Οικονομία | 15.02.2023 13:11

Η δέσμη μέτρων στήριξης για συνταξιούχους, οφειλέτες και αγρότες: Οι επτά παρεμβάσεις - Πώς θα επιστρέψουν οι 120 δόσεις

Newsroom

Νέο πακέτο μέτρων στήριξης με επτά παρεμβάσεις συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, και αφορούν έκτακτο επίδομα σε 1,1 εκατ. συνταξιούχους που δεν έλαβαν ακέραιη αύξηση 7,75% στις συντάξεις τους, αναβίωση παλαιών ρυθμίσεων οφειλών, επιβράβευση όσων κράτησαν «ζωντανές» τις ρυθμίσεις αλλά δημιούργησαν νέα χρέη λόγω πανδημίας ή πληθωρισμού, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε η παράταση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ σε συγκεκριμένους κλάδους ή υπηρεσίες. Επίσης ανακοινώθηκαν μέτρα στήριξης για τους αγρότες.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υπουργός Οικονομικών «η καλή πορεία της οικονομίας, το ακόμη καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2022, και η εφετινή εκτέλεση του Προϋπολογισμού, μάς δίνουν - με ασφάλεια - το αναγκαίο δημοσιονομικό περιθώριο, ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ, για 7 νέες, σημαντικές παρεμβάσεις».

Σημείωσε επίσης «Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με πολυ-επίπεδες προκλήσεις, που απορρέουν από εξωγενείς κρίσεις. Προκλήσεις στις οποίες, όμως, η χώρα μας απαντά δυναμικά και αποτελεσματικά, όπως καταδεικνύεται από την ισχυρή ανθεκτικότητα και τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Αυτά επιβεβαιώθηκαν προχθές, στις χειμερινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες ο ρυθμός ανάπτυξης της χώρας είναι - σταθερά - σημαντικά υψηλότερος του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ενώ ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, και διαμορφώνεται σε χαμηλότερο ύψος συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

Τα 7 μέτρα στήριξης

1. Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης σε συνταξιούχους.

Λόγω της σημαντικής αύξησης του επιπέδου των τιμών, οι συνταξιούχοι που δεν έλαβαν αύξηση σύνταξης λόγω προσωπικής διαφοράς με βάση Νόμο του 2016 ή που η αύξηση της σύνταξής τους ήταν μικρότερη του 7%, θα λάβουν, μέχρι το τέλος Μαρτίου, έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση.

Αυτή η ενίσχυση καλύπτει περισσότερους από 1 εκατ. συνταξιούχους και διαμορφώνεται από τα 200 έως τα 300 ευρώ, ανάλογα με το ύψος των συντάξιμων αποδοχών και την τυχόν αύξηση που έλαβαν.

Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια Δημοσίου ή τρίτων, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, και δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου.

Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάταιβ

2. Παράταση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.

Επεκτείνεται, για άλλους 6 μήνες, και έως το τέλος του έτους, η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, η οποία έχει νομοθετηθεί έως τον Ιούνιο του 2023, σε μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, όπως είναι οι μεταφορές επιβατών, ο καφές και τα μη αλκοολούχα ποτά, οι κινηματογράφοι, τα γυμναστήρια και οι σχολές χορού.

Αυτό το μέτρο έχει στόχο να στηρίξει την επιχειρηματικότητα, καθώς οι εν λόγω κλάδοι, που επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, συνεχίζουν να επηρεάζονται από τα αυξημένα κόστη λειτουργίας, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.

Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος, για το 2ο εξάμηνο του έτους, εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ.

3. Επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο αγροτικό πετρέλαιο.

Για τον περιορισμό του αυξημένου κόστους παραγωγής και τη στήριξη της γεωργικής παραγωγής, η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο συνεχίζεται και για το 2023.

Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 76 εκατ. ευρώ.

4. Καταβολή εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων.

Επιδιώκεται με επισπεύδον το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η επιτάχυνση της καταβολής εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων, τόσο μέσω του ΕΛΓΑ και του μηχανισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, όσο και μέσω του Ουκρανικού πλαισίου στήριξης.

Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 120 εκατ. ευρώ.

5. Αύξηση και διεύρυνση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.

Αυξάνεται, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, στα 200 ευρώ, από 150 ευρώ μέχρι πρότινος, το ανώτατο ύψος του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για απασχολούμενους στον τομέα της υγείας, καθώς επίσης για υπαλλήλους που ανήκουν και υπηρετούν στο Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ παράλληλα διευρύνονται οι ειδικότητες εργαζομένων που μπορούν να λάβουν το συγκεκριμένο είδος επιδόματος.

Για τα υπόλοιπα Υπουργεία θα ακολουθήσουν αντίστοιχες Αποφάσεις για τις κατηγορίες δικαιούχων, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 80 εκατ. ευρώ, οπότε πλέον το συνολικό, μόνιμο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.

6. Νέο πλαίσιο ρυθμίσεων οφειλών.

Εξαιτίας των νέων δυσκολιών, όπως σημειώνει ο ΥΠΟΙΚ, που «προκάλεσαν στους οφειλέτες, μετά την πανδημία, η ενεργειακή κρίση και η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού, συνεκτιμώντας την ανάγκη διατήρησης της κουλτούρας πληρωμών, και με αίσθημα δικαίου απέναντι στους συνεπείς φορολογούμενους, προχωράμε σε ένα νέο πλαίσιο ρυθμίσεων οφειλών».

Συγκεκριμένα:

  •  Για όσους έχουν απολέσει τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις των 120 ή 72 δόσεων ή αυτές κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, δίνεται η δυνατότητα να τις αναβιώσουν, καταβάλλοντας δύο μηνιαίες δόσεις έως τις 31 Ιουλίου 2023, την τρέχουσα και μία επιπλέον, που αποσβένει παλαιές υποχρεώσεις, με σειρά παλαιότητας.

Ποσά που έχουν καταβληθεί ως υπερ-είσπραξη, αποσβένουν τις παλαιότερες δόσεις, με σειρά παλαιότητας.

Οι δόσεις που έχουν απολεσθεί, μεταφέρονται, έντοκα, στο τέλος της ρύθμισης.

Η αναβίωση πραγματοποιείται με όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων αυτών, όπως ισχύουν για κάθε ρύθμιση, π.χ. χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, αναστολή της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί των οφειλών που ρυθμίζονται κτλ.

  • Για όσους φορολογούμενους είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή/και είχαν ρυθμισμένες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές την 1η Νοεμβρίου 2021, που συνέχισαν να τις εξυπηρετούν έως σήμερα, αλλά δημιούργησαν νέες οφειλές, δημιουργείται ένα νέο σχήμα.

Συγκεκριμένα, οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά τις 1η Νοεμβρίου 2021 και έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, μπορούν να ρυθμιστούν είτε σε 36 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε σε 72 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων.

Σε περίπτωση ένταξης στην νέα ρύθμιση, ισχύουν τα ευεργετήματα της αναβίωσης των ρυθμίσεων.

Μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση και οφειλές που είναι ενταγμένες σε εξυπηρετούμενες - κατά την 1η Φεβρουαρίου 2023 - πάγιες ρυθμίσεις, εφόσον οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνουν, αποκλειστικά, νέες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2021.

7. Βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Όπως σημείωσε ο Χρ. Σταϊκούρας «ο συγκεκριμένος μηχανισμός ρύθμισης συνολικών οφειλών λειτουργεί ικανοποιητικά τους τελευταίους μήνες. Αποδεικνύεται το πιο επιτυχημένο εργαλείο των τελευταίων 12 ετών. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 3.631 οφειλέτες έχουν ρυθμίσει οφειλές προς το Δημόσιο και χρηματοδοτικούς φορείς, συνολικού ύψους αρχικών οφειλών 1,18 δισ. ευρώ.

Μάλιστα το ποσοστό εγκρισιμότητας των αιτήσεων έχει ανέλθει στο 70%, με αυξητική τάση.

Συγκριτικά, στον προηγούμενο εξωδικαστικό μηχανισμό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μόλις 2.200 οφειλέτες ολοκλήρωσαν τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών».

Και σημειώνει «όμως, παρά την σημαντική πρόοδο των τελευταίων μηνών, δεν είμαστε ακόμη εκεί που επιθυμούμε. Κυρίως οι διαχειριστές δανείων, αλλά και οι τράπεζες, πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά και αποτελεσματικά, να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και τις προτάσεις ρυθμίσεων προς τους πολίτες.

Εμείς, ως Κυβέρνηση, με ρυθμίσεις που καταθέτουμε στη Βουλή ως τροπολογία τις επόμενες ημέρες, επιδιώκουμε να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού μηχανισμού».

Το υπουργείο Οικονομικών, όπως τόνισε ο υπουργός:

* Υποχρεώνουμε την αιτιολόγηση μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης που παράγει ο αλγόριθμος, τόσο των χρηματοδοτικών φορέων όσο και του οφειλέτη.

Απαιτείται δημόσια ανάρτηση της αιτιολόγησης στην πλατφόρμα.

Με τον τρόπο αυτό, θα γίνεται συνειδητή διαχείριση των αιτήσεων, ενώ, η τυχόν άρνηση των χρηματοδοτικών φορέων σε πρόταση ρύθμισης θα τεκμηριώνεται από πλήρως αιτιολογημένες συνθήκες που αφορούν στον εκάστοτε οφειλέτη.

  • Διευρύνουμε το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού, προκειμένου να εντάσσονται οφειλέτες και με μία και μοναδική οφειλή προς τους χρηματοδοτικούς φορείς, όπως είναι τα νοικοκυριά με ένα στεγαστικό δάνειο, το οποίο επιθυμούν να ρυθμίσουν, διασώζοντας την περιουσία τους.
  • Εντάσσουμε και νέες κατηγορίες οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν, όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση.

Με τον τρόπο αυτό, ένας συμπατριώτης μας, που επιβαρύνεται - για παράδειγμα - με μια οφειλή προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει βεβαιωθεί στην φορολογική διοίκηση, θα μπορεί να την ρυθμίσει μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

  •  Καταργούμε την ποινή προεξόφλησης των οφειλών προς το Δημόσιο, και μειώνουμε το επιτόκιο ρύθμισης αυτών.

Ειδικά, ως προς την κατάργηση της ποινής προεξόφλησης, θα αφαιρούνται, στο ακέραιο, οι τόκοι που αντιστοιχούν στις υπολειπόμενες δόσεις, ενώ παράλληλα θα επωφελείται ο πολίτης από όλα τα ευεργετήματα της ρύθμισης, όπως είναι η διαγραφή τόκων, προσαυξήσεων, ή ακόμη και της βασικής οφειλής.

Επιπλέον, το επιτόκιο ρύθμισης διαμορφώνεται στο 3%, σταθερό, από Euribor συν 5 ποσοστιαίες μονάδες που είναι σήμερα.

Οι βελτιώσεις αυτές καταλαμβάνουν για το μέλλον και τις ήδη επιτευχθείσες ρυθμίσεις μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Market Pass

Ο υπουργός Οικονομικών επίσης ανέφερε ότι, μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα χορήγησης του Market Pass, δηλαδή της ενίσχυσης με ποσοστό 10% επί των αγορών νοικοκυριών σε σούπερ-μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων. Ενίσχυση η οποία καλύπτει το 85% των νοικοκυριών. Οι πρώτες καταβολές προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν στις αρχές Μαρτίου. Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 650 εκατ. ευρώ.

Και στην ομιλία του ο Χρ. Σταϊκούρας κατέληξε «με τις παραπάνω 7 παρεμβάσεις, που αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, μεταξύ άλλων μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρηματίες, συνταξιούχους, δημοσίους υπαλλήλους και αγρότες, η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για ακόμα μία φορά, ότι βρίσκεται, σταθερά, στο πλευρό κάθε πολίτη, ιδιαίτερα αυτού που έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη οικονομικής στήριξης.

Αφουγκράζεται τις ανάγκες του και ανταποκρίνεται στα πραγματικά προβλήματα άμεσα, με αποφασιστικότητα και σύνεση, όσο είναι εφικτό, χωρίς να υπονομεύει την αναγκαία δημοσιονομική σταθερότητα και όσα, με σκληρή προσπάθεια, όλοι μαζί - πολίτες και πολιτεία - πετύχαμε τα τελευταία 4 - περίπου - χρόνια.

Συνεχίζουμε τη σκληρή, συνετή και αποτελεσματική δουλειά, προκειμένου να ενισχύσουμε, ακόμη περισσότερο, τη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την κοινωνική συνοχή».

Επιστρέφουν οι 120 δόσεις - Επιβράβευση των συνεπών φορολογούμενων - Παραδείγματα

«Με στόχο την εύρυθμη εξυπηρέτηση των φορολογικών οφειλών αλλά και την επιβράβευση των συνεπών φορολογούμενων, προχωράμε σε 2 νέες πρωτοβουλίες», όπως τόνισε μεταξύ των άλλων ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος παρουσιάζοντας αναλυτικά όλο το πλαίσιο της αναβίωσης των παλαιών ρυθμίσεων οφειλών προς Εφορία και Ταμεία, αλλά και της θέσπισης του προγράμματος επιβράβευσης για όσους κράτησαν ζωντανές τις ρυθμίσεις, αλλά η πανδημία και ο πληθωρισμός έφεραν νέα χρέη.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών παρέχεται η δυνατότητα αναβίωσης των ρυθμίσεων των 120 και 72 δόσεων που απωλέσθησαν ή κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 01/02/2023.

Η αναβίωση των ρυθμίσεων αυτών πραγματοποιείται μέχρι την 31η Ιουλίου του 2023 με την καταβολή 2 δόσεων και με την αναβίωση όλων των ευεργετημάτων των ρυθμίσεων, όπως π.χ. η αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών της ρύθμισης των 120 δόσεων.

Περαιτέρω για τους ίδιους οφειλέτες που θα αναβιώσουν ρυθμίσεις 120 ή 72 δόσεων και παράλληλα έχουν αρρύθμιστες οφειλές πέραν αυτών που έχουν εντάξει στις προαναφερόμενες ευεργετικές ρυθμίσεις, δηλαδή των 120 ή 72 δόσεων, υποχρεούνται εντός μηνός από την επικύρωση της αναβίωσης να εντάξουν αυτές τις αρρύθμιστες οφειλές στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, δίνοντας τους μία περαιτέρω ευκαιρία, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη τυχόν προηγούμενη ένταξή τους στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, κατά περίπτωση, και απώλεια αυτής.

Προκειμένου να γίνουν πιο κατανοητά τα παραπάνω ο Απ. Βεσυρόπουλος παρέθεσε τα εξής παραδείγματα:

1ο παράδειγμα

Έχω ρύθμιση 120 δόσεων την οποία σταμάτησα να πληρώνω το Φεβρουάριο του 2022.

Τον Απρίλιο του 2023 κάνω αίτηση για αναβίωση και καταβάλω 2 δόσεις, επικυρώνοντας έτσι την αναβίωση της ρύθμισης, μαζί με τα ευεργετήματα αυτής, όπως η αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών.

2ο παράδειγμα

Αναβιώνω ρύθμιση 120 δόσεων και παράλληλα έχω κι άλλες αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές πέραν αυτών που ενέταξα στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

Είμαι υποχρεωμένος να τις εντάξω στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων μέσα σε προθεσμία ενός μηνός από την ημερομηνία επικύρωσης της αναβίωσης της ρύθμισης των 120 δόσεων.

Συνεπείς φορολογούμενοι

Η δεύτερη πρωτοβουλία αφορά τους φορολογούμενους που ήταν συνεπείς μέχρι την έναρξη της ενεργειακής κρίσης.

Για αυτόν τον συνεπή, λοιπόν, φορολογούμενο, εισάγεται νέα ρύθμιση 36 ή 72 δόσεων για όσους την 1η Νοεμβρίου του 2021, δεν είχαν ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές, ενώ ταυτόχρονα κατέβαλαν όλες τις δόσεις των ρυθμίσεων των 120 ή 72 δόσεων, εφόσον είχαν τέτοιες ρυθμίσεις.

Συνεπώς, στο πεδίο της νέας ρύθμισης των 36 ή 72 δόσεων υπάγονται οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Νοεμβρίου του 2021.

Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης θα ανέρχεται σε 30 ευρώ και με την ένταξη των οφειλών στην εν λόγω νέα ρύθμιση των 36 ή 72 δόσεων, θα ισχύσουν ευεργετήματα που είχε και η ρύθμιση των 120 δόσεων όπως η αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών.

Επιπλέον για τους οφειλέτες που δημιούργησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο χρονικό διάστημα από την 1η Νοεμβρίου του 2021 έως και την 1η Φεβρουαρίου του 2023 και τις έχουν ήδη εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, έχουν τη δυνατότητα να τις υπαγάγουν και αυτές στην νέα ρύθμιση των 72 δόσεων.

Και τέλος, αν την 1η Νοεμβρίου του 2021, υφίστανται ρυθμισμένες οφειλές στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων την οποία μεταγενέστερα απώλεσα και ταυτόχρονα μου βεβαιώθηκαν νέες οφειλές, μετά την 1η Νοεμβρίου του 2021, τότε οι νέες αυτές οφειλές, δύνανται να ενταχθούν στην νέα ρύθμιση των 36 ή 72 δόσεων και ταυτόχρονα, εντός μηνός από την υπαγωγή των νέων οφειλών στην ρύθμιση των 36 ή 72 δόσεων, τις οφειλές της απολεσθείσας πάγιας υποχρεούμαι να τις εντάξω εκ νέου στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων.

Παραδείγματα

1ο παράδειγμα

Απέκτησα ληξιπρόθεσμες οφειλές στο διάστημα από το Νοέμβριο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2023.

Τις εντάσσω στη ρύθμιση των 72 δόσεων γιατί την 1η Νοεμβρίου 2021 δεν είχα ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές.

2ο παράδειγμα

Δημιούργησα ληξιπρόθεσμες οφειλές από το Νοέμβριο του 2021 και μετά, τις οποίες ενέταξα στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων.

Αυτές τις οφειλές μπορώ πλέον να τις εντάξω στη ρύθμιση των 72 δόσεων.

3ο παράδειγμα

Την 1η Νοεμβρίου του 2021 έχω οφειλές ρυθμισμένες με την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων, την οποία απώλεσα τον Μάρτιο του 2022.

Βεβαιώθηκαν νέα χρέη τον Απρίλιο του 2022, τα οποία μπορώ πλέον να εντάξω στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων.

Ταυτόχρονα υποχρεούμαι να εντάξω τις οφειλές της απολεσθείσας πάγιας ρύθμισης των 24 δόσεων σε νέα πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων, εντός μηνός από την ένταξή μου στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων.

Τέλος ο υφυπουργός Οικονομικών τόνισε «με αυτές τις δύο πρωτοβουλίες, κάνουμε ένα ακόμη βήμα για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους, αλλά και με τρόπο δίκαιο για τους φορολογούμενους που ήταν συνεπείς μέχρι την έναρξη της ενεργειακής κρίσης».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ειδήσεις τώρασυνταξιούχοιΧρήστος Σταϊκούραςμέτρα στήριξηςυπουργείο Οικονομικώναγρότες