Αργύρης Ξάφης: «Οι αξιόλογοι κριτικοί είναι λίγοι»
Άκης ΦωτόπουλοςΟ γνωστός ηθοποιός μιλά στο «TV Έθνος» για την παράσταση «Ορέστεια – Αγαμέμνων», αναφέρεται στη συνύπαρξη του επί σκηνής με τη σύζυγο του Δέσποινα Κούρτη και αποκαλύπτει τα θεατρικά σχέδια του.
Είστε σε περιοδεία με το Εθνικό και την παράσταση «Ορέστεια – Αγαμέμνων». Μιλήστε μας για την παράσταση…
Το έργο αφηγείται την επιστροφή του βασιλιά Αγαμέμνονα στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου. Ένα από τα βασικά θέματα που έχουμε σταθεί και δουλέψει πάνω σ’ αυτή την τραγωδία είναι η θυσία της Ιφιγένειας.
Ποια από τα μηνύματα της παράστασης έχουν αντίκρισμα στη δική μας κοινωνία;
Σχεδόν λέξη λέξη των αρχαίων συγγραφέων μας ακουμπάει από μικρές στιγμές της καθημερινότητας μας μέχρι τεράστιες πολιτικές αποφάσεις που ζούμε καθημερινά. Για μένα δεν τίθεται κάν θέμα να επικαιροποιήσεις αυτά τα κείμενα. Είναι σαν να είναι από μόνα τους από πάντα φτιαγμένα για πάντα.
Ποιο είναι το δυνατό σημείο αυτής της παράστασης;
Για μένα το πιο δυνατό σημείο της παράστασης έχει να κάνει όταν πια έχει σκοτωθεί ο Αγαμέμνων και η Κλυταιμνήστρα αποκαλύπτει όλο τον πόνο που είχε όλα αυτά τα χρόνια για το χαμό της κόρης της. Για μένα αυτή η στιγμή είναι μια στιγμή που πραγματικά συγκρούεται το ανθρώπινο με το Θεϊκό στοιχείο.
Πως είναι να είστε επί σκηνής πλάι στη σύζυγο σας (την επίσης ηθοποιό Δέσποινα Κούρτη);
Παρ’ όλο που παίζουμε στο ίδιο έργο δεν έχουμε καμία κοινή σκηνή μεταξύ μας. Γιατί η είσοδος μου έχει πάντα πλάτη την Κασσάνδρα. Δηλαδή η Κασσάνδρα είναι μια σκιά που ακολουθεί ας το πούμε το ίνδαλμα του Αγαμέμνονα. Παρ’ όλα αυτά το να δουλεύω με τη Δέσποινα είναι μεγάλη καλλιτεχνική χαρά γιατί είναι μια ηθοποιός που τη θαυμάζω και μ’ αρέσει πολύ ο τρόπος που σκέφτεται.
Τι εστί για εσάς κριτική; Ασπάζεστε τις κριτικές που σας κάνουν;
Είναι γνωστό νομίζω σε όλους ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα έλλειμμα σε αυτό τον τομέα. Δεν ξέρεις ποιος από ποια οπτική, γιατί λέει κάτι. Η κριτική γίνεται σε επίπεδο μου άρεσε δεν μου άρεσε κάτι που δεν είναι και πολύ χρήσιμο για μας τους καλλιτέχνες. Έτσι μένουμε στους 5-10 ανθρώπους που πιστεύει ο καθένας από μας στη ματιά τους και απ’ αυτούς ακούμε όσο πιο προσεκτικά γίνεται την άποψη τους γι’ αυτό που κάνουμε.
Μετανιώνετε για καλλιτεχνικές επιλογές;
Μέχρι στιγμής όχι. Και αυτό νομίζω έχει να κάνει με το γεγονός ότι είμαι επιλεκτικός με τις δουλειές που κάνω.
Τηλεοπτικά έχετε ταυτιστεί με τις σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου. Μιλήστε μας γι’ αυτήν τη συνεργασία.
Eίναι μεγάλη χαρά να συνεργάζεσαι και να δουλεύεις με τον Πάνο Κοκκινόπουλο. Είτε μέχρι πρότινος στο κόνσεπτ της “10ης Εντολής” είτε πρόσφατα στο “Ου φονεύσεις”. Είναι ένας άνθρωπος με πολύ χιούμορ και ανοιχτός σε ιδέες που έχεις να του προτείνεις. Πραγματικά χαίρομαι που συνεργάζομαι μαζί του.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;
Εκτός από την περιοδεία του Εθνικού με τον «Αγαμέμνονα», το πρώτο μισό του χειμώνα θα συμμετέχω σε μια συμπαραγωγή του Θεάτρου Νέου Κόσμου και του Θεάτρου Τέχνης στο αριστουργηματικό έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ «Ρίτερ, Ντένε, Φος» που θα σκηνοθετήσει η Μαρία Πρωτόπαππα. Το δεύτερο μισό του χειμώνα θα είμαι σε μια παράσταση του Εθνικού που θα φέρει την υπογραφή του Γιάννη Καλαβριανού και μετά το Πάσχα θα σκηνοθετήσω μια παράσταση με την ομάδα των πρώην μαθητών μου που τώρα είναι επαγγελματίες ηθοποιοί σε ένα καινούριο σύγχρονο έργο που λέγεται «Έτσι πεθαίνουμε».
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά