Οικονομία|15.04.2020 13:45

Αύξηση εσόδων 30% στα σούπερ μάρκετ το διάστημα 24 Φεβρουαρίου έως 5 Απριλίου

Newsroom

Αύξηση εσόδων της τάξεως του 30% που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 883,8 εκατ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 5 Απριλίου. Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, υποδεικνύουν ότι η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) ανήλθε σε 30% για την περίοδο 24/02/2020-5/4/2020 σε σχέση με 25/02/2019-7/4/2019). Κοντά σε αυτό τον μέσο όρο της περιόδου από την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού στη χώρα, κινείται η εβδομάδα που τελειώνει στις 5/4/2020, όπου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (7/4/2019), αγγίζει το 27,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, από την αρχή του 2020 μέχρι τις 5 Απριλίου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από αρχή του 2019 μέχρι 7 Απριλίου 2019. Αναλυτικότερα, την περίοδο 24/02/2020-5/4/2020, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 883,8 εκατ. ευρώ έναντι 680 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (25/02/2019-7/4/2019), σημειώνοντας αύξηση 30%. Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (27,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (49,3% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (39,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (6,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 419%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 354%, το οινόπνευμα με άνοδο 334% και τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 329%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 5/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (7/4/2019), αγγίζει το 27,6%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθε σε 144,5 εκατ. ευρώ έναντι 113,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 53,7% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Σημειώνεται ότι στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 29,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (32,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 14,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 22,6%). Όπως αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 536,7%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 307,6% και τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 191,8%.

έσοδασούπερ μάρκετΚορονοϊός