Τηλεόραση|02.08.2020 13:08

Βλαδίμηρος Κυριακίδης - Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα: Αυτό το ζευγάρι χωρίζει οριστικά

Αλέξης Μίχας

O Βλαδίμηρος Κυριακίδης μίλησε στο Tv Εθνος για τη σχέση του με την τηλεοπτική του παρτενέρ Κλέλια Ρένεση, αναφέρθηκε στην καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» και έκανε τον απολογισμό της καλλιτεχνικής του πορείας.

Ογδοος χρόνος για το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», που αναδεικνύεται έτσι στη μακροβιότερη κωμωδία της ελληνικής τηλεόρασης. Πώς νιώθετε γι’ αυτό;

Κατ’ αρχάς χαρούμενος. Επίσης περήφανος. Οταν ξεκινήσαμε πριν από οκτώ χρόνια ήταν ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα. Δεν ξέραμε και εμείς πως θα φτάσει εκεί που έφτασε η «Μουρμούρα». Αυτό που ξέραμε, βέβαια, από την αρχή ήταν πως είχαμε πολύ καλό υλικό στα χέρια μας. Ημουν από τους πρώτους που είπαν «ελπίζω να πάει 10 χρόνια αυτή η σειρά». Εβλεπα πως κάτι καλό γίνεται. Ηταν πρωτότυπη και συνεχίζει να είναι πρωτότυπη. Επίσης εκτός από τους ηθοποιούς και την παραγωγή έχουμε ανεξάντλητους σεναριογράφους και αυτό είναι γερό χαρτί στα χέρια μας.

Δηλαδή όταν σας είπαν πως η σειρά συνεχίζεται, δεν είχατε αμφιβολίες για το κατά πόσο αντέχει σεναριακά;

Οχι, καθόλου. Είχαν αποδείξει οι συγγραφείς ήδη πως είναι ευέλικτοι. Συν το γεγονός πως μέσα στα χρόνια ήρθαν και άλλοι. Ενισχύθηκε η ομάδα και δεν γράφει μόνο ένας σεναριογράφος για κάθε ζευγάρι. Επικεφαλής είναι για το ζευγάρι μας ο Παναγιώτης Χριστόπουλος, αλλά η ομάδα αποτελείται από 3-4 άτομα.

Τι ήταν αυτό που κράτησε ψηλά τη «Μουρμούρα» στις προτιμήσεις των θεατών σε μια δύσκολη χρονιά για τον Alpha;

Εχουμε γίνει trademark. Σίγουρα παίζει ρόλο πως δεν έχουμε να κάνουμε με σειρά συνέχειας, αλλά αυτοτελών επεισοδίων. Εάν λοιπόν ο τηλεθεατής χάσει ένα επεισόδιο, δεν πειράζει, βλέπει το επόμενο. Η «Μουρμούρα» προσφέρει αβίαστο γέλιο. Και επίσης προσφέρει μέσα από μια κλειδαρότρυπα τι μπορεί να συμβαίνει στον γείτονά σου. Ακόμη και στους δύσκολους καιρούς η «Μουρμούρα» κρατήθηκε. Και μέσα στον κορονοϊό. Και απέναντι σε δύσκολα προγράμματα όπως είναι η μαγειρική.

Εσείς με τη σύζυγό σας έχετε αντιληφθεί ποτέ βλέποντας μια ιστορία, ή του Ηλία και της Καίτης ή άλλου ζευγαριού, έντονες ομοιότητες της καθημερινότητάς σας;

Είναι πολλά τα παραδείγματα. Και σε στιγμές αγάπης και έρωτα και σε στιγμές εκνευρισμού.

Τα ζευγάρια μένουν ως έχουν στον νέο κύκλο επεισοδίων;

Ναι, οι ίδιοι θα είμαστε. Θα έχουμε όμως και πιο σταθερούς ρόλους στα πρόσωπα που πλαισιώνουν τα ζευγάρια. Σε εμάς, για παράδειγμα, θα βλέπετε περισσότερο την ηθοποιό που υποδύεται τη βοηθό της κυρίας Καίτης.

Τι αλλαγές θα δούμε στον νέο κύκλο επεισοδίων;

Η πιο ουσιαστική στο δικό μας ζευγάρι είναι ότι χωρίζουμε, αλλά μένουμε στο ίδιο σπίτι. Ηταν πολύ έξυπνο σεναριακό εύρημα. Μπορείτε να φανταστείτε τι θα προκύψει μέσα από όλο αυτό.

T

Τι άλλο να περιμένουμε στην ιστορία του Ηλία και της Καίτης;

Τα πάνδεινα (γέλια). Είναι πραγματικά πολύ ωραία τα καινούργια σενάρια. Μπαίνουμε στην όγδοη χρονιά και πραγματικά το διασκεδάζουμε. Το χαιρόμαστε! Θα δούμε το παιδί να μεγαλώνει... Θα δούμε πολλά.

Στον έκτο κύκλο αλλάξατε τηλεοπτική παρτενέρ και τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη διαδέχθηκε η Κλέλια Ρένεση. Αγχωθήκατε τότε;

Η Δάφνη ήταν πολύ καλή και αγαπητή στο κοινό. Ολοι τότε σκεφτήκαμε αν θα βρούμε άξια αντικαταστάτρια. Με την Κλέλια Ρένεση δέσαμε από το πρώτο δοκιμαστικό. Η χημεία μας παντρεύτηκε. Και τότε ο σεναριογράφος μας είχε και πάλι την έμπνευση να δημιουργήσει αυτό τον χαρακτήρα, της επαρχιώτισσας, της Πυργιώτισσας, μιας λαϊκής κοπέλας γεμάτης με ζωή και ενέργεια που ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη με τον χαρακτήρα που υποδυόταν η Δάφνη. Πολύ έξυπνο σεναριακό τρικ επίσης ήταν πως η Καίτη έπεφτε στον έρωτα του Ηλία και αυτός δεν την ήθελε. Δεν πάσχισε ο άντρας να κατακτήσει το θηλυκό, αλλά το αντίθετο. Και όταν συνέβη, έγινε μέσα από μια νύχτα ποτού.

Ερχομαι στα θεατρικά. «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» σε περιοδεία. Νιώθετε ότι πήρατε ρίσκο κάνοντας καλοκαιρινή περιοδεία εν μέσω κορονοϊού και των περιορισμών που έχουν επιβληθεί;

Η απόφαση να πάει περιοδεία η παράσταση είχε αποφασιστεί προ κορονοϊού. Μετά ήρθε η πανδημία και εκεί προέκυψε το μεγάλο δίλημμα: «Να βγούμε ή όχι σε περιοδεία;». Οπως πολύ σωστά είπε ο παραγωγός μου, ο Μάρκος Τάγαρης, πρέπει οπωσδήποτε να βγούμε παρά το ρίσκο, γιατί πρέπει να δηλώσουμε παρόντες. Και είχε δίκιο. Στοχεύουμε στην ψυχαγωγία του θεατή, που είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ψυχισμού μας. Εάν δεν έρθει στο θέατρο, πού θα πάει; Σίγουρα τα ρίσκα είναι υπαρκτά και έχουμε να κάνουμε με έναν ύπουλο εχθρό απέναντί μας. Λέγεται κορονοϊός. Αν βέβαια ήμασταν σε άλλη χώρα, χωρίς τα μέτρα που πάρθηκαν εδώ και τα λίγα σε σχέση με άλλες χώρες κρούσματα, θα είχα πει «δεν μπορεί να γίνει η περιοδεία». Λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα. Κάναμε το τεστ, προσερχόμαστε στα θέατρα με μάσκες και γάντια, δεν κάνουμε διάλειμμα στην παράσταση. Και βέβαια δεν έρχονται οι θεατές στα καμαρίνια, ούτε βγάζουμε selfies.

Στενοχωρεί φαντάζομαι αυτό τους θαυμαστές σας...

Ναι, αλλά δεν γίνεται διαφορετικά. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι έχουμε να παλέψουμε με έναν αόρατο εχθρό. Και δεν ξέρεις τι ξημερώνει αύριο. Αν εγώ φερθώ ανεύθυνα και επιτρέψω σε 1-2 άτομα να μπουν στο καμαρίνι, θα έρθουν άλλοι 50. Και εκεί θα δημιουργηθεί συνωστισμός, άρα υπάρχει κίνδυνος.

NDP

Πείτε μου τι πραγματεύεται η παράσταση...

Το έργο μιλά για την τοξική φιλία. Πόσο δεν εμπιστευόμαστε τους φίλους μας, πόσο τους κρύβουμε αλήθειες και δεν τους λέμε αυτά που θέλουμε να πούμε. Τους θεωρούμε δεδομένους, τους λέμε άλλα και όταν έρθουν στην επιφάνεια οι αλήθειες, τότε δημιουργούνται τραγελαφικές καταστάσεις. Ενα ζευγάρι, λοιπόν, ετοιμάζει επίσκεψη στο δεύτερο και κατά λάθος αφήνουν ανοιχτό το κινητό και ακούγονται πράγματα που αποκαλύπτουν διάφορα. Και εμείς πλέον τους περιμένουμε με νύχια και με δόντια να έρθουν.

Εχετε βίωμα από τοξική φιλία;

Ναι, αλλά όχι μέσω κινητού. Ηταν ζωντανή η κατάσταση. Ολοι μας νομίζω έχουμε.

Πώς το διαχειριστήκατε;

Δίνοντας περιθώριο στην αρχή, αλλά στη συνέχεια μπήκε «φραγή» και τελείωσε. Δεν γίνεται διαφορετικά.

Τι ρόλο παίζει η φιλία στη ζωή σας;

Πολύ μεγάλο. Ο φίλος είναι αυτός που δεν εμπλέκεται τόσο πολύ συναισθηματικά σε περίεργες καταστάσεις και είναι ο πιο χρήσιμος σύμβουλος σε γεγονότα που προκύπτουν της ζωής μας. Ακόμη και αν σου δώσει λάθος συμβουλή. Είναι ένας άνθρωπος που από επιλογή βρίσκεται δίπλα σου και θέλει το καλό σου. Ελπίζω ανιδιοτελώς...

Στον χώρο του θεάματος υπάρχουν ειλικρινείς φιλίες;

Και βέβαια υπάρχουν! Και πολύ δυνατές. Τα προβλήματά μας είναι όπως όλων των άλλων ανθρώπων, απλώς προβάλλονται διαφορετικά. Δεν συμβαίνει κάτι διαφορετικό από την κοινωνία.

Επιστρέφω στα καλλιτεχνικά. Από τις μέχρι σήμερα δουλειές σας ποιες ξεχωρίζετε και για ποιον λόγο;

Θα αναφέρω τρεις σταθμούς. «Αμλετ Β’», «Caveman» και «Matilda». Μέσα από αυτά τα τρία έργα «γυμνάστηκα» πάρα πολύ για να αρχίσω να ολοκληρώνω τη στάση μου απέναντι στη δουλειά και να ισχυροποιώ τον εαυτό μου ώστε να γίνομαι καλύτερος για το μέλλον. Αυτά θεωρώ πως είναι τα καλύτερα που έχω κάνει.

Τηλεοπτικά;

Δεν μπορώ να μη μνημονεύσω τους «Φρουρούς της Αχαΐας», τον «Κίτρινο φάκελο», τις «Βαρβαρότητες» και βέβαια έπειτα από τόσα χρόνια ο μεγάλος σταθμός δεν είναι άλλος από τη «Μουρμούρα». Μπήκα 50 και είμαι 58.

Κινηματογραφικά ξεχωρίζετε κάτι;

Η τελευταία που λάτρεψα και μίσησα ταυτόχρονα τον χαρακτήρα που υποδυόμουν ήταν η «Νήσος».

Τι ετοιμάζετε θεατρικά για τον επόμενο χειμώνα;

Θα κάνουμε την «Παγίδα» του Ρομπέρ Τομά, ένα εξαιρετικό αστυνομικό θρίλερ με πολύ χιούμορ. Εξι χαρακτήρες υποδύονται κάτι άλλο από αυτό που υποδύονται στην πραγματικότητα. Δηλαδή οι θεατές θα δουν θέατρο μέσα στο θέατρο. Πολύ δυνατό έργο, με γέλιο, συγκίνηση και σασπένς, όπου η απάντηση δίνεται κυριολεκτικά στο τέλος. Σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας και -κορονοϊού επιτρέποντος- θα κάνουμε πρεμιέρα στα μέσα Οκτωβρίου. Μαζί με τον Λεωνίδα Κακούρη, την Εφη Μουρίκη, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο και τη Μαρία Αντουλινάκη.

Ενα ενδεχόμενο δεύτερο lockdown λόγω κορονοϊού θα δώσει τη χαριστική βολή στην τέχνη;

Δεν νομίζω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο. Δεν αντέχει η οικονομία της χώρας. Αλλά πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Αν φτάσουμε στο απροχώρητο, θα συμβεί. Η προσωπική ευθύνη πρέπει να είναι ευαγγέλιο στα χέρια μας.

Στη μυθοπλασία πώς βλέπετε να εξελίσσονται τα πράγματα;

Προς το καλύτερο. Γίνονται και θα γίνουν αρκετές καλές σειρές. Δεν κυνηγά κανείς την προχειρότητα πια και όλοι προετοιμάζονται σωστά. Είναι ευχάριστο γιατί βλέπουμε και καινούργια πρόσωπα στον χώρο.

 Βλέπουμε πολλούς και πολλές ηθοποιούς να δοκιμάζονται στην τηλεπαρουσίαση. Εσάς σας έγινε ποτέ κάποια πρόταση;

Μου έχει γίνει παλαιότερα, αλλά δεν ήταν κάτι που με ενδιέφερε. Μην πω μεγάλη κουβέντα, αλλά προς το παρόν δεν με ενδιαφέρει κάτι ανάλογο. Αν όμως έρθει κάτι ενδιαφέρον, θα το σκεφτώ.

Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Έφη Μουρίκη (Papadakis press)

Τι θα ήταν αυτό;

Κάτι με γνώσεις...

Ενα τηλεπαιχνίδι γνώσεων για παράδειγμα;

Ναι, κάτι τέτοιο. Πρωινή εκπομπή δεν θα παρουσίαζα ποτέ. Δεν είναι το αντικείμενό μου. Υπάρχουν άλλοι που ξέρουν πολύ καλύτερα να το κάνουν. Και το κάνουν εδώ και πολλά χρόνια. Και μπράβο τους. Δεν είναι το στοιχείο μου. Ενα παιχνίδι γνώσεων ίσως και να το τολμούσα.

Τι είναι αυτό που όταν το πετυχαίνετε στο ζάπινγκ αλλάζετε αμέσως κανάλι;

Τους παρουσιαστές των πολιτικών συζητήσεων που γίνονται πιο κωμικοί από εμάς τους κωμικούς. Εχουν αποκτήσει έναν «αέρα» και το βαριέμαι όλο αυτό. Αντίθετα, όταν βλέπω μια εμπεριστατωμένη πολιτική συζήτηση με έναν σοβαρό παρουσιαστή, που ξέρει να την καθοδηγεί, κάθομαι και την παρακολουθώ.

O Βλαδίμηρος Κυριακίδης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην κωμωδία «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» μαζί με τους Μέμο Μπεγνή, Ναταλία Δραγούμη και Ευαγγελία Μουμούρη. Επόμενοι σταθμοί της καλοκαιρινής περιοδείας της παράστασης το Θέατρο Αλσους στη Βέροια (3/8), το Δημοτικό Θέατρο Πάρκου Κατερίνης (4/8), το Alex Cinema στο Πόρτο Ράφτη (6/8) και το Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας (7/8).

Κλέλια ΡένεσηΒλαδίμηρος ΚυριακίδηςΜην αρχίζεις τη Μουρμούρα