Google-Facebook: Με πόσα λεφτά επηρέασαν την αμερικανική κυβέρνηση;
NewsroomΑς ξεκινήσουμε από τα βασικά: Λόμπινγκ είναι διεθνής όρος αγγλικής προέλευσης (lobbying) για την πρακτική επηρεασμού των νομοθετών από οργανωμένες ομάδες πίεσης, που έχουν συγκεκριμένο συμφέρον για ένα ζήτημα. Μπορεί να είναι νομικά δεκτό, αλλά όχι και ηθικά.
Έτσι, η Alphabet, μητρική της Google, αποκάλυψε στο Κογκρέσο -όπως είναι υποχρεωμένη από την αμερικανική νομοθεσία- ότι το 2018 δαπάνησε 21,2 εκατομμύρια δολάρια, περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά και πιο πολλά από κάθε άλλη αμερικανική τεχνολογική εταιρεία.
Το 2017 η Google είχε δώσει σε κάθε είδους λομπίστες 18,04 εκατ. δολάρια, ενώ το ρεκόρ της μέχρι πέρυσι ήταν το 2012, όταν είχε δαπανήσει 18,22 εκατ. δολάρια. Δεύτερο σε δαπάνες λόμπινγκ πέρυσι, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ήλθε το Facebook με 12,62 εκατ. δολάρια, επίσης περισσότερα από κάθε άλλο προηγούμενο έτος (το 2017 είχε δαπάνες 11,51 εκατ. δολ).
Τόσο η Google όσο και το Facebook βρέθηκαν το 2018 στο «μάτι του κυκλώνα», καθώς οι αμερικανικές αρχές, το Κογκρέσο, τα μέσα ενημέρωσης και οι καταναλωτές-χρήστες έστρεψαν την προσοχή τους στις πρακτικές των δύο εταιρειών για ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας, ελεύθερου ανταγωνισμού, παραπληροφόρησης, χρήσης αλγόριθμων με πολιτικές και άλλες μεροληψίες, φοροαποφυγής κ.α.
Δύο άλλες τεχνολογικές εταιρείες, η Microsoft και η Apple, που δεν αντιμετώπισαν την ίδια αρνητική δημοσιότητα και πίεση, δαπάνησαν λιγότερα χρήματα σε λόμπινγκ πέρυσι: η πρώτη 9,52 εκατ. δολάρια (περισσότερα από τα 8,5 εκατ. δολ. του 2017, αλλά λιγότερα από το ρεκόρ των 10,5 εκατ. δολ. το 2013), ενώ η δεύτερη 6,62 εκατ. δολάρια (λιγότερα και από τα 7,15 εκατ. δολ. που είχε δαπανήσει το 2017).