ναι, όταν έμαθα για τον θόρυβο που έχει δημιουργήσει η συγκεκριμένη σειρά, κάθισα και την παρακολούθησα. Μου άρεσαν πολύ οι ερμηνείες. Χρησιμοποιούνται πολύ καλοί ηθοποιοί του θεάτρου και γι’ αυτό το πράγμα έχει μια διαφορετικότητα. Εκεί είναι η πρωτοτυπία. Αλλιώς, εντάξει είναι ένα σαπούνι.

Ριάλιτι προγράμματα τύπου «MasterChef» και GNTM έχετε παρακολουθήσει;

Α, πα πα. Βάλε μου αχινούς στις μασχάλες, καυτά αβγά στο πρόσωπο. Ούτε γι’ αστείο. Οχι επειδή είμαι σνομπ. Επειδή δεν μου λένε τίποτε απολύτως. Να σας πω κάτι. Εχει ένα κουμπί πλέον στην τηλεόραση το οποίο λέγεται Netflix. Και εκεί βλέπεις πού πάει το πράγμα στον κόσμο. Το πόσο χωριό είσαι εσύ.

Πώς είδατε την απόφαση της Ελένης Μενεγάκη να βάλει μια άνω τελεία στην καριέρα της;

Ηθελε να φύγει την ώρα που έπρεπε. Δεν ήθελε να σέρνεται πίσω από τα νούμερα και τα νούμερα πίσω από αυτήν και πιστεύω πως θα επανέλθει. Εγώ έχω πει μια κουβέντα. Η Ελένη θα διδάσκεται στα πανεπιστήμια του κόσμου σε λίγα χρόνια σαν το απόλυτο δείγμα μάνατζμεντ καριέρας. Εγώ την παρακολουθώ χρόνια. Είναι από τους ανθρώπους που έχω αγαπήσει πολύ στη ζωή μου. Εχουμε συνυπάρξει και ως φίλοι. Είναι «σχολείο» ολόκληρο. Θέλει και αυτή να ζήσει τη ζωή της. Δεν είναι όλα δουλειά και καλά τo έχει καταλάβει. Νέα γυναίκα είναι. Θέλει κι αυτή να κάνει πράγματα. Και να γυρίσει όποτε πρέπει.

Σχεδιάζετε κάτι άλλο επαγγελματικά για το άμεσο μέλλον;

Συζητάω άλλα δύο πρότζεκτ για την τηλεόραση, που έχουν να κάνουν και αυτά με τη μυθοπλασία. Σκεφτόμαστε να κάνουμε μια επιθεώρηση τον χειμώνα και θεατρικό το «Τι ψυχή θα παραδώσεις, μωρή».

Αλέξανδρος ΡήγαςΔύο ξένοιΔημήτρης Αποστόλου