Viral|30.01.2020 13:23

Ο Guardian σταματά να δέχεται διαφημίσεις από εταιρείες ορυκτών καυσίμων

Newsroom

Σε μια εποχή που η βιωσιμότητα των Μέσων Ενημέρωσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το διαφημιστικό τους έσοδο, κάποιοι επιλέγουν να το περιορίσουν από μόνοι τους, αποκλείοντας συγκεκριμένες εταιρείες από το πελατολόγιό τους. Κι αυτό, πέρα από δύσκολο σε πρακτικό επίπεδο, δείχνει πολλά για τη φιλοσοφία του Μέσου. 

Ο βρετανικός Guardian ενημέρωσε το κοινό του ότι σταματά να φιλοξενεί διαφημίσεις από εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου τόσο στο site του όσο και στα έντυπα Guardian και Observer, συνιστώντας τον πρώτο μεγάλο μιντιακό όμιλο που παύει να έχει έσοδα από επιχειρήσεις που εξάγουν ορυκτά καύσιμα.  Η απόφαση αυτή, που πάρθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας του μέσου να μειώσει το δικό του αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα στον πλανήτη και να αυξήσει την ενημέρωση ως προς την κλιματική αλλαγή, ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη. Δεν αποτελεί μια εύκολη απόφαση για τον όμιλο, καθώς το διαφημιστικό έσοδο αποτελεί το 40% των συνολικών εσόδων της μιντιακής επιχείρησης. 

Η Greenpeace αντέδρασε θετικά στην εν λόγω πρωτοβουλία, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι αποτελεί μια «τολμηρή κίνηση» ως προς το «τέλος της νομιμότητας των ορυκτών καυσίμων» και συμπληρώνοντας πως «άλλα μέσα ενημέρωσης, τεχνών και αθλητισμού θα πρέπει να ακολουθήσουν τον Guardian και να τελειώσουν με τις διαφημίσεις από εταιρείες ορυκτών καυσίμων». 

Με πληροφορίες από Guardian

κλιματική αλλαγήκαύσιμαThe Guardianδιαφήμιση