Γιώργος Λιάνης: Η δημόσια συγγνώμη που αποκάλεσε «γύφτο» τον Μανώλη Αγγελόπουλο
NewsroomΟ Μανώλης Αγγελόπουλος υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους λαϊκούς τραγουδιστές και σαν καλλιτέχνης, μαζί με τον Στέλιο Καζαντζίδη, χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή. Οι θαυμαστές τους «χώρισαν» την Ελλάδα σε δύο «στρατόπεδα». Όπου εμφανιζόταν, πλήθος κόσμου έσπευδε να αγκαλιάσει τον λαοφιλή καλλιτέχνη, που τραγούδησε από Χιώτη, Τσιτσάνη, Μπακάλη μέχρι Βαρδή, Καλδάρα. Τα τραγούδια του, όμως, για χρόνια δεν ακούγονταν στο ραδιόφωνο ούτε στην κρατική τηλεόραση της ΕΡΤ.
Διαβάστε ακόμα: Στάθης Αγγελόπουλος: Ακόμα δέχομαι bullying για την τσιγγάνικη καταγωγή μου
Όταν, μάλιστα, σε δύο διαδοχικές συναυλίες κόντεψε να «γκρεμιστεί» το θέατρο του Λυκαβηττού από το αδιαχώρητο, κάποιοι δεν δίστασαν να ρίξουν χολή εναντίον του. Ο Μανώλης Αγγελόπουλος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, λίγες ημέρες πριν κλείσει τα πενήντα του χρόνια. Η εκπομπή της Έλενας Κατρίτση «Προσωπικά» που θα προβληθεί την Παρασκευή 8/1 στις 23.00 κάνει αφιέρωμα στην σπουδαία αυτή φωνή του ελληνικού πενταγράμμου.
Ανάμεσα στους αρθρογράφους που έγραψαν προσβλητικούς χαρακτηρισμούς για την καταγωγή του Μανώλη Αγγελόπουλου ήταν ο Γιώργος Λιάνης, ο οποίος περιγράφει εκείνη την εποχή και ζητά συγγνώμη για το ολοσέλιδο άρθρο που είχε υπογράψει, στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», αποκαλώντας τον τραγουδιστή «γύφτο». Το γεγονός ότι η Άννα, η σύζυγός του, δεν ανήκε στη φυλή ήταν αρκετό για τη μητέρα του ώστε να πολεμήσει με κάθε τρόπο αυτή τη σχέση, που διήρκεσε όμως δεκατρία χρόνια. Ακόμα και στο γάμο δεν πήγε για να ευχηθεί αλλά για να θυμίσει σε όλους ότι θα τους χωρίσει, παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη γεννηθεί τα δύο αγόρια, ο Ηλίας και ο Στάθης.
«Είτε πηγαίναμε να τραγουδήσουμε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, γινόταν χαμός από τους ανθρώπους που ζητούσαν φωτογραφίες και αυτόγραφα! Είχαμε λίγο ανοιχτό το παράθυρο του αυτοκινήτου για να βγάζουμε και να πετάμε τις φωτογραφίες», θυμάται η Αννούλα Βασιλείου, που είδε την περιπετειώδη σχέση τους να γίνεται η πιο συναρπαστική ερωτική λαϊκή ιστορία της δεκαετίας του ‘60. Η κόρη του, Μαρία, θυμάται τη μεγάλη αγκαλιά του και περιγράφει την εικόνα που κυριαρχεί στη σκέψη της: «Είναι μια σκηνή με τον πατέρα μου να έχει δακρύσει. Είχε ρίξει νερό στο πρόσωπό του για να μην τον δω. Του λέω «μπαμπά, νομίζω πως έκλαιγες». «Ναι», μου απαντάει, «μην πιστέψεις ότι οι άντρες δεν κλαίνε. Είναι ψέμα».
Ο γιος του, Ηλίας, μιλά για όσα τον θυμίζουν και τον κάνουν να τον νοσταλγεί, ενώ ο αδερφός του, Στάθης Αγγελόπουλος, αναφέρεται μεταξύ άλλων στη μεγάλη συναυλία στον Λυκαβηττό, τον Ιούνιο του 1983 και στον ενθουσιασμό του πατέρα του, λόγω του κόσμου που είχε δημιουργήσει το αδιαχώρητο προκειμένου να ακούσει τον «βασιλιά των Τσιγγάνων» να τραγουδά.
Ένας από τους πιο φημισμένους βιολιστές και στενός συνεργάτης του, ο Λευτέρης Ζέρβας, μιλά για τη «Μολυβιά», την τελευταία μεγάλη επιτυχία του Μανώλη Αγγελόπουλου, που δεν ήθελε να τραγουδήσει γιατί το θεωρούσε δυσοίωνο τραγούδι.
Λίγους μήνες αργότερα, τον Απρίλιο του 1989, χιλιάδες κόσμου, με τους στίχους «και καλή τύχη όπου κι αν πας» του Απόστολου Καλδάρα, που είχε χιλιοτραγουδήσει γνωρίζοντας την αποθέωση από τους θαυμαστές του, είπαν το δικό τους αντίο στον τραγουδιστή της καρδιάς τους.
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Επιχειρεί να αποτινάξει την ταμπέλα του τζιχαντιστή, τείνει χείρα φιλίας προς τη Δύση
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών